Laptop bij aanschaf door de winkel laten upgraden

Pagina: 1
Acties:

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:14
Wij van Download 2 Day willen binnenkort 3 Laptops aanschaffen, alleen liepen wij tegen enkelle problemen aan.

Nou zijn er laptops zat met degelijke specificaties, maar bijna alle winkels bieden laptops aan met 5400RPM schijven, en wij willen graag 7200 RPM schijven, na wat zoekwerk kwamen wij uit bij enkele bedrijven die upgrades aanbieden. Het probleem is alleen dat die winkels gemiddeld ook ruim 100 euro duurder zijn dan de goedkoopste aanbieder en daarbovenop komen dan nog eens de upgrades.
Weten jullie of er bedrijven zijn die upgrades aanbieden, maar niet belachelijk veel duurder zijn dan de rest? ~ Budget licht namelijk rond de 950 Euro Inc BTW (inc upgrades, excl verzendkosten)

Verder zou ik graag willen weten hoe het zit met de garantie bij zelf upgraden. als dit namelijk goedkoper blijkt, en de garantie bewaard blijft is dit een zeer bruikbaar alternatief.

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-01 15:45
Over garantie weet ik niet, maar kijk eens naar dell
Je kunt daar gemakkelijk goede laptops zelf in elkaar monteren voor een zeer goede prijs.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Volgens mij schend je met het updaten van een hardeschijf (of geheugen) vrijwel nooit de garantie. Dan is het denk ik al heel snel goedkoper om zelf 3 7200rpm schijven te kopen, te plaatsen en dan de huidige, niet gebruikte, schijven op marktplaats oid aan te bieden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ozzie schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 02:08:
(...) en dan de huidige, niet gebruikte, schijven op marktplaats oid aan te bieden.
Dat dus weer niet, want stèl er gebeurt iets met een laptop, en je moet 'm terugsturen voor een garantiekwestie, is het wel handig om de oude schijf terug te plaatsen. Stel je voor dat ze een andere laptop terugsturen, ben je je geüpgrade harde schijf kwijt...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Owhja.. Even niet over nagedacht...

Nu ik de startpost nogmaals doorlees, 100 euro duurder voor een 7200rpm schijf plus inbouwen vind ik niet echt veel duurder hoor. Een 7200rpm notebook schijf kost al snel 80,- euro of meer.

Edit:
Owh, dat was dus de prijs zonder upgrades.. Het is al laat he.. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ozzie op 17-01-2008 02:16 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:14
@ Mudi, ik heb al naar Dell gekeken, maar bij een laptop met ongeveer vergelijkbare specs kun je bij het configureren alleen maar kiezen uit een 5400RPM schijf(standaard) of een 1200 euro extra kostende SSD, wat toch net iets te prijzig is ;).
Persoonlijk wil ik ook gewoon geen dell (geen reden trouwens)

@ Ozzie, kan gebeuren, het is idd laat ;).

Kheb nu zelf bij XXODD wel een aardige laptop gevonden voor 982 Euro(inc)
http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=201&e=1, gaat ik morgen maar eens voorstellen, en me in verdiepen.

ook eens even kijken hoe het zit met de garantie idd, want ik weet ook dat er bijvoorbeeld desktop PC's zijn waar zo'n stikkertje opzit waarop staat " warranty Void if removed"

100 Euro voor een ~120GB hdd 2.5 Inch vind ik nog best prijzig, en bijvoorbeeld bij 4lauch bieden ze het upgraden wel aan, maar dat kost geloof ik weer 40 euro extra, wat ik overigens erg duur vind, en er staat ook nergens wat ze met de HD doen die oorspronkelijk in je laptop zit, daarbij komt ook nog dat er dan niets van de prijs afgaat terwijl je eigelijk maar '90%' krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door tritimee op 17-01-2008 03:14 . Reden: irritante stijlfout die me te laat opviel ]

Verwijderd

Waar gaan de laptops voor dienen, aangezien je 7200rpm schijven er in wil hebben ? Anders dan grafische bewerkingen of gaming heb je het voor algemeen gebruik niet echt nodig lijkt mij. Al helemaal niet voor helpdesk of administratie doeleinde :) Mits de laptops steeds versleept moeten worden zijn er genoeg andere goedkope laptops te krijgen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Haal die Asus F3Sv's. Standaard 2 jaar garantie, goede garantie en service, degelijk en Asus staat het toe om zelf je HDD te vervangen

Voor eventuele garantie moet je de oude HDD's dan wel bewaren.

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-01 16:38
Ik heb wel eens een laptop gekocht bij AmeComputers en daar kun je gewoon aangeven als je er een andere harddisk of meer geheugen in wil hebben. Dat zetten zij er dan in. Ze hebben daar voor zover ik weet geen laptops op voorraad.

Persoonlijk vind ik het vrij normaal. Lijkt me dat er meer winkels zijn die dat gewoon doen zonder veel extra kosten. Een 7200rpm 60GB Hitachi schijf kost daar wel 114,95. Lijkt me dat daar dan wel wat vanaf gaat, aangezien er standaard natuurlijk al een schijf in de laptop zit, meestal 5400 rpm.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Pagina: 1