JBL GTO 937 in Renault Traffic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.987 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 21:34
Ik rij op dit moment rond in een Traffic en deze is zo bestelbus achtig als dat maar kan. En deze heeft dus ook alleen maar 2x 10cm boxjes voorin en verder helemaal niks. Nou heb ik een andere radio in bestelling want de huidige heeft een zeer matige radio ontvangst.
De radio welke ik heb besteld is de JVC G632 en deze wil ik gaan aansluiten op me nieuwe JBL speakers. Nou gaat me vraag over de plaatsing van die 2 speakers. Het gaat om een bus met enkele cabine dus gelijk laadruimte achter de stoelen. Nou heb ik er ook een stukje plexiglas in de bus waardoor je in de laadruimte kunt kijken. Afbeeldingslocatie: http://export.topproduct.nl/images/items/315502e.jpg zie je een beetje wat ik bedoel ;)
Nou hieronder mijn paint skill overzicht ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/auto1.png
Nou zie ik gelijk een fout in me tekening en dat is dat het plexiglas gedeelte in werkelijkheid net iets minder breed is dan dat de stoelen zijn!!
Hieronder weer een foute tekening maar dan met de boxen erin (die witte ovalen)
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/auto2.png
Ik denk dat wanneer ik de speakers plaats dat links achter (bestuurder kant dus ;) ) te recht achter de bestuurder (ik dus ;) ) komt. Maar wanneer ik hem meer naar het midden toe doe dan dat het stereo beeld volledig weg gaat vallen :?
En 3e optie heb ik hieronder proberen te tekenen (deze is echt te erg :P ):
Afbeeldingslocatie: http://www.triep.eu/auto3.png
speakers dus diagonaal plaatsen

Daarnaast wil ik de achterkant van de speakers gaan "beschermen" door deze in een soort van kistje te betimmeren. Moet ik hierbij nog rekening houden met een minimaal volume en/of eigen ruimte per speaker?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Speakers in plexiglas lijken me geen goed plan. Dat gaat echt als een gek trillen. Ik zou er wel wat voor of achter doen.

Verder zijn deze speakers gemaakt voor de hoedenplank, en dus hebben ze veel ruimte nodig. Een relatief kleine kist is dus geen goed idee. Misschien iets van gaas maken zodat ze gewoon kunnen ademen en toch bescherm zijn?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• The-Source
voodooless schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:16:
Speakers in plexiglas lijken me geen goed plan. Dat gaat echt als een gek trillen. Ik zou er wel wat voor of achter doen.

Verder zijn deze speakers gemaakt voor de hoedenplank, en dus hebben ze veel ruimte nodig. Een relatief kleine kist is dus geen goed idee. Misschien iets van gaas maken zodat ze gewoon kunnen ademen en toch bescherm zijn?
Ik was van plan het plexiglas te gaan vervangen voor mdf. En ik zie overal dat je het beste minimaal 18mm kunt nemen. Ik kan natuurlijk de zijkant van de "bekisting" open laten zodat ze voldoende lucht krijgen.

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 12:18
Normaal gesproken laten mensen het geluid van voren komen, omdat dat prettiger klinkt.
Is het niet mogelijk om de nieuwe JBL's in de deuren te monteren? Eventueel de deurpanelen ietsjes bewerken? En dan die oude speakers eruit?
En dan bijv. aanvullen met een sub (onder de passagierstoel, vlak voor het plexiglas?

Ik ken de auto niet, dus misschien zeg ik wel hele domme dingen. Maar qua geluidsbeeld: ik had in m'n Fiat Punto in de hoedenplank JBL's zitten en voorin de stock-speakers (5" of zoiets). Ik vond dat toch niet zo heel prettig klinken, omdat hetgeen wat voorin zat echt bagger klonk. Dus het voornaamste kwam van achteren.
Daarna voorin hele kleine JBL-tjes gestopt die in ieder geval beter geluid gaven dan de stocks, waardoor de balans wat beter was...

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:05
* Mega kick *

Heb een vraag aan de TS bevalt de JVC KD-G632 ? Ik sta op het punt wellicht dezelfde radio te kopen.

• The-Source
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:18:
* Mega kick *

Heb een vraag aan de TS bevalt de JVC KD-G632 ? Ik sta op het punt wellicht dezelfde radio te kopen.
daar kan ik je pas volgende week antwoord over gaan geven want wegens tijdgebrek en bus betimmering ben ik er nog steeds niet aan toe gekomen deze in te bouwen :P

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Er zijn voor de traffic ook deurpanelen beschikbaar waar je 16 cm speakers in kunt bouwen. En ik moet zeggen er lopen bij ons een paar bussen in het bedrijf met deze panelen en dus ook dito speakers en dit klinkt helemaal niet verkeerd dat standaard radio renault composetje.

Wat eventueel ook zou kunnen maar waar ik geen ervaring mee heb is dat je onderin de standaard deurpanelen de voorbereidingsgaten uitzaagt en daar met een 16cm verstevegingsring toch een leuke composet inbouwd. Je kunt zien waar dit normaliter hoort te zitten. Imho raak je er snel vermoeit van het geluid wat van achter komt.

http://raptr.com/Doppert/about

• The-Source
Nou ik heb nog niet veel gereden sinds de radio is ingebouwd. Maar het geluid is er wel op vooruit gegaan. Ondanks dat de speakers achter je zitten valt het qua geluidsoriëntatie reuze mee omdat het natuurlijk maar 10cm achter (schuin naast je) zit. En bij de deur speaker zou het veel meer van onderen komen.
Het geluid van de speakers zelf is natuurlijk niet te vergelijken met wat ik had maar het is ook een stuk voller dan wat ik in andere auto's tegen kom. Verder is Ipod aansluiting (PD100) ook helemaal top. Hij laad me ipod op en alles is te bedienen via de radio zelf :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:05
Ik heb inmiddels de JVC KD-G351 gekocht en gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/untitled.jpg

Waarom ? --> Op o.a kieskeurig.nl staan toch wat mindere berichten over de KD-G632 en de
zilvere KD-G631

[ Voor 25% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-02-2008 14:12 ]

Pagina: 1