Toon posts:

Externe harde schijf niet herkenbaar!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Plotseling vanmiddag viel me externe harde schijf weg in windows.
Hij stond wel gewoon aan, maar de computer gaf aan dat hij het apparaat niet herkend.
Hij staat ook niet in de windows verkenner en in schijfbeheer.
Ik heb ook al gewisseld van usb poorten, maar dat hielp ook niet.
Heb hem enkele malen gereboot en de drivers opnieuw geïnstallerd.

Ik heb hem nog even getest op mijn laptop en daar deed hij het wel gewoon.

Wie kan mij helpen om de gouden oplossing te geven/vinden?
Het gaat om deze Externe Hdd:

Lacie externe harde schijf usb 2.0 500 gig, design by F.A Porsche

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding (de schijf, danwel de controller) nog wel herkend in devicemanager?

Verwijderd

Topicstarter
Bij apparatenbeheer en dan bij usb-controllers staat er alleen 'onbekend apparaat' meer teken van leven is er niet te vinden :(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of in diskmanagement ....

mischien heb je een mapping op dezelfde letter

ow . onbekend apparaat ....
zit ej plug wel goed in ej usb poort (probeer even met een verleng kabel)

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 16-01-2008 21:14 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
diskmanagement, ik neem aan schijf beheer, daar staat alleen mijn vaste c schijf , de externe wordt er niet in weergegeven.

Kabels zitten allemaal er goed in even als de voeding van de externe schijf.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:15 ]

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:47
Deïnstalleer eens het onbekend apparaat in device manager. Trek dan je usb schijf uit de usb poort, en sluit hem dan weer aan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik neen aam dat je onbekende apparaat ook geen device id oid krijgt ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@jeroenikke: Ik heb de ext. schijf gedeïnstalleerd en de usb uiteinde uit de pc getrokken en er weer opnieuw ingedaan, alleen dan krijg ik nog steeds de melding dat hij hem niet herkent.
@fish: Hij krijgt ook geen device..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier een paar screens:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/478e65dd4a48a/apparaat2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads/478e6623a24ca/apparaat.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Deinstalleer eens alle USBroothubs en hostcontrollers en probeer het dan opnieuw. Wil soms ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
@Terw_Dan , bedoel je 'installatie ongedaan maken' ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:35 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of anders een system restore ...

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
@fish, heb system restore al geprobeerd..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen voedingsprobleem .. ? gebruik je 1 of 2 usb poorten / externe voeding ?

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

fish schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:52:
geen voedingsprobleem .. ? gebruik je 1 of 2 usb poorten / externe voeding ?
Zat ik dus ook aan te denken. In geval van externe voeding: voeding gewoon gaar :?
En wat is het merk / type van die externe hdd?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
@fish; ik gebruik gewoon 1 usb poort en een externe voeding.
Die voeding kan niet kapot zijn, want op mijn laptop doet de externe schijf het wel gewoon.
@The Eagle: Type : LACIE Hard Drive, Design by F.A. Porsche 500 GB USB 2.0 (301103EK)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik denk toch een brakke usb plug (combinatie)

probeer het eens met een verleng kabel

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de schijf altijd al een verleng kabel gehad, omdat de standaard usb draad maar ongeveer 15 centimeter is. Heb zonet de Ext. schijf heel dicht bij me pc geplaatst en met de standaard aangesloten, maar zonder effect.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

werken andere usb dingen nog wel op je pc ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt op mijn pc, toetsenbord, muis, webcam, printer behalve die externe schijf!

Hij moet het gewoon weer doen!, staat belangrijke spullen op zoals foto's en films!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 22:31 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:30:
Alles werkt op mijn pc, toetsenbord, muis, webcam, printer behalve die externe schijf!

Hij moet het gewoon weer doen!, staat belangrijke spullen op zoals foto's en films!
he ... ff relaxen he ... je kan ze er gewoon met je laptop afhalen, er is helemaal niks verloren
(of was dat gelogen ?)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, ik weet het, laptop is er nog:P, vind het gewoon beetje irritant, ben al een hele tijd mee bezig geweest, en niks werkt gewoon. Vind het nogal vaag, want ik één keer viel hij weg, toen ik een torrent aan het downloaden was.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 22:36 ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
waarom denkt niemand dat die schijf gewoon kapot is?

Ik lees geloof ik nergens dat je hem voelt opspinnen. Vaak kun je wel voelen of de schijf nog opspint. Dat doet ie altijd wel als ie 'prik' krijgt.

Tuurlijk kan de USB controller op het ding zelf kapot zijn maar is niet heel erg waarschijnlijk in mijn ogen.

Dus.. wordt er nog iets warm.. voel je het ding opspinnen of gebeurt er vrij weinig? geen rare geluidjes?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
@Fish: En ik ben serieus over wat er op staat op de schijf.
@inter0y, hij maakt geen rare geluids van opspinnen, hij is gewoon rustig, stil en redelijk koel.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 22:39 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

weet je wat ...
ik geef je 2 tips ..
- nooit belangrijke dingen op 1 plaats bewaren.
- nooit gefrustreerd, en ongeduldig worden terwijl iemand je probeert helpen

weltrusten

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de tips, ben jullie ook dankbaar dat jullie de moeite nemen om mij te helpen.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Ik zou even kijken of je met de laptop ook echt de data er af kunt halen. De Lacie Porsche modellen die ik heb gehad hebben het alle twee begeven, ik ben nu aan de derde toe (was twee keer binnen de garantie).

Alletwee de keren was de data gewoon corrupt, je kon het nog wel zien staan maar er stond geen data meer in de files. De derde gebruik ik nu eigenlijk niet echt meer, alleen nog om eens iets mee te nemen naar iemand anders, als ie dan weer kapot gaat heb ik het origineel tenminste nog. Schade en schande enzo, ik raak niet nog eens alles kwijt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
@Jiriki, ik kon op de laptop er data van afhalen, films deden het allemaal nog, kon ze gewoon afspelen. Heb geprobeerd wat naar de laptop te kopieren en dat lukte ook allemaal.

• riCHey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Tja... ik denk ook een beetje aan de hardware (dus het printplaatje van de LACIE).
Als het écht belangrijke data op staat zou ik de schijf uit de casing halen en los op een computer aansluiten ( hetzij via een USB converter, hetzij rechtstreeks op een SATA/PATA poort.
Hopelijk herkent hij hem dan wel, alleen gewoon als harde schijf.
Ook: hoor je de schijf wel draaien?

[ Voor 5% gewijzigd door riCHey op 16-01-2008 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
@riChey, als je bezig bent op films af te spelen of dingen download op de ext. schijf , dan hoor je de schijf draaien.

• riCHey
Hmm.... ok.
Ik zou als ik jou was even alle belangrijke dingen iig backuppen op een andere locatie.
Dan (als je weet wat voor merk schijf het is?) een diskcheck programmaatje downloaden, zoals van Seagate of Western Digital, en kijken of de schijf op zich een probleem geeft.
Geeft de schijf geen problemen dan ligt het aan de LACIE-plaat, of de usb kabel.
Probeer dan een andere usb kabel, of de schijf op een andere manier ( dus niet in de LACIE-case ) aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Ligt het er ook aan of het de schijf NTFS of FAT32 is?

• riCHey
Nee, bij XP maakt dat geen donder uit

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De Lacie/Porsche design schijven die ik tot op heden in handen heb gehad, zijn tot nu toe allemaal nog voorzien geweest van een Seagate harddisk.
probleem is gewoon dat die dingen niet/nauwelijks gekoeld worden, alleen via de casing.
De schijven worden dus warmer dan mij eigenlijk lief is.

Heb overigens een 500GB Black versie van Lacie aan mijn laptop hangen, die draait nu al 3 maand 24/7 (zit geen aan/uitschakelaar op, en ik ben te lui om de adapter iedere keer los te trekken.
Schijf werkt nog steeds als een zonnetje).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me nog herrineren dat er een Samsung harddisk in zit, had ik gezien, toen hij de schijf nog herkende.

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Opmerkelijk topic.. ik zoek toevallig net op "lacie externe harde schijf niet herkend" bij google en wordt hier naartoe verwezen. Ook ik heb een LACIE externe harde schijf die het heeft begeven. Alle symptomen die hier worden genoemd komen mij bekend voor. Maar er is dus niet direct een oplossing voorhanden? Eerder de belangrijke bestanden elders (bijv. via een laptop) proberen te kopiëren en dan maar een "kwaliteits" (dit was wel duidelijk de goedkoopste?) externe schijf aanschaffen?

Heb die van mij ongeveer 6 maanden nu, dus redelijk snel dat ie er mee ophoudt. Het klopt wat eerder werd gezegd, hij gaat niet vanzelf "uit" (je moet 'm echt ontkoppelen uit de usb-poort). Toch heb ik 'm ook niet 24/7 aanstaan, maar gebruik 'm wel elke dag..

[ Voor 5% gewijzigd door El Jefe op 18-01-2008 12:46 ]

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou de oplossing (voor mij dan) is gekomen.. ik kan de schijf weer bereiken na drie keer een windows systeemherstel te hebben uitgevoerd.. (steeds verder terug). Daarna kwam de schijf weer tevoorschijn :)

Misschien helpt dit jullie ook :) Succes

Verwijderd

Hetzelfde probleem en bij mij is het toch gewoon een kwestie van de verlengkabel er tussen uit halen. Bovendien zit hij nu op een andere usb-connector omdat ik zonder verlengkabel dat ding niet achterin kan hangen. Andere apparaten doen het gewoon wel op die verlengkabel dus vaag is het wel.
Pagina: 1