Toon posts:

Via airport delen van bestanden?

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel gezocht, maar kom of Remote Desktop o.i.d. tegen, of dure/ingewikkelde opties (airport station b.v.), maar ik wil gewoon tussen mijn Mini (Intel) en mijn iBook (G4) een soort netwerk hebben via mijn ingebouwde airport kaartjes.

Dat ik dus bestanden heen en weer kan sturen, of via mijn iBook een bestand kan printen op de printer die aangesloten zit op de Mini.

Ik heb wat gespeeld met 'Netwerk' en 'Delen' in systeemvoorkeuren, maar dat ging niet goed :$

Is dit wel mogelijk of moet het gelijk weer ingewikkeld worden voor deze noob?

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nee hoor.. het kan vrij simpel. Door een adhoc verbinding aan te maken. Dus je klikt op het icoontje van airport in MacOSX (taakbalk) en je maakt een nieuw netwerk aan. Deze geef je een naam en dit zelfde doe je op de andere mac.
Deze 2 vinden elkaar en daarna kun je met Delen in systeemvoorkeuren aangeven wat je wilt delen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
Net even geprobeerd, los dat ik de mappen niet zag, stopte echter ook de verbinding met het internet en moet ik als nog naar de andere computer lopen.
Ik wil, terwijl ik aan het surfen ben, draadloos toegang hebben tot bestanden op de andere computer.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Je zal daarvoor iets meer informatie moeten geven. Bij een adhoc verbinding zul je inderdaad even moet switchen. Je kunt immers niet twee verbindingen tegelijkertijd onderhouden (met één airportkaartje). Hoe heb je nu internet? Oftewel met welk apparaat maken de Mac Mini en de iBook verbinding?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:47:
Net even geprobeerd, los dat ik de mappen niet zag, stopte echter ook de verbinding met het internet en moet ik als nog naar de andere computer lopen.
Ik wil, terwijl ik aan het surfen ben, draadloos toegang hebben tot bestanden op de andere computer.
Ga je zelf ook nog wat onderzoeken? :X

Je zit dus met een router verbonden. Lees MacOS X Tuturial on www.apple.com/nl

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
De OSX tutorial heb ik gelezen en op apple.nl kwam ik o.a. remote desktop tegen, maar dat is voor mij 'over the top' lijkt me.
In de tutorial wordt over delen geschreven en dan volg ik de aanwijzingen, maar de laatste stap, het 'toekennen' van gebruikers/rechten lukt me niet en staat er ook niet. Typisch noob niewaar?

Met zowel de Mini als de iBook maak ik via mijn airport kaart verbinding met het internet (natuurlijk mijn Zyxel modem er tussen).
Begrijp ik dat ik met mijn airport niet en kan internetten en wat van de andere computer af kan halen?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dus, als ik het goed begrijp, heb je:
[list]• een Mac Mini met Airport
• Een iBook met Airport
• Een Zyxel modem, die een draadloos netwerk maakt, waardoor je met de Mac Mini en de iBook draadloos kunt internetten

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal juist!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze links, ik ga er straks even naar kijken ...
Pagina: 1