Toon posts:

Spontane uitvallen van mijn geluid.

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem, soms valt bij mij het geluid spontaan uit; ik zit te gamen, internetten of gewoon muziek te luisteren en dan valt opeens me geluid weg.
Eerst hakkelt het wat zo'n 2 sec en dan is het weg en moet ik mijn pc opnieuw opstarten om het weer werkend te krijgen. Ik heb een Supreme Fx2 geluidskaart die bij mijn moederbord werd geleverd ( Maximus Formula ).
Het gebeurd op willekeurige momenten, net na 20 min of pas na 3 uur.
Heeft iemand misschien een idee hoe dit kan komen?

Zelf heb ik al mijn drivers opnieuw geinstalleerd en memtest gedraaid waarbij die al snel errors gaf, waar ik dus aan zit te denken is dat mijn geheugen kapot is en dat daardoor op de een of andere manier mijn geluid soms wegvalt. Maar dat weet ik dus ook niet zeker.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

Wat zijn de eigenschappen van het systeem?
Mac of PC?
AMD of Intel?
Gebruik je Windows XP?

Wat voor geluidskaart heb je?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 08:34

Sebazzz

3dp

Intel PC want hij heeft een Maximus formula.
Memtest errors = geheugen terug naar de winkel.
Wat heb je trouwens zelf al opgezocht? En staat het geheugen op de QVL van ASUS (zie mobo boekje)?

Ik raad je aan om even de FAQ en het beleid van GoT door te lezen, want een topic beginnen zonder zelf gezocht te hebben (en dat ook aan te geven, dit zoeken gaat verder dan de eerste 3 headlines van Google aanklikken), en zonder relevante dingen zoals systeemspecs te vermelden dat is het natuurlijk niet. Als je een goede topicstart maakt, dan help je je zelf en anderen want de oplossing is dan al heel snel voor handen. Succes! d:)b

[ Voor 53% gewijzigd door Sebazzz op 17-01-2008 08:04 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Geen melding van OS
Geen melding van driverversies
Geen melding van overige specs
Software niet uitegesloten (bijv. door ander geluidskaart tijdelijk te testen, of een LiveCD erin te vrotten)
Niets gedaan met Memtest errors (niet dat dat relevant is voor je geluid, maar het geeft wel aan hoe weinig inzet je hier doet).

We hebben geen glazen bol, en sowieso, GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.