Vanmiddag heb ik een energy-meter van PeakTech (9024) gekocht om te weten te komen hoeveel stroom onze apparatuur verbruikt. Na het meten van de computer en de laptop, waar naar mijn idee betrouwbare waarden uitkwamen, wilde ik eens weten wat de televisie (een ouderwetse beeldbuis-TV) verbruikt. Nadat ik de TV inschakelde, bleef het verbruik 0 Watt. Het display liet af en toe wat hogere waarden zien, maar het schommelde tussen 80 watt naar 0 watt.
Nu vraag ik mij af wat de oorzaak is van deze vreemde waarden. Ligt het aan de manier waarop de TV stroom verbruikt (iets met een beeldkanon die niet constant verbruikt, maar in een bepaalde frequentie) waar de meter weer niets van kan maken? Het gekke is dat metingen van andere apparatuur wel betrouwbare waarden geven. Heeft iemand een idee, of zal de meter defect zijn?
Nu vraag ik mij af wat de oorzaak is van deze vreemde waarden. Ligt het aan de manier waarop de TV stroom verbruikt (iets met een beeldkanon die niet constant verbruikt, maar in een bepaalde frequentie) waar de meter weer niets van kan maken? Het gekke is dat metingen van andere apparatuur wel betrouwbare waarden geven. Heeft iemand een idee, of zal de meter defect zijn?