Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb net iets langer dan twee jaar een Canon Digital Ixus 40 waarvan de interne flits het het begeven heeft afgelopen weekend.
Ik had hem 2-3 weken niet gebruikt, haalde hem uit het tasje en hij flitste niet meer.
Nu heb ik Canon gemaild met de vraag of ik hier iets aan kan doen of dat ik het onderdeel ergens kan verkrijgen om het zelf te vervangen. Krijg ik een mailtje terug dat ik het zelf niet kan en dat ik de camera maar naar een erkende dealer moet brengen, wat me natuurlijk weer vette knaken gaat kosten, waar ik uiteraard geen zin in heb.
Iemand enig idee wat ik kan doen of waar ik de partnumber kan achterhalen, aangezien de camera verder net zo goed functioneert als de eerste dag is het een beetje zonde om hem weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen idee waar je het ding gekocht hebt, maar ik zou om te beginnen eens contact opnemen met je leverancier. Die is namelijk verantwoordelijk voor de service en volgens mij hoort zo'n camera best wat langer dan 2 jaar mee te gaan. Wat zou betekenen dat je eigenlijk best wel recht hebt op vergoeding van (een deel van) de reparatiekosten.

Recht hebben en recht krijgen is natuurlijk niet hetzelfde, maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.

Ow enne, zeker weten dat het niet een of andere lullige instelling ofzo is? Al eens met verse batterijen geprobeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 16-01-2008 20:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshin
Orion84 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:13:

Ow enne, zeker weten dat het niet een of andere lullige instelling ofzo is? Al eens met verse batterijen geprobeerd?
Ja met mn stomme kop, niet getest natuurlijk. Bleek low battery. Ik voel me zo dom, mn vorige thread was ook al zo stom. Heb er ook niet aan gedacht want normaal flitst deze camera tot de batterij helemaal op is.

Maar toch vind ik het raar dat Canon je dan geen part number wil geven en je verplicht tot een reparateur terwijl je het volgens mij prima zelf kunt oplossen.
Bovendien heb ik het ding bij de MediaMarkt gekocht en de deskundigheid van sommige (lees: veel) medewerkers trek ik toch in twijfel, aangezien ik er geen goede ervaring mee heb gehad, maar dat terzijde.

iig bedankt voor de verlossende tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Mediamarkt is daarentegen voor zover ik weet meestal wel weer vrij coulant met hun service, maar dat kan misschien ook wel weer per vestiging verschillen. Kennis hoeven ze sowieso ook niet te hebben, zo lang ze maar weten waar ze het ding heen moeten sturen en de kosten (deels) vergoeden :P

Maar mooi dat het is opgelost :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 23:35
Ik hoopte op een goede afloop van deze topic, want ik heb een ixus 40 met daadwerkelijk een kapotte flits en een ixus 40 met een kapot schermpje, dus misschien worden deze ooit nog eens gecombineerd.

Ik heb helaas slechte ervaringen met het openhalen van Ixussen, heb een Ixus V2 geprobeerd te fixen na een E18 melding, maar alles zit zo dicht op elkaar dat er haast geen beginnen aan is. Dit is dus ook niet gelukt en de camera licht hier nog ergens in delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Kun je het niet eens proberen bij Rofa repair? Is zeer waarschijnlijk een stuk goedkoper dan ETB.

Ik vraag me overigens af of iets als een flitser in aanmerking komt voor een regeling zoals Orion beschrijft. Het lijkt mij namelijk dat een flitser valt onder de categorie verbruiksartikelen, net zoals accu's ed. Je zou er bij mij in ieder geval een enorme dobber aan hebben om iets gedaan te krijgen (en dat terwijl ik normaal zeer meegaand ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshin
Ik heb reactie gekregen van ETB:

" Beste,

De flash unit (CM1-2989) voor de IXUS40 kost € 22.89, excl. BTW., administratie- en verzendkosten.
De administratie- en verzendkosten bedragen € 15.00 excl. BTW.
Indien u het onderdeel wenst te bestellen, kunt u ons hierover mailen.
Vervolgens sturen wij U de betalingsvoorwaarden door en wanneer wij uw betaling ontvangen hebben, zenden wij U het bestelde onderdeel toe. "

Toch netjes van ze dat ze niet zeggen je kunt hem alleen hierheen sturen dan doen we het voor je.
Ik zie dat het ook verkrijgbaar is bij Centralpoint.

[ Voor 9% gewijzigd door oshin op 17-01-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:22:
Kun je het niet eens proberen bij Rofa repair? Is zeer waarschijnlijk een stuk goedkoper dan ETB.

Ik vraag me overigens af of iets als een flitser in aanmerking komt voor een regeling zoals Orion beschrijft. Het lijkt mij namelijk dat een flitser valt onder de categorie verbruiksartikelen, net zoals accu's ed. Je zou er bij mij in ieder geval een enorme dobber aan hebben om iets gedaan te krijgen (en dat terwijl ik normaal zeer meegaand ben).
Naja, geen idee of een flitser daaronder valt. Maar daarom heb ik ook steeds opgemerkt dat het om een deel van de kosten kan gaan. Aangezien zo'n flitser idd misschien wel hoort te slijten, maar het gaat er bij mij niet in dat zo'n ding al na twee jaar de geest geeft eigenlijk. Als dat normaal was zouden ze dat in feite allemaal moeten doen en dat is toch echt niet het geval lijkt me.

Belangrijkste was dat het er op lijkt dat iedereen er standaard maar van uit gaat dat je nergens geen recht meer op hebt en het dus niet eens proberen en meteen maar alternatieve reparatiemethoden gaat zoeken en dergelijke, terwijl je eerste stap toch altijd echt richting je leverancier zou moeten zijn imho.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 17-01-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11
Heb tijdje bij ETB gewerkt (aantal jaar terug) flitser valt niet onder gebruiksartikel, defect = reparatie = betalen... tenzij je nog garantie hebt natuurlijk.

Maar vroeger kon je bij ETB nog wel losse spullen bestellen om zelf te vervangen, weet niet of dat nu nog zo is... Lezen is best moeilijk...

[ Voor 5% gewijzigd door Martien op 17-01-2008 14:59 ]

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

@orion84: ik begrijp je punt, maar ik draai het om. Veel mensen kennen de helft van het verhaal en komen aan met allerlei consumentenrecht en verwachte levensduur e.d. zonder daarbij na te denken over het product zelf. Het is enorm moeilijk om garantie te geven op zaken als flitsers en inkt, aangezien deze aan slijtage onderhevig zijn en bij verkeerd gebruik extra snel kunnen slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb gisteren het schermpje vervangen van mijn ixus 60. Ik heb het schermpje ook bij etp besteld. Het vervangen was eigenlijk erg eenvoudig. Het viel heel goed mee. Enkel zitten de vijsjes nogal stevig vastgevezen. Voorzie een stevige schroevendraaier. Ik heb er een stukgedraaid.
Pagina: 1