Toon posts:

C2D E4300 Oc'ed VS C2Q Q6600

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment zit er het volgende in me stackertje:
mobo: GA-P35-DS3P.
geheugen: Corsair XMS2 PC6400.
proc: E4300 @ 3,67 ghz.
vga: 3870 in crossfire.

Nu het volgende; Ik zit eraan te denken om mijn E4300 te vervangen door een Q6600. Ik heb al gekeken of hij uberhaubt op het bord past, en dat is zo :p Heb ook al benchmarks gezocht, alleen vond ik ten eerste niet de vergelijking v/d procs die ik stel, en ten tweede niet een e4300 overgeclocked naar 3,67ghz. Nu is mijn vraag dus, denken jullie dat het een vooruitgang is om van mijn e4300 naar de q6600 te gaan *uitaard ga ik hem overclocken >:) * en zoja, zou het het geld waard zijn?

alvast bedankt :p

Verwijderd

Zodra jij die Q6600 op dezelfde snelheid krijgt als je E4300 nu mag je blij zijn :) tenzij je aan multitasking of @home doet want dan merk je het gelijk al :)

Een quadcore heb je kwa gamen nog niet veel aan omdat games de 4 cores nog niet benutten op crysis na dan...

Verwijderd

Topicstarter
Het is bedoeld voor games inderdaad. Dus jij denkt dat het niet slim is? Verder is het mij wel opgevallen dat een quadcore voornamelijk bij 3dmark beter scored, maar kan het dus niet echt goed vinden voor in games.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 20:49 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 16:51

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:45:
Het is bedoeld voor games inderdaad. Dus jij denkt dat het niet slim is?
Volgens mij heeft Unreal 3 iets van 10% tot 30% extra fps op een quad core, maar dat komt meer omdat het spel dan echt 2 core's voor zichzelf heeft en niet 1 core + een core die door windows ook wordt gebruikt. :)

Geluidswolk

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 19:43
Als je goede koeling hebt, moet met een G0 de 3.8GHz zelfs alleen volt limited zijn (in mijn geval 1.4875 in de bios of 1.4 na de vdrop).

Persoonlijk merk ik het verschil zeker in games t.o.v. een E6750 op 3.8GHz en dit geld ook voor oudere games. Je kunt gewoon alles openzetten en nog de maximale FPS halen.
(zowel de E6750 draaide en de Q6600 draait op 3.8 voor 24/7)

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel voornamelijk Company of heroes (zat bij mijn 3870's :')), crysis en the witcher. Zit best wel erg te twijvelen. Las net dat bijvoorbeeld Valve bezig is om 4 cores te gaan benutten, maar als er op dit moment nog geen noemenswaardig voordeel is aan een quadcore, kan ik beter wachten :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 21:04:
Ik speel voornamelijk Company of heroes (zat bij mijn 3870's :')), crysis en the witcher. Zit best wel erg te twijvelen. Las net dat bijvoorbeeld Valve bezig is om 4 cores te gaan benutten, maar als er op dit moment nog geen noemenswaardig voordeel is aan een quadcore, kan ik beter wachten :P
Misschien is het sowieso handiger om te wachten; voor zover ik kan zien komt Intel de komende maanden met allerlei nieuwe speeltes, zowel C2D als C2Q waar mij opvalt dat verbruik omlaag is geschroeft en cache omhoog (niet dat dat alles zegt maar misschien wel het overwegen waard).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een Tweaker kan zelf kiezen, en kan zelf op basis van geextrapoleerde resultaten van verschillende reviews een mening vormen als hij niet iets kant-en-klaars vindt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.