Mod rewrite probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 809 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CoolJuul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:24
Ik wil mijn URL's 'simpelweg' herschrijven van "www.domein.nl/dev/index.php?pagina=contact" naar "www.domein.nl/dev/contact".

Via de volgende regels in de .htaccess file probeer ik dit te bereiken:

RewriteEngine on
RewriteRule ^contact$ http://www.domein.nl/dev/contact/ [R]
RewriteRule ^contact/$ index.php?pagina=contact

Ik begrijp dat bovenstaande korter kan, maar zelfs dit eenvoudig lijkende stukje krijg ik maar niet fatsoenlijk aan de praat. Probleem is namelijk dat wanneer ik "www.domein.nl/dev/contact" intyp de browser denkt dat "contact" een map is o.i.d. Dus hij probeert alle bestanden uit "dev/contact/" te halen, maar dat bestaat natuurlijk niet als zodanig. Wellicht een eenvoudig en veelvoorkomend probleem, maar ik ben dan ook nieuw met dit onderwerp.

Als ik dus de verkorte link gebruik laadt 'ie niet meer de CSS en afbeeldingen.

...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Aangezien de browser naar de URL kijkt, zal hij die url gebruiken om je CSS te vinden, deze zal hij dus zoeken in www.domein.nl/blaat.css aangezien je css daar niet staat maar in www.domein.nl/dev/blaat.css zal je dus de link naar je CSS correct moeten zetten ( in andere woorden "/dev/blaat.css" ipv "blaat.css"

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• CoolJuul
Ik volg het volgens mij niet, want in het subdomein/folder staat gewoon alles. Alle PHP-bestanden en de CSS-file. In de root staat gewoon een placeholder pagina, in "dev" staat de volledige site in ontwikkeling. Ga ik de link naar de CSS veranderen dan ben ik 'm sowieso kwijt, ook als ik via de reguliere link met de PHP variabelen er naartoe ga.

De site functioneert gewoon, alleen niet wanneer ik de verkorte link via de rewrite intik.

EDIT: Of ik moet alles in absolute URL's gaan veranderen, dan lukt het volgens mij ook ...

En wanneer ik "/dev" zou gebruiken dan functioneert het wel allemaal prima, maar die trailing slash gooit roet in het eten.

[ Voor 20% gewijzigd door CoolJuul op 17-01-2008 03:58 ]

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Je kan ook een rewrite voor je css aanmaken.

Het probleem is in principe dat de browser denkt dat je pagina in de root staat, zonder een 'absoluut' path zal de browser dus gaan kijken in de root voor de css tenzij je dus de link in je html "/dev/blaat.css" maakt. ( of dus een rewrite van ^blaat.css$ naar /dev/blaat.css aanmaakt. )

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• CoolJuul
Ok, bedankt!

Ik denk dat ik nu weer even vooruit kan :)
Pagina: 1