Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet bestaande vacature wordt gepubliceerd

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Story V2.0

M'n vrouw is gevraagd te solliciteren naar een nog niet bestaande vacature. Deze vacature is een baan naast de board van een groot bedrijf (17.000+ man in dienst), waar men na haar aangehoord te hebben te hebben gemailed dat ze enthouasiast over haar waren. Vervolgens krijgt ze een mailtje nu dat ze de vacature gaan publiceren waardoor dus andere mensen er tevens op kunnen reageren. Op zich is dit verloop wel logisch aangezien dit een vaste procedure is bepaalde posities binnen dat bedrijf.
In hetzelfde mailtje vroegen ze haar tevens wat ze of ze nog steeds intresse heeft, mij schieten dan twee reacties te binnen, of positief en afwachtend, of er zelf een datum in te zetten wanneer ze wilt gaan werken.
Hoe zouden jullie hierop reageren?

[ Voor 70% gewijzigd door n4m3l355 op 16-01-2008 19:58 ]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Zou je het wat duidelijker met een betere zinsopbouw kunnen herschrijven, want ik kan er geen touw aan vastknopen. :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet aannemen dus? Sorry, maar je vrouw heeft nu een streepje voor in het sollicitatieproces en misschien door haar (gebrek aan) kennis/ervaring wordt de vacature publiekelijk gemaakt. Of de board heeft besloten dat je vrouw al de 2e ronde in kan in het normale traject? Of ze kan nu beslissen waarbij de board HRM overruled en de vacature intrekt?

Wij werken niet bij die toko maar ik proef uit je woorden dat je het oneerlijk vindt en dat je vrouw nu minder kans maakt op de baan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Tja gewoon je vrouw laten solliciteren?

Ik snap het probleem niet... Er was een functie beschikbaar en je vrouw had dit via-via al gehoord. Aan je woorden kan ik niet opmaken dat ze al bij het bedrijf werkt, misschien zijn er al interne sollicitaties begonnen?

Ik heb natuurlijk ook geen flauw idee hoeveel tijd er tussen zit: heeft je vrouw aangegeven nog niet helemaal zeker te weten? Vanuit het oogpunt van het bedrijf vind ik het logisch dat ze sowieso advertenties gaan publiceren:
-> niemand krijgt het idee dat het vriendjespolitiek is want iedereen kan solliciteren
-> ze kunnen kijken welke kwaliteiten ze allemaal kunnen krijgen en de beste voor het bedrijf nemen

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-11 13:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dit is redelijk standaard binnen bedrijven zover i kweet,eerst de huidige werknemers(gok ik) laten solliciteren,dus vacature beschikbaar stellen op intranet etc,en pas als iederen is geweest intern gaat men de vacature ook extern zetten,vind ik niets vreemds aan,gebeurd hier ook.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• MicroWhale
  • Laatst online: 18-11 10:45

MicroWhale

The problem is choice

Die mail waarin ze aangaven enthousiast te zijn was een duidelijke hint dat ze maar moest gaan solliciteren op die functie. Naar mijn idee heeft je vrouw een foutje (op zich geen ramp hoor) gemaakt door zo vroeg te happen. Er zijn standaard procedures die doorlopen dienen te worden voor dit soort processen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• n4m3l355
Na er een nachtje over geslapen te hebben hebben we ons inderdaad gerealiseerd dat de reactie misschien ietwat voorbarig was. We zijn gewend dat er meerdere rondes zijn, echter nu kwam het meer over dat de ideeen van haar zijn overgenomen, dat ze interessant zijn, en vervolgens het misschien over laten aan een ander. Misschien dat we inderdaad het glas eerder als half-leeg bekeken ipv half-vol ;)
Als het goed is heeft ze nu weer een mailtje de deur uitgestuurd, eens kijken wat daaruit voortvloeid.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:18

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

MrWilliams schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:52:
Die mail waarin ze aangaven enthousiast te zijn was een duidelijke hint dat ze maar moest gaan solliciteren op die functie. Naar mijn idee heeft je vrouw een foutje (op zich geen ramp hoor) gemaakt door zo vroeg te happen. Er zijn standaard procedures die doorlopen dienen te worden voor dit soort processen.
Idd. Bij ons op de afdeling was een vacature en die was eigenlijk al (via vriendjes politiek) gevuld, maar om de schijn op te houden naar de rest van de wereld (OR etc.) is de functie wel officieel beschikbaar gesteld en waar ook mensen op gesolliciteerd hebben. Al wisten de intiemie a dat die voor jan met de korte achternaam solliciteerden.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

BlaTieBla schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:36:
[...]

Idd. Bij ons op de afdeling was een vacature en die was eigenlijk al (via vriendjes politiek) gevuld, maar om de schijn op te houden naar de rest van de wereld (OR etc.) is de functie wel officieel beschikbaar gesteld en waar ook mensen op gesolliciteerd hebben. Al wisten de intiemie a dat die voor jan met de korte achternaam solliciteerden.
Dat weet je natuurlijk nooit 100% zeker. Wie weet komt er een fantastische sollicitant langs die 2x zo goed is als dat vriendjespolitiek knulletje ;)

• Rukapul
  • Nu online
offtopic:
SG->WI

• n4m3l355
Kleine update:
De vacature wordt blijkbaar gepubliceerd.. tentijde van de carnavals vakantie. Tevens heeft ze deze al per mail gekregen en ze vragen iemand met precies dezelfde eisen als wat ze zelf aangaf in haar CV met onderandere een taalkennis die maar een zeer select groepje heeft. Maw we hebben ons idd lichtelijk liggen ergeren om niets :s
Pagina: 1