Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

een text edit vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst; mijn ervaring is nihil met programmeren, ik weet dus ook niet of dit de juist sub directory van tweakers is.

Ik heb een immens groot text bestand (tegen de 500 Mb), welke bestaat uit een lange kolom met waardes, ik moet die omzetten naar een matrix formaat. Elke rij moet bestaan uit een x-aantal waardes, met daar tussen een spatie. Ik ben dus op zoek naar een handeling/programma die een vast aantal regels naast elkaar zet en dan weer een nieuwe regel begint.

bv. x=3

1
2
3
4
5
...

naar
1 2 3
4 5 ...
Alvast bedankt, Bas

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 20:45 . Reden: stond verkeerd... ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dit kan je met ontzettend veel programma's. Php, java, C, C++, C#, ASP, VB, perl en (zelfs) bash. Vraag je eerst eens af in welke omgeving je het wil uitlezen en opnieuw opschrijven :)

Pseudo code;
code:
1
2
3
4
5
6
i=0
voor elke regel:
  lees karakter
  plaats karakter achteraan in rij + plaats spatie
  is i = 2: zet i naar 0 en plaats harde return
  anders: i = i+1 (of i++)

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst in VB, want dat zit nu gratis bij Word, verder is het een asc-file en moet deze alleen gemoduleerd worden (zoals boven beschreven) en weggeschreven naar een zelfde soort file.

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:58:
Het liefst in VB, want dat zit nu gratis bij Word, verder is het een asc-file en moet deze alleen gemoduleerd worden (zoals boven beschreven) en weggeschreven naar een zelfde soort file.
Tja, genoeg tutorials te vinden lijkt me. Voorbeelden, uitleg, references: het staat allemaal al op internet! Ik hoop toch niet dat je verwacht dat we hier wat code voor je kloppen ;)

Meer informatie:
  1. Geen scriptrequests of "quick fix" oplossingen.
  2. Visual Basic Reference

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tsja, als je niet eerst even vertelt wat je zelf al gedaan hebt om tot een oplossing te komen, dan gaan wij ook niet de moeite nemen om je te helpen; dat is niet de manier waarop we hier te werk gaan. mithras geeft hierboven al wat linkjes waar je wat mee kan; neem die even door en als het dan nog niet lukt, open dan een nieuw topic conform Programming Beleid - De "quickstart" en/of Waar hoort mijn topic? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
^^ Wat hij zegt ;)
Kijk ook gerust even naar onze Programming Beleid Quickstart en als je twijfelt of je in het juiste forum zit dan kun je er voortaan ook Waar hoort mijn topic? op na slaan ;)

edit:

*PETS* -NMe- :(

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 16-01-2008 21:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.