Wel of niet PCI-e x16?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:33
Ik heb een Gigabyte moederbord gekocht: de GA-G33M-s2. Daarop een 8800GT kaart gedrukt. Performance is dik in orde. Nu las ik ergens een opmerking (op tweakers) dat de G33M weliswaar een PCI-e x16 slot had, maar dat dat slechts op 4x draaide. Bij Gigabyte in de documentatie wordt wel duidelijk aangegeven bij de G33M-s2H dat die op 4x draait; dat wordt niet vermeld bij de S2.

In het comparison sheet heb ik voor de aardigheid een P35, een S2H en een S2 naast elkaar gezet. Zoals je ziet nogmaals, bij de S2H duidelijk de aanduiding dat ie op 4x draait en bij de S2 niet. Echter: bij de P35 wordt gesproken bij "Graphics Interface" van PCI-e x16, en bij de andere twee borden enkel PCI-e. Dit begrijp ik niet goed. Kan iemand uitleggen hoe het nu precies zit?
Overigens kan ik zo 1-2-3 bij Everest niet ontdekken of dat slot nu wel of niet op x16 draait....

Afbeeldingslocatie: http://www.thenextfuture.nl/users/gerben/persoonlijk/mbvergelijk.jpg

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
CPU-Z / Mainboard.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30
Nou, ik zoek met google "GA-G33M-s2" en ik krijg dit.
Sowieso kun je het verschil tussen een PCI-e x4 en x16 slot in vrijwel alle gevallen makkelijk zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Joep op 17-01-2008 08:18 ]

• GurbY{nl}
Joep Stoffels schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:17:
Nou, ik zoek met google "GA-G33M-s2" en ik krijg dit.
Sowieso kun je het verschil tussen een PCI-e x4 en x16 slot in vrijwel alle gevallen makkelijk zien.
Je bedoelt aan de kleur van het slot? Als ik me niet vergis is x16 altijd blauwig, toch?

Overigens: dat google resultaat dat heb ik uiteraard ook; dat komt van de gigabyte site en als je in het comparison sheet ziet, wordt ook aangegeven dat de G33 S2 een x16 slot heeft zonder dat daarbij wordt opgemerkt dat ie op x4 draait (zoals bij de S2H het geval is), maar er wordt bij de P35 zo specifiek aangegeven dat het om een PCI-Express x16 graphics interface gaat terwijl dat bij de G33 bordjes níet wordt vermeld.

Ik leg het wat ongelukkig uit vermoedelijk...

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:08
@Joep Stoffels

De grote van een slot zegt niks over de snelheid, alleen dat er maximaal een x16 of x4 kaart in kan.

@TS
In de handleiding van je moederbord staat over het algemeen duidelijk vermeld of je 16x poort ook op 16x draait.

Edit: Even gezocht en ik denk dat het een volledig 16x slot is (vooral in het block diagram in de handleiding staat 16x link getekend)

[ Voor 22% gewijzigd door R.E. op 17-01-2008 08:44 ]

Vette shit!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Performance is dik in orde.
Dus dan is alles goed toch ;) Kan me voorstellen dat als je later wilt uitbreiden dat het wellicht relevant is, maar persoonlijk zou ik me er niet druk over maken. De vergelijking op de website is inderdaad wel erg onduidelijk

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met CPU-Z kan je, zoals al vermeld, de linksnelheid van je slot uitlezen :)

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:30
gyedema schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:32:
[...]

Je bedoelt aan de kleur van het slot? Als ik me niet vergis is x16 altijd blauwig, toch?

Overigens: dat google resultaat dat heb ik uiteraard ook; dat komt van de gigabyte site en als je in het comparison sheet ziet, wordt ook aangegeven dat de G33 S2 een x16 slot heeft zonder dat daarbij wordt opgemerkt dat ie op x4 draait (zoals bij de S2H het geval is), maar er wordt bij de P35 zo specifiek aangegeven dat het om een PCI-Express x16 graphics interface gaat terwijl dat bij de G33 bordjes níet wordt vermeld.

Ik leg het wat ongelukkig uit vermoedelijk...
Gigabyte is altijd heel duidelijk over de specificaties van haar moederborden. De specificaties op de productpagina kloppen altijd. De specificaties van de product comparison kloppen kloppen niet altijd en zijn vaak dubbelzinnig. Het lijkt erop dat één of andere onderbetaalde Taiwanees de boel heeft ingevoerd 8)7

Het slot draait dus gewoon op x16.

Edit: Met de specificaties op de productpagina bedoel ik dus dit.
Hoezo "nogal onduidelijk al met al" :S Er staat toch duidelijk 1x x16 en 1x x4?

[ Voor 11% gewijzigd door Joep op 17-01-2008 10:20 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-04 16:14
De regels onder "Graphics interface" zijn toch aardig helder?
Je hebt 1x PCIe x16. en 1x PCIe x4.

• GurbY{nl}
Joep Stoffels schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:23:
[...]

Gigabyte is altijd heel duidelijk over de specificaties van haar moederborden. De specificaties op de productpagina kloppen altijd. De specificaties van de product comparison kloppen kloppen niet altijd en zijn vaak dubbelzinnig. Het lijkt erop dat één of andere onderbetaalde Taiwanees de boel heeft ingevoerd 8)7

Het slot draait dus gewoon op x16.
Dat was dus ongeveer ook mijn gedachten; nogal onduidelijk al met al. Ik zal vanavond cpu-z wel draaien en checken maar zoals ik het zo zie en lees is het slot inderdaad 16x en draait ook op 16x. De comparison sheet zorgt gewoon voor nogal wat verwarring...

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-04 16:28

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Volgens mij kun je het ook in de nvidia drivers ergens vinden.
Als je bij de advanced properties kijkt. Ik weet zo snel niet meer precies waar, maar volgens mij is het daar ook uit te lezen!

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://tw.giga-byte.com/P...57&ProductName=GA-G33M-S2
Expansion Slots 1 x PCI Express X16 slot
1 x PCI Express X4 slot
2 x PCI slots
Lijkt me toch vrij duidelijk :z

Oslik blyat! Oslik!

• BK_102
  • Laatst online: 17-07-2024
Tsja lees de tabel :z

• GurbY{nl}
Is het ook. Maar kun jij me dan uitleggen waarom in de door mij geposte tabel bij de P35 Graphics Interface "PCI-Express x16" opgenomen is, en bij de andere boards "PCI-Express"'?
Dat is dus wat ik bedoel: dat brengt me gewoon in verwarring; zeker in combinatie met het feit dat het andere G33 bordje dus NIET x16 heeft. Als het helemaal duidelijk was, had ik de vraag hier niet gesteld.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-04 18:21
gyedema schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 18:51:
[...]

Is het ook. Maar kun jij me dan uitleggen waarom in de door mij geposte tabel bij de P35 Graphics Interface "PCI-Express x16" opgenomen is, en bij de andere boards "PCI-Express"'?
Jij vergelijkt ook een mobo met een P35 chipset met twee mobo's met een G33 chipset. :z

Voor de duidelijkheid: het eerste mobo (vlnr) heeft één PCIex16 slot op volle snelheid, het tweede heeft een PCIex16 slot op 4x draaien en het laatste heeft alleen een 4x slot. Staat gewoon in je screenie overigens :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bitage op 17-01-2008 20:12 ]

• GurbY{nl}
Bitage schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:11:
[...]

Jij vergelijkt ook een mobo met een P35 chipset met twee mobo's met een G33 chipset. :z

Voor de duidelijkheid: het eerste mobo (vlnr) heeft één PCIex16 slot op volle snelheid, het tweede heeft een PCIex16 slot op 4x draaien en het laatste heeft alleen een 4x slot. Staat gewoon in je screenie overigens :)
Jij maakt de verwarring alleen maar groter. In het screenie staat bij het meest rechter bord wel degelijk dat er een PCI-E x16 slot in zit. Collega reageerders geven dat ook aan:
frickY schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:47:
De regels onder "Graphics interface" zijn toch aardig helder?
Je hebt 1x PCIe x16. en 1x PCIe x4.
Overigens heb ik CPU-Z gedraaid en bij mainboard wordt 16x aangegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door GurbY{nl} op 22-01-2008 10:35 ]

Pagina: 1