[IE] Lokale website toevoegen aan vertrouwde zone

Pagina: 1
Acties:

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25
Ik probeer een lokale applicatie, gebouwd in html/javascript, toe tevoegen aan de vertrouwde lokale zone, zodat niet bij opstarten gevraagd wordt naar het activeren van onbetrouwbare content.

Echter bij elke adres dat ik probeer toe te voegen krijg ik dat het format ongeldig is.

Er draait geen webserver op, het is gewoon een lokaal html bestand dat opgeroepen wordt, bijvoorbeeld D:\APP\index.html

Iemand met ervaring hiermee en een goeie tip? :)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:58
Kun je niet gewoon een 'mark of the web' toevoegen aan je html-bestand?

Dus <!-- saved from url=(0014)about:internet --> direct na waar je de doctype definieert.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 11:25
Dank je, na wat meer zoekwerk kwam ik inderdaad Mark of the Web tegen als oplossing, en dat werkt inderdaad!

Lekkere beveiliging trouwens dan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 17-01-2008 11:06 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ja, want je moet op de lokale PC het bestand hebben staan én deze regel opnemen én zelf dat bestand bewust openen.
Dan is het niet meer inadvertent misuse maar een bewuste configuratie van de user.

Waarom niet gekozen voor een echt HTML Application format - hta - waar de rendering en security sowieso al in een andere context loopt - namelijk via mshta.exe ?

http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/hubs/htas.mspx

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 17-01-2008 19:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

HTA was inderdaad misschien handiger geweest - als je toch Windows-only functionaliteit gebruikt, maar mocht dat niet zo zijn, dan is het nu toch mooi een cross-platform en "cross-browser compatible" webapp zijn, ipv. een Windows-IE only app ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin