"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik wil echt niet surfen met 500 b/s, dan kun je lang niet het maximale uit het Internet halen.
Verwijderd
Ik hoop zeer snel Euronet ADSL te hebben
@home deed ik ook alleen voor de vaste kosten, en die snelheid is dan mooi meegenomen
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Op dit moment gebruik ik Wish Click & Dial waar ik op ben over gegaan via Vobis. Dit kost me nu 50 piek per maand maar ik kan hiervoor elke dag 2 uur internetten zonder telefoonkosten. De snelheid van Wish Click & Dial is perfect... maarja het is helaas geen 24/7 service
Hoorde ook dat Webgate binnenkort met een flatfee abo zou komen (tenminste op webwereld.nl stond er een tijdje geleden een artikel over). Maar ja rond webgate blijft het helaas ook angstvallig stil
Verwijderd
je hebt zeker kabel?Op donderdag 15 februari 2001 16:07 schreef Jasper het volgende:
Lekkere stelling..
Verwijderd
"Quote the RAVEN, Nevermore!!!"
Het lijkt me duidelijk, dat gratis (traag) internet of betalen voor (snel) internet heel afhankelijk is van de wensen van de consumenten.Op donderdag 15 februari 2001 14:16 schreef maartena het volgende:
Stelling: Internet zonder telefoonkosten heerst vet!
De kwaliteit van het abbonement is NIET belangrijk, het feit dat er geen telefoonkosten aan zitten is WEL belangrijk.
Ik neem dus liever een abbonement van <1 kbyte/s met een ping van >500 en GEEN telefoonkosten dan een abbonement van 7 kbyte/s en een ping van <100 middels ISDN waar wel telefoonkosten betaald moeten worden.
Wie is het hier niet/wel mee eens, en waarom??
Als je een doelgroep hebt, zoals de gemiddelde GoT-er/Tweaker, dan is performance van het net gewoon vereist. Ook de gameplayers zullen met een ping van 200ms en hoger geen genoegen nemen.
Daarentegen kan onze huisman, die 1 keer per week zijn mail leest wel overweg met een wat tragere verbinding.
Vreemd genoeg zijn de wensen dus net anders gesteld, want die huisman uit mijn laatste voorbeeld zal geen behoefte hebben aan gratis internet aangezien zijn gemiddelde maandelijkse verbruik minder dan vijf gulden aan kosten met zich meebrengt.
De GoT-er daarentegen wilt gewoon alles HIGH SPEED en een ONBEPERKTE BANDBREEDTE, GEEN DOWNLOAD LIMIET en als het kan dit alles voor weinig tot geen geld. Toch is juist deze doelgroep bereid om (flink) te betalen. Voorwaarde is echter, dat de isp wel performt. Helaas is door de huidige martkstructuur het nog niet mogelijk om zelf je onbeperkte internet leverancier uit te zoeken.
Voorlopig neem ik genoegen met aardig snel internet (150-200KB/s) en 90 piek per maand.
En wie durft er dan nog te zeggen dat ik moet vinden dat Chello zuigt?
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Ik zit in een gemeente waar waarschijnlijk wel bijna nooit breedband internet zal komen, ook al is het een gemeente met ruim 100.000 inwoners. (Bussum, ligt boven Hilversum)
Ik zou dus met álles genoegen nemen. We hebben hier Casema, dus je voelt hem al aankomen: dat is weer traag. Toch zou ik er rustig 90 gulden per maand voor betalen voor een paar kb/s onder de voorwaarde dat ik geen last heb van packetloss. Dan kun je gewoon een FTP-sessie aanzetten en dan zal ie wel een keer klaar zijn. Verder chat ik graag, dus dat vereist ook niet zoveel snelheid.
Maar goed, ik had natuurlijk ook liever snelheid gehad voor een goede prijs, maar de enige oplossing lijkt verhuizen.
Om antwoord te geven op de originele vraag: ik zou geen genoegen nemen met <1 kb/s maar als het iets is van 2 of 3 dan zou ik al blij zijn. Als er dan maar niet zo'n 50 of 75 uurs limiet op zit, 200 of 300 uur als fair-use policy mag wel van mij.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Nee (adsl), maar met die stelling is toch iedereen het eens.. Duuuh..Op donderdag 15 februari 2001 16:07 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
je hebt zeker kabel?
word er 1k/sec beloofd. en betaal ik ook een normaal bedrag daarvoor [dus geen 90,- waarvoor ik dan ook 500k kan krijgen] bijvoorbeeld 30,- in de maand voor het altijd online zijn..
een 1kb/sec abbo zal niet duur zijn dus ik denk dat ik er dan zo eentje zou nemen. en dan isdn erbij voor als ik wil gamen en snel wat moet downen.
en dan natuurlijk de hele nacht mn 1k/sec verbinding op top-speed laten draaien om een mp3tje of een appje binnen te halen
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hou die rustOp vrijdag 16 februari 2001 15:34 schreef Serum het volgende:
ALLES BEHALVE DIE #$%^&*!@ KPN TIKKEN ! [afbeelding]
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Verwijderd
Er zijn jammer genoeg delen van het land nog niet toegankelijk. Is balen, want ook daar zit veel jonge potentie op IT gebied. Die gebieden moeten worden ontsloten!!!!!!!!
Laten we daar eerst eens aan denken. En over meedenken.
tis lekker hoor, de hele dag Gotten en surfen en je mailbox automagisch leeglaten halen, voor een vast bedrag,maar je zal maar niet kunnen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik hoop dat er snel een flatfree isdn provider komt !
wil die kpn rekeningen niet meer zien !
Als ik het goed heb heeft de OPTA pas besloten dat de KPN landelijk flatfree internet moet aanbieden via de telefoonlijn voor een vast bedrag per maandOp vrijdag 16 februari 2001 15:34 schreef Serum het volgende:
ALLES BEHALVE DIE #$%^&*!@ KPN TIKKEN ! [afbeelding]
Kan eindelijk mijn demos modempje het raam uit...
Verwijderd
Het wordt echt tijd dat iedereen naar wens de beschikking krijgt over een permanente I-Net verbinding, net als kabeltv.
En dan kiezen welk pakket je wilt?
Verwijderd
zelfs als dat zo is, dan zal dit beslist nog wel ff duren, kpn kennende... reken rustig maar op een paar jaarOp vrijdag 28 december 2001 00:08 schreef ProGo het volgende:
[..]
Als ik het goed heb heeft de OPTA pas besloten dat de KPN landelijk flatfree internet moet aanbieden via de telefoonlijn voor een vast bedrag per maand
Kan eindelijk mijn demos modempje het raam uit...
Raku
Als je een telefoonrekening van 1000 piek in de twee maanden accepteerd doe je iets goed fout, want voor 400 piek per maand heb je flatfee ISDN 24/7.Op donderdag 27 december 2001 23:52 schreef Kertje het volgende:
vrijwel iedereen die het niet met de stelling eens is, heeft nog nooit een telerek van 1000 piek gehad en zitten waarschijnlijk al lang en breed aan de kabel of de adsl
Proud to be an American.
Hier woon ik
In 3% van Nederland is ook nog geen kabeltelevisie. Diezelfde 3% ligt geheid verder dan 5 km van een telefooncentrale, en dus liggen Kabelinternet en ADSL buiten het spectrum van technische mogelijkheden.Op vrijdag 28 december 2001 00:13 schreef AteLLa het volgende:
Wellicht een filosofische gedachte: Als je de mens het brood onthoudt heb je toch geen spelen?
Het wordt echt tijd dat iedereen naar wens de beschikking krijgt over een permanente I-Net verbinding, net als kabeltv.
En dan kiezen welk pakket je wilt?
Voor hen is ISDN flatfee de enige oplossing (ISDN is goedkoper dan 2 analoge lijnen, er vanuitgaande dat je wil internetten en bellen) en gelukkig kun je voor een goede 400 piek per maand een flatfee aansluiting krijgen.
Niet goedkoop, maar het IS er wel.... Er zijn trouwens ook goedkopere alternatieven, maar dan kun je alleen een gedeelte van de dag online zijn (bijv. alleen s'avonds tussen 18:00 en 08:00 of iets dergelijks), zoals Friaco.
Allemaal aan de ISDN dus,....
Proud to be an American.
Hier woon ik
Hmm dat is echt niet het beste van het beste hoor. Op dit moment kan je verbinding al weg vallen als je buurman bij wijze van spreke een boormachine aanzetOp donderdag 15 februari 2001 16:15 schreef the_undertaker het volgende:
* PolarBear wil internet via elektriciteitsnet
Verwijderd
jah ik heb nu 100/maand flatfee 24/7, maar half jaar geleden was er nog geen enkele isdn flatfee provider....Op vrijdag 28 december 2001 10:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Als je een telefoonrekening van 1000 piek in de twee maanden accepteerd doe je iets goed fout, want voor 400 piek per maand heb je flatfee ISDN 24/7.
Maar om er ff op in tegaan: iedere breedbander zal overgestapt zijn om van die telefoontikken af tezijn. De meesten kwamen in een wondere wereld van breedband die t internet een nieuwe dimensie gaf, en dat was een mooie bonus (vergelijk 't maar met de komst van de Voodoo1, ook een aardschok,maar dan 10x zo heftug).
Denk dat de power-user zal zeggen als die eenmaal is gewend aan supersnelheid: geen weg terug voor mij(net zoals ergeen weg terug is van een 21 inch naar een 15 inch).
Persoonlijk is het voor mij veel goedkoper geworden sinds ik kabel heb
De snelheid van kabel is hier ( België - telenet ) uitstekend. Van mijn provider zijn servers zelfs haal ik vaak 400-600kb/s, van snelle externe servers soms wel 200-300kb/s.
Upload is wel maar 16kb/s.
Alleen die 10gb/maand ( waarvan 2gb upload )is niet zoveel maar dat valt wel mee.
Kosten per minuut in inderdaad wel ERG
Dan moet je constant in de gaten houden dat je er niet te lang opzit. Maar snelheid vind ik ook wel belangerijk.
Maar nu heb ik het allebei
vroeger had ik wel geen download limiet
maar aan 3kb/s kan je al niet veel downloaden
Daarvoor internette ik via de telefoonlijn met 56k modempje.
Dus inderdaad internet zonder telefoonkosten is VET!
Geen hoge telefoonrekeningen meer voor een trage verbinding met een ping van boven de 180. Nu met Mxstream heb ik een ping van +/- 45 en 90% van alle downloads gaan met 54kbyte/s.
Het is ongelooflijk hoe snel je gewend raakt aan die 54kbyte/s. Aan meer bandbreedte heb ik geen behoefte want ik heb ondertussen alles binnengehaald wat ik hebben wil; gebruik nu Mxstream voornamelijk voor online-games.
-------------
Ik neem dus liever een abbonement van <1 kbyte/s met een ping van >500 en GEEN telefoonkosten dan een abbonement van 7 kbyte/s en een ping van <100 middels ISDN waar wel telefoonkosten betaald moeten worden.
-------------
In bovenstaand geval liever een verbinding MET telefoonkosten als er geen alternatieven zijn. Met 1 kbyte/s en een ping >500 kan je geen Unreal of Quake spelen via het internet.
later ging de snelheid wat omhoog, en als je geluk had zat je op een 50000 bits modem ingebeld, zodat je 5kb/s haalde ongeveer!
idd!Op zaterdag 29 december 2001 23:17 schreef mbr het volgende:
Het is ongelooflijk hoe snel je gewend raakt aan die 54kbyte/s.
* veldmuis herkent dat!
ik vind die 50 (ik haal geen 54, 50 hooguit
in het begin was het geweldig, maar nu niet echt meer zeg maar
* veldmuis gaat maar wat snellers nemen als het jaarcontract van mxstream is afgelopen
Niet doen! wees blij met wat je hebt. Je moet namelijk je abonnement annuleren; en daarbij kan er van alles en nog wat misgaan bij je provider en/of KPN.* mbr gaat maar wat snellers nemen als het jaarcontract van mxstream is afgelopen
Vervolgens kan er ook van alles en nog wat misgaan bij je nieuwe provider.
Straks zit je 3 of 5 maanden zonder xDSL..........
maar isdn is weer wel sneller (want heb er nu een met Analoog)
Of ie er iemand die er een voor ISDN weet (max 66 per maand)
Maar ja als je geen MXStroom kan krijgen dan maar FlatFree !!
Ik heb nu natuurlijk het beste van beide werelden, Fast ADSL via XS4all, zo'n 115 KBps en ping van 60 ms, en alleen vaste kosten per maand.
Verwijderd
En het bevalt me super, want ADSL of kabel is hier niet beschikbaar.
Het is gewoon heerlijk internetten zonder klok erbij.
o ja. Download: 15 gig/maand