Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Irritante APK-aanbod brieven

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 16:42
En ook dit jaar was het weer zover. Mijn auto moest weer een APK keuring krijgen. Zoals altijd laat ik dit in combinatie met een beurt doen bij de merkdealer.

Nu ontvang ik ook elk jaar 'brieven' van diverse garages in of in de buurt van mijn woonplaats.
Geachte heer Trolleystad,

Uw auto moet binnenkort gekeurd worden. *aanbod blabla*
Ik word hier zo moe van. :( Hoe komen ze in hemelsnaam aan mijn NAW gegevens en weten ze wanneer mijn auto gekeurd moet worden? Bij het RDW kun je wel van een kenteken dit zien, maar er zijn geen NAW gegevens aan gekoppeld. Gisteren heb ik maar de telefoon gepakt en één van de briefschrijvers gebeld. Helaas was er niemand aanwezig die me daar over te woord kon staan.

Weet iemand waar ik kan aankloppen om deze onzin te stoppen? Ik neem aan dat die gegevens ergens worden ingekocht en ik wil er gewoon van af zijn. Is dit al iemand gelukt?

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 21:02
Het RDW verkoopt die gegevens aan autobedrijven, en volgens mij kun je daar wel aangeven dat je daar niet van gediend bent.

Het RDW zelf begijpt het trouwens ook niet helemaal, ik kreeg anderhalve week nadat mijn auto gekeurd was een brief dat hij 'binnenkort' weer gekeurd moest worden...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 18:03

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Krijg ze ook regelmatig binnen van alle merkdealers in de omgeving... wist niet dat je er iets kon doen btw :)

edit; ik herinner me net, dat ik enige tijd geleden een brief kreeg, waarin een dealer om de autogegevens vroeg, omdat ze niet meer verstrekt worden door de rdw voor dergelijke doeleinden :+

[ Voor 46% gewijzigd door Michael Knight op 17-01-2008 10:24 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

De RDW verkocht in het verleden de gegevens. Ik heb dit ooit laten blokkeren, maar enige tijd geleden is deze blokkade opgeheven omdat de RDW besloten heeft helemaal niets meer te verkopen aan externe partijen.

Het probleem is natuurlijk wel dat de oude lijsten nog steeds in het bezit van de garages zijn en ze daar ook gebruik van kunnen blijven maken.

Mijn advies, retour sturen met de mededeling dat het ongewenste post is. Blijven ze sturen, dan kun je het op een grove manier stoppen door op de enveloppe te zetten dat de geadresseerde overleden is. Helaas is dit soms de enige manier om van deze post af te komen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jan Jaap schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:22:

Het RDW zelf begijpt het trouwens ook niet helemaal, ik kreeg anderhalve week nadat mijn auto gekeurd was een brief dat hij 'binnenkort' weer gekeurd moest worden...
Dat is een service van de RDW zelf. Voor mensen als jij en ik niet nodig, maar er zijn hele volksstammen die zonder meer de APK laten aflopen en dan nog (ook met een dergelijke herinnering) zeggen "oh, wist ik helemaal niet...".

Signatures zijn voor boomers.

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 10:56
Ik krijg deze brieven ook. Nu heb ik een oldtimertje waar een aantal dingen toch echt anders zijn dan bij een moderne auto.

Zo krijg je naast je APK keuring vaak bonnen met aanbiedingen als: 2e band gratis e.d. Waarbij wordt gezegt dat dat voor 'alle' banden geldt. Nu zijn de banden van mijn autotje nogal duur tegenwoordig. Dus ik bel dan op en zeg dat ze voor mij alvast een setje kunnen bestellen.
Maar dan blijkt opeens dat het niet geld voor deze banden e.d. Terwijl toch echt nergens een uitsluiting staat vermeld. Vraag me af of je daar wat mee zou kunnen doen?

Red een boom, eet een bever

Verwijderd

BoutWout schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:38:
Maar dan blijkt opeens dat het niet geld voor deze banden e.d. Terwijl toch echt nergens een uitsluiting staat vermeld. Vraag me af of je daar wat mee zou kunnen doen?
Dat zal je uiteindelijk wel lukken, maar de kosten om het voor elkaar te krijgen zijn denk ik hoger dan de set banden, en daar gokt het bedrijf dan ook op.

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:37

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Maasluip schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:33:
[...]
Dat is een service van de RDW zelf. Voor mensen als jij en ik niet nodig, maar er zijn hele volksstammen die zonder meer de APK laten aflopen en dan nog (ook met een dergelijke herinnering) zeggen "oh, wist ik helemaal niet...".
ik kreeg de brief voor de Algemene Periodieke Keuring keuring (nofi maar TS heeft het over APK keuring :P) ook 3 weken nadat ik m (vroeg) gekeurd had, ik weet dat het handig is mocht je het vergeten, maar ze kijken ook niet ff in de database of je voertuig al is gekeurd... (zou toch weer 44ct plus briefpapier en inkt moeten schelen)

[ Voor 3% gewijzigd door Altaphista op 17-01-2008 10:51 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 16:42
Dat terugsturen is een goed idee. Doe ik gelijk wel een baksteen in de enveloppe erbij. Denk dat dan wel duidelijk is dat ik er niet van gediend ben >:)

Hoe lang geleden is de RDW gestopt met het verkopen van de gegevens dan? Ik heb deze auto bijna een jaar, dus het moet afgelopen jaar nog wel gebeurd zijn...

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 17:06
Toen ik mijn auto in februari 2006 kocht kreeg ik na een week of wat een brief van de RDW en nog een andere toko, of ik bezwaar had tegen het ontvangen van post met gerelateerde zaken voor de auto.

Krijg nu zo af en toe is wat aan mij geadresseerde post (woon bij ouders) omtrent auto gerelateerde meuk. Zolang het van de dealer af komt vind ik het prima, andere post bekijk en archiveer ik.

Kan vanavond wel eens kijken waar dat vandaan kwam, anders zou ik er gewoon een belletje aan wagen richting RDW?

edit:
Ok, dat briefje kwam van de RDC: www.rdc.nl. Wil m op verzoek wel ff scannen en mailen naar je :)

edit:
Voor 15 cent per brief weet je het :o : https://www.rdc.nl/Portal...e+APK+mailing+van+RDC.htm

[ Voor 22% gewijzigd door marccom op 17-01-2008 22:15 ]

Whoop!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Heb mn auto dik anderhalve maand voor het verlopen laten keuren :P Kreeg zelfs geen brief van de RDW. Sowieso nooit een brief gekregen van garage bedrijven.

.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:02

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Hehe ik vindt ze toch wel handig, ik krijg vaak genoeg aanbiedingen voor gratis apk's binnen exclusief 4 gassenmeting, welke dus bij de meeste apk keuringen net zo veel kost als de keuring. dit doen ze aan de hand van de moderne auto die ik heb, maar dan kom ik met mijn 20 jaar oude bakbeestje aangereden en lever de bon in, dan kijken ze vaak al vreemd op, en krijg de rekening gepresenteerd voor de 4 gassen meting, waarbij ik dan toch even vermeld dat deze pas noodzakelijk is voor auto's van na 1993... dus heb ik weer een gratis apk

Beste film ooit

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 09:49

unclero

MB EQA ftw \o/

soepkip schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:19:
Hehe ik vindt ze toch wel handig, ik krijg vaak genoeg aanbiedingen voor gratis apk's binnen exclusief 4 gassenmeting, welke dus bij de meeste apk keuringen net zo veel kost als de keuring. dit doen ze aan de hand van de moderne auto die ik heb, maar dan kom ik met mijn 20 jaar oude bakbeestje aangereden en lever de bon in, dan kijken ze vaak al vreemd op, en krijg de rekening gepresenteerd voor de 4 gassen meting, waarbij ik dan toch even vermeld dat deze pas noodzakelijk is voor auto's van na 1993... dus heb ik weer een gratis apk
_/-\o_ Ik zou die koppen dan wel eens willen zien :>.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

soepkip schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:19:
gevalletje Pwned :P

hier komen ook weleens van die brieven binnen voor de auto's in ons huishouden, meestal gewoon van de dichtstbijzijnde dealer, dat vind ik dan nog wel logisch maar van die beun de haas dingen zijn gewoon irritant zoals alle ongewenste 'verkoop' post...

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Maasluip schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:33:
[...]
Je krijgt zo'n brief van de RDW zelf, dat is inderdaad een soort van service. Prima. Maar van die bedrijven uit de regio is dan overbodig.
Ik ben niet zo moeilijk en flikker het gewoon weg, maargoed, echt netjes is het niet dat ze op zo'n manier je gegevens verkopen/weggeven.

Verwijderd

Ik kreeg na aankoop van een BMW e30 318iS uit 1990 (EUR 950) het aanbod om deze bij de BMW merkdealer gratis te laten checken op 'verbeterpunten'. Prima jongens, dus ik met dat ding naar de BMW dealer. Men keek nogal vreemd op, maar ging het ding uiteraard checken. Toen ik de auto op kwam halen, kwam er natuurlijk een hele waslijst met verbeterpunten (ja natuurlijk zweet zo'n ding olie op de kleppendekselpakking :P). Met daarbij meteen de woorden 'maar ik zou ze hier niet laten maken als ik jou was, dat is duurder dan de hele auto' :D.
Pagina: 1