Toon posts:

Aansluiten van fans en USB/Firewire poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb echt m'n best gedaan om het zelf op te lossen maar ik kan nou nergens een duidelijk antwoord vinden dus dan maar via GoT. Ik ben bezig met het upgraden van m'n systeem, deze upgrade zal onder andere bevatten:

- AeroCool Midi Tower ExtremEngine 3T
- Chieftec Powersupply GPS-550AB-A 550W
- Asus Videokaart PCI-e GeForce 8800GT Top 512MB 2xDVI/HDCP
- Asus P5N-E SLI nForce 650i SLI, SATA2 RAID
- OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Vista
- Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box

Echter vraag ik me nu af hoe de fans worden gevoed? Ik heb ergens in m'n hoofd zitten dat dit soms direct vanuit de voeding gebeurd d.m.v. een molex aansluiting. Maar volgens mij was er ook nog een andere manier. Op de ExtremEngine 3T case van AeroCool zit een 25mm en een 14mm ingebouwd.
Hoe moeten deze gevoed worden? Ik heb de specs al op verschillende sites gelezen alleen kan ik nergens mijn antwoord vinden.

Ook vraag ik me af hoe de USB en Firewire poorten aan de voorkant van de case moeten worden gevoed?

Alvast bedankt,
Arne

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:41:
Echter vraag ik me nu af hoe de fans worden gevoed? Ik heb ergens in m'n hoofd zitten dat dit soms direct vanuit de voeding gebeurd d.m.v. een molex aansluiting. Maar volgens mij was er ook nog een andere manier.
Stekkertjes die je op je mobo aan kan sluiten. Staat gewoon in de handleiding van het moederbord beschreven.
Op de ExtremEngine 3T case van AeroCool zit een 25mm en een 14mm ingebouwd.
Hoe moeten deze gevoed worden? Ik heb de specs al op verschillende sites gelezen alleen kan ik nergens mijn antwoord vinden.
Zelfde verhaal: moederbord of er moet een verloopje naar molex meegeleverd worden.
Ook vraag ik me af hoe de USB en Firewire poorten aan de voorkant van de case moeten worden gevoed?
Alweer een stekkertje op je moederbord aansluiten. ook dit staat keurig in de handleiding.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik geloof vast dat het in de handleiding staat maar ik wil het weten vóór ik het koop. En je zegt ''stekkertje'' heel de tijd, maar als je ook nog de naam zou kunnen zeggen, zou ik kunnen kijken of er genoeg aansluitingen op het moederbord of op de voeding zit. Dus wat is de naam van het ''stekkertje'' van de USB/Firewire poorten en van de fans?

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De handleiding kun je vinden op de site van de fabrikant.

[ Voor 2% gewijzigd door Jayden op 17-01-2008 08:18 . Reden: spelling ]

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 08:05:
Ja ik geloof vast dat het in de handleiding staat maar ik wil het weten vóór ik het koop. En je zegt ''stekkertje'' heel de tijd, maar als je ook nog de naam zou kunnen zeggen, zou ik kunnen kijken of er genoeg aansluitingen op het moederbord of op de voeding zit. Dus wat is de naam van het ''stekkertje'' van de USB/Firewire poorten en van de fans?
Simpel:

FireWire: 1394a
USB: USB
Fans: fan

Zoals hierboven aangegeven allemaal keurig in de handleiding (die je nu al kan downloaden) te vinden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen in de handleiding vinden hoe de CPU fan kan worden aangesloten, niet hoe case fans kunnen worden aangesloten.
Weet iemand toevallig hoeveel case fans kunnen worden aangesloten?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:48

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik heb de handleiding net gedownload, en ik had binnen 15 seconden gevonden hoeveel fans er direct op het moederbord aangesloten kunnen worden. Nu eens kijken of jij het zelfde kan.
Bovendien kan je fans met een verloopkabeltje (welke bij goede fans er bijna altijd bijgeleverd worden) ook rechtstreeks op je voeding aansluiten, dus je hoeft je nergens zorgen over te maken dat je te weinig aansluitingen hebt.

Het antwoord op je vraag over hoeveel casefans er aangesloten kunnen worden is dus oneindig veel (of in ieder geval totdat je je voeding gaat overbelasten, maar dat zal waarschijnlijk pas zo rond de 500 fans zijn)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1