Ik ben op het moment bezig met een fotoboek voor mijn vereniging te bouwen op basis van mysql. Ik wil voor ieder team een fotoboek aanbieden, maar ik wil ook dat je alle foto's in het fotoboek kan bekijken van alle teams. Tot zover geen problemen, tot ik de volgende en vorige knop ging maken...
Dit is mijn code voor de volgende knop:
Alleen het probleem is dat de volgende en vorige knop nu voor het gehele fotoboek geld en niet voor het team. Dus ik dacht slim te zijn en gewoon simpel WHERE team = heren5 toe te voegen, maar dan krijg ik dus een error. zo dus:
Eerlijk gezegt ben ik even op en weet ik het echt niet meer, ik ben pas een jaartje bezig met php dus ik heb ook niet zo veel ervaring. Kan iemand mij helpen?
Dit is mijn code voor de volgende knop:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?
// maximale id bepalen
$resultmax = mysql_query('SELECT MAX( id ) AS id FROM fotoboek');
$max = mysql_fetch_array($resultmax);
if ($foto_id < $max['id']){
$resultvolgende = mysql_query("SELECT * FROM fotoboek WHERE id > $foto_id ORDER BY id ASC LIMIT 1");
$volgende = mysql_fetch_array($resultvolgende);
?>
<a href="index.php?page=fotoboek_foto&foto_id=<?=$volgende['id']?>">volgende foto<br /></a>
<? } ?> |
Alleen het probleem is dat de volgende en vorige knop nu voor het gehele fotoboek geld en niet voor het team. Dus ik dacht slim te zijn en gewoon simpel WHERE team = heren5 toe te voegen, maar dan krijg ik dus een error. zo dus:
code:
1
| $resultmax = mysql_query('SELECT MAX( id ) AS id FROM fotoboek WHERE team = heren5'); |
Eerlijk gezegt ben ik even op en weet ik het echt niet meer, ik ben pas een jaartje bezig met php dus ik heb ook niet zo veel ervaring. Kan iemand mij helpen?
Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)