Toon posts:

[SBS2003] Profiel gebruiker wordt niet lokaal opgeslagen

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd een probleem met een laptop na een herinstallatie van Windows XP Pro.

De laptop is member van een domein dat draait op een SBS 2003 machine en logt opzich prima in, maar laat het profiel nooit lokaal staan na uitloggen en dus vreselijk lang doet over inloggen > 20 min voor een profiel van 200MB over een 11 Mbit wireless connectie.

Ik heb een policy ingesteld onder:

Group Policy Management => Forest: Domeinnaam => Domains Domainname => Group Policy Objects => Default Domain policy.

In deze policy staat aangevinkt voor de PC en de User dat het profiel niet gesynced moet worden als deze inlogt, wel als deze uitlogt.

Tevens heb ik uitgeschakeld dat de cache geleegd moet worden, iets wat in de TUT hier op het forum wel aangegeven staat voor zwervende profielen.

De gebruiker is toegevoegd aan de policy, maar gek genoeg wordt deze alsmaar genegeerd lijkt het wel.

Ik heb letterlijk alles afgezocht, forums, hier, google, Microsoft technet, en niet op te lossen.

Wat zou een oorzaak kunnen zijn ? Ik kan wellicht nog extra loggen om te kijken wat daar mis gaat, of kan ik derect bepaalde opties bekijken om er zeker van te zijn dat alles goed ingesteld staat ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:27:
Ik heb een policy ingesteld onder:

Group Policy Management => Forest: Domeinnaam => Domains Domainname => Group Policy Objects => Default Domain policy.
Zoals je vaak genoeg tegen zal zijn gekomen bij je GPO leeswerk is het niet echt een goed plan om dat in je DDP te doen.
Maak liever een nieuwe GP aan waar je de settings in aangeeft en link die aan de OU in kwestie.
Ik kan wellicht nog extra loggen om te kijken wat daar mis gaat, of kan ik derect bepaalde opties bekijken om er zeker van te zijn dat alles goed ingesteld staat ?
Je hebt met GPMC een prima troubleshooting tool in handen, waarom gebruik je die dan niet?
Zowel de modeling als logging zitten er niet voor niks in hoor :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:13:
[...]

Zoals je vaak genoeg tegen zal zijn gekomen bij je GPO leeswerk is het niet echt een goed plan om dat in je DDP te doen.
Maak liever een nieuwe GP aan waar je de settings in aangeeft en link die aan de OU in kwestie.
Ben ik me van bewust, had ik ook gedaan maar om toch te kijken wat er mis ging heb ik deze methode gebruikt om te kijken of dit wel zou werken.
[...]

Je hebt met GPMC een prima troubleshooting tool in handen, waarom gebruik je die dan niet?
Zowel de modeling als logging zitten er niet voor niks in hoor :)
Ben ik ook mee bezig, maar ik wilde graag even wat feedback om eventuele zaken welke ik over het hoofd gezien zou kunnen hebben te tackelen.

Verwijderd

Topicstarter
Gekke vraag misschien, maar zou het kunnen betekenen dat wanneer je geen extra GP aanmaakt dat je instellingen minden goed toegepast zullen worden, of dat je hierdoor problemen kan ondervinden ?

• SirDarkAngel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-02 16:47
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:51:
Gekke vraag misschien, maar zou het kunnen betekenen dat wanneer je geen extra GP aanmaakt dat je instellingen minden goed toegepast zullen worden, of dat je hierdoor problemen kan ondervinden ?
Theoretisch zou het niet uit moeten maken en is het voornamelijk voor de overzichtelijkheid. Het enige probleem wat je dus zou meoten hebben als je het niet doet is dat je op ten duur heel moeilijk kan troubleshouten etc.

De praktijk wijst uit dat er inderdaad meer problemen kunnen voorkomen als je in default gaat lopen klooien, maar er zullen vast genoeg mensen zijn waar het wel gewoon goed gaat.

Wilde altijd al iets over computers weten

Verwijderd

Andere vergelijkbare Laptops hebben het probleem niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 09:16:
Andere vergelijkbare Laptops hebben het probleem niet?
Idd, hebben het probleem niet. Er is er nog 1 maar deze geeft alleen bij het inloggen aan dat hij het zwervende profiel niet kan vinden bij een wireless verbinding (intel kaart met intel wirless software), profielen staan wel op de server en lokaal.

Opzich val dat best te trouble shooten, echter de 2e laptop niet.

Ik kan beide problemen niet geheel met elkaar in verband brengen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:35:
[...]

Idd, hebben het probleem niet. Er is er nog 1 maar deze geeft alleen bij het inloggen aan dat hij het zwervende profiel niet kan vinden bij een wireless verbinding (intel kaart met intel wirless software), profielen staan wel op de server en lokaal.

Opzich val dat best te trouble shooten, echter de 2e laptop niet.

Ik zou bijna gaan denken dat het aan de wireless connectie ligt. Heb je dat al uitgesloten door de laptop(s) even fysiek aan het netwerk te hangen?

Een reden dat bepaalde policys niet toegepast worden kan zijn dat de verbinding niet is wat hij zou moeten zijn. Standaard is de "slow link detection" 500Kb/s. Alle verbindingen onder die snelheid worden gezien als te langzaam en leid tot het niet toepassen van bepaalde policys.

Policys die sowieso toegepast worden zijn volgens Microsoft:

Registry settings (from administrative templates) must always be applied--this cannot be changed
• Security policies must always be applied - this cannot be changed)
• EFS recovery policy
• IP security

Default Behavior for Group Policy Extensions with Slow Link

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 07:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:35:
Dat was dan ook de reden waarom ik de logging noemde.

Overigens kom ik hier nog een mogelijkheid tegen (met debugging instructies) waar je rekening mee kan houden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1