Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ervaring met notebook locks

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers sinds kort heb ik een nieuwe laptop gekocht voor mijn studie een best wel prijzige, Lenovo T61P, het enige vervelende is dat ik als ik ergens zit en ik moet naar de wc dan moet ik hem ook weer mee sjouwen. dus ik dacht ik neem een notebook lock.

Maar zoals alles tegenwoordig heb je daar ook weer tig veel soorten van, met 4 cijfer slot met rond sleuteltje met gewone sleuteltje.

Je wordt er niet goed van. heeft iemand ervaring met die dingen of mij kan verwijzen naar welke de betere locks zijn?

alvast bedankt!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 11:57
Ten eerste moet je kijken of je laptop een "speciaal voor slot/kabel" ding heeft.

In het algemeen zijn de slots van het merk Keningston goed.

[ Voor 69% gewijzigd door Silver7 op 17-01-2008 09:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Silver7 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:18:
Ten eerste moet je kijken of je laptop een "speciaal voor slot/kabel" ding heeft.
Ja hij heeft zo'n rechthoekig gaatje dus dat zit wel goed.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik was vroeger ook nogal pro Kensington maar dat is nu wel voorbij.

[YouTube: http://youtube.com/watch?v=as-CPdf-rKI]

Ook met een pen heb je ze zo open

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:28

Investig8or

What goes up, could come down

Die kensington heb je ook met cijferslotje, misschien is dat dan handiger? Knappe jongen die dat open krijgt met een toiletrol :+

Idiocracy: it is real!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die dingen zijn voornamelijk bestand tegen gelegenheidsdieven. Als mensen je notebook willen stelen doen ze dat toch wel, zo'n kabel is doorgaans nog wel door te krijgen met een flinke tang of betonschaar.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Terw_Dan schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:08:
Die dingen zijn voornamelijk bestand tegen gelegenheidsdieven. Als mensen je notebook willen stelen doen ze dat toch wel, zo'n kabel is doorgaans nog wel door te krijgen met een flinke tang of betonschaar.
Yup.

Je hebt echter ook sloten die het doorknippen detecteren en dan een alarm geven. En die zijn ook nog zo in te stellen dat ze als bewegingsdetector werken, dus bij teveel beweging gaat het alarm af. Zodat je ze ook kan gebruiken als je het nergens aan vast kan leggen.

Maar ik heb hier zo'n ding liggen en kwam er laatst achter dat de schroefjes waarmee een deel van dat slot in elkaar zit een beetje te makkelijk losgaan, waardoor je het ding zo kan demonteren en los kan halen zonder de draad door te knippen of de bewegingsdetector te activeren. Die schroefjes hebben geen normale schroefkop, er zit geen profiel meer in de kop zegmaar, maar als je een beetje hard tegen je schroevendraaier duwt, of wat lijm gebruikt draai je die schroefjes er zo uit :X

Gaat om dit ding:

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicsshowplace.com/images/isimages/DHPA400U.jpg
Dat blokje rechtsonder kan je dus openschroeven (je ziet de punten van de schroefjes zitten), waardoor je hem uit de laptop kan trekken, terwijl de kabel er nog doorheen zit :X
Normaal moet je eerst dat zwarte plastic ding er uit trekken, wat dus niet kan als de kabel er door zit, maar zodra je die schroeven er uit hebt kan dat wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 17-01-2008 11:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1