p5b e6750 start niet op

Pagina: 1
Acties:

• Clarissa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 21:19
hey ik heb vorige week een p5b met een e6750 gehaalt..
nu heb ik net de fsb van 333 naar 350 verhoogt. Had enige uren op het internet lopen lezen, dus hielt voltage normaal en me ddr liep op 750mhz ofzo (OCZ Reaper HPC DDR800)

nu draaide hij een half uurtje en opeens viel hij uit, rook ik brand geur (stroom).

sinds toen start hij niet meer op. Heb andere voeding geprobeert , en het hele setje uit me pc gehaalt

[ Voor 34% gewijzigd door Clarissa op 04-08-2021 08:37 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Op het moment dat je brandlucht ruikt is het niet goed, en is de kans redelijk groot dat er wat beschadigt is geraakt. Test dus gewoon alle onderdelen en kijk wat het resultaat is om zo het defecte onderdeel uit te kunnen sluiten.

Verwijderd

Er brandt wel vaker iets door bij jou, niet? ;)

Komt/kwam het geluid of de brandlucht echt van het moederbord of van de voeding?

Meestal zijn het de voedingen die geluid maken en doorbranden (trust me, bij mij is ook al genoeg doorgebrand)

Componenten op moederborden branden tegenwoordig niet meer zo vaak door, omdat er niet meer zoveel individuele componentjes zijn waar genoeg stroom doorheen gaat om uit te branden.

Zou eens een nieuwe voeding proberen of een heeeeeeeeeeeel oud mobo aan die voeding hangen...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 14:51 ]

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik hoop voor jou dat je de voltages (vooral NorthBridge en vCore) niet op auto had staan, zo heb ik namelijk ook een P5B Deluxe gesloopt. Wanneer je gaat overclocken met auto voltages loopt het voltage bij sommige revisies zo hoog op dat enkele VRM's rond de socket verbranden.....

Wat je kunt proberen is het bord starten zonder cpu, je bord doet dan een harde reset. Maar ik vrees dat het al te laat is.....

Verwijderd

VRM's had ik idd niet aan gedacht...