Toon posts:

Voorstel: Maak moderatie 0 een geel hokje.

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok... dit lijkt een onnozele kleine wijziging... Maar ik denk dat het een groot effect kan hebben.

Op dit moment krijgen veel te veel post een 0, en is de +2 vrijwel uitgestorven. Maar de 0 betetent dat de post geen meerwaarde heeft.... m.a.w. dat die eigenlijk niet interessant is om te lezen. Anders gezegd: kantje boord.... Niet slecht genoeg voor een -1, maar ook geen meerwaarde dat hij een +1 verdiend. De vergaarbak voor nutteloze reacties. Terwijl op dit moment teveel reacties die gewoon op +1 hadden gekund, ook op 0 belanden.

Nu kun je het moderatie systeem aanpassen, of de ModFAQ, maar ik denk dat de kleurstelling veel effectiever is. Wanneer de nul een waarschuwings kleur krijgt, dan krijg je automatisch zo'n gevoel van "het mag, maar in de toekomst liever niet dat soort posts..."

Ik denk dat er een werking vanuit zal gaan, dat iedereen liever in het groen bereik blijft. Ook wat betreft het geven van moderaties denk ik dat deze invloed aanwezig is... En dat er zodoende vanzelf iets hoger gemodereerd zal worden voor posts die gewoon netjes on-topic zijn, terwijl de echte nutteloze en dubieuze posts e.d. wel op 0 blijven staan.

Heel simpel te implementeren, en ik denk dat er alleen maar positieve effecten vanuit kunnen gaan. In het slechtste geval verandert er niets... Nouja... dan is alleen de FP een beetje kleurrijker geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik vind het wel een goed idee.
Nu lijkt het zo van: 'groen --> goed' en 'rood --> fout,' terwijl er ook een gebied tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:20:

Op dit moment krijgen veel te veel post een 0, en is de +2 vrijwel uitgestorven. Maar de 0 betetent dat de post geen meerwaarde heeft.... m.a.w. dat die eigenlijk niet interessant is om te lezen. Anders gezegd: kantje boord.... Niet slecht genoeg voor een -1, maar ook geen meerwaarde dat hij een +1 verdiend. De vergaarbak voor nutteloze reacties. Terwijl op dit moment teveel reacties die gewoon op +1 hadden gekund, ook op 0 belanden.
Hier ben ik het volkomen mee eens. Op dit moment wordt +1-reacties naar mijn mening nogal beroerd gemodereerd. Ik kom regelmatig nuttige reacties tegen die zeker een +1 waard zijn en zich positief onderscheiden maar desondanks afgemaaid worden op het 0-niveau. Vaak zijn ze zo stevig verankerd dat ik er met mijn PowerMod/ProMod-weging niets aan kan doen. Het aantal reacties dat wel op +1 eindigt is schrikbarend laag, dit terwijl de verwachting die aan een +1 gesteld worden helemaal niet zo hoog zijn.

In de betaversie van de nieuwe Tweakers.net-layout werd een geel/oranje kleur gebruikt voor 0-reacties. Dit is toen afgeschoten omdat sommige mensen vonden dat de kleur te negatieve associaties deed oproepen. Ik ben nog steeds van mening dat een gele kleur meer echt doet aan het niveau van 0-reacties dan het bijna groen dat nu wordt gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 16-01-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Ik was volgens mij één van de mensen die vonden dat geel/oranje een te negatieve kleur is als kleur waar posts op binnenkomen. Ik heb toen een geel-groene variant voorgesteld, maar die werd niet duidelijk genoeg gevonden werd. Een ander alternatief is om pas na moderatie het vakje een kleurtje te geven :) . Ik ben nog steeds van mening dat oranje te negatief is als startkleur, maar ben het eens met het idee dat zodra hij daar eenmaal staat deze groen te positief is.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Het is nu ook al zo dat een post pas een kleurtje krijgt bij een moderatie. Gewoon geel maken wat mij betreft.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
lijkt me ook een goed plan. Omdat met geel men alleen een negatievere associatie heeft zou ik opteren voor een oranje vakje. Gewoon de overbekende stoplichtstructuur, die snapt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
rogierslag schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:33:
lijkt me ook een goed plan. Omdat met geel men alleen een negatievere associatie heeft zou ik opteren voor een oranje vakje. Gewoon de overbekende stoplichtstructuur, die snapt iedereen.
Waar haal je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
[flauw]een kuikentje, goh wat negatief[/flauw]
Ik zie geen enkele negatiefe assosiatie met geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ook niet. Geel lijkt me toch echt de kleur bij uitstek voor twijfelgevalletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Femme schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:47:
[...]

Hier ben ik het volkomen mee eens. Op dit moment wordt +1-reacties naar mijn mening nogal beroerd gemodereerd. Ik kom regelmatig nuttige reacties tegen die zeker een +1 waard zijn en zich positief onderscheiden maar desondanks afgemaaid worden op het 0-niveau. Vaak zijn ze zo stevig verankerd dat ik er met mijn PowerMod/ProMod-weging niets aan kan doen. Het aantal reacties dat wel op +1 eindigt is schrikbarend laag, dit terwijl de verwachting die aan een +1 gesteld worden helemaal niet zo hoog zijn.
Ik denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat er geen score meer is voor reacties die in het vroegere systeem op 0-overbodig gemod werden. Relatief onzinnige reacties verdienen zo soms een 0, terwijl reacties die tegen de +1 aanhikken óók naar 0 gemod worden, waarschijnlijk vanwege het neutrale en "veilige" karakter van zo'n moderatie. Zo creeër je een relatief groot spectrum voor de 0, al dan niet onbewust. Dat is jammer. Aangezien men geen extra niveau toe wil voegen zou ik niet weten hoe je hier verandering in aanbrengt.
Ik zie ook wel eens relatief positive reacties die ik zou willen onderscheiden van het neutrale niveau, maar een +1 is een beetje teveel en niet terecht tegenover de reacties die "echt" wat toevoegen en wél op +1 staan. Om die dan door te schuiven naar +2 klopt ook weer niet.
Wat ik ermee wil aangeven is dat er voor mijn gevoel 5 soorten reacties zijn: 1. Baggerreacties.. flames/trolls en dergelijke 2. overbodige/zinloze (maar wel (semi)ontopic) reacties. 3. Aardige posts die wel wat te melden hebben maar niet echt met meerwaarde. 4. Goede reacties met meerwaarde 5. Erg goede reacties die zeer veel informatie geven.
5 gevoelsmatige niveau's, 4 daadwerkelijke niveau's. Het niveau wat bij mij meer reacties opvangt is dan de 0.

Ik probeer overigens wel posts die wat toevoegen zoveel mogelijk op +1 te zetten.
In de betaversie van de nieuwe Tweakers.net-layout werd een geel/oranje kleur gebruikt voor 0-reacties. Dit is toen afgeschoten omdat sommige mensen vonden dat de kleur te negatieve associaties deed oproepen. Ik ben nog steeds van mening dat een gele kleur meer echt doet aan het niveau van 0-reacties dan het bijna groen dat nu wordt gebruikt.
Een gele kleur past wel beter bij waar het niveau voor bedoelt is, dus daar kan ik alleen maar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:52:
Ik was volgens mij één van de mensen die vonden dat geel/oranje een te negatieve kleur is als kleur waar posts op binnenkomen. Ik heb toen een geel-groene variant voorgesteld, maar die werd niet duidelijk genoeg gevonden werd. Een ander alternatief is om pas na moderatie het vakje een kleurtje te geven :) . Ik ben nog steeds van mening dat oranje te negatief is als startkleur, maar ben het eens met het idee dat zodra hij daar eenmaal staat deze groen te positief is.
Ehm.. Voordat de post een moderatie heeft ontvangen, is het moderatie vakje grijs... Dus niets ingevuld.

Beginnen met geel of oranje zou ik ook niet voor zijn. Maar je begint nu dus met grijs, hetgeen dan rood, geel of groen wordt n.a.v. de eerste moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:15

MsG

Forumzwerver

Misschien ook handig om de huidige modstatus van een post pas te laten zien als je zelf hebt gemodereerd. Dan moet men wel eerlijker modden. Nu kan je gewoon iemand namodden om zo "expert" te worden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat wordt een tikkie lastig, aangezien je juist die moderatie hebt om snel te kunnen zien welke posts interessant zijn om te lezen ;)

Het modsysteem is er niet alleen maar puur voor het modden en de statistiekjes :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is al eens aangedragen. Echter, dat heeft als nadeel dat je geen mismoderaties kunt herkennen. Wellicht is het wel een idee om de "gewone" modders de score niet te laten zien. Dan moet je dus een goede modder zijn om de expert-status te kunnen krijgen. De modders die wel de expert status hebben, en de ProMods kunnen dan alsnog de mismods herkennen en deze melden in het mismodtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
arne schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:41:
[flauw]een kuikentje, goh wat negatief[/flauw]
Ik zie geen enkele negatiefe assosiatie met geel.
Dan woon jij zeker in zo'n dorpje zonder verkeerslichten? :P Mede dankzij deze lichten weten we dat groen positief is, rood negatief en het middelste licht (tegenwoordig vaak geel) flink doortrappen (hopen dat er geen flitspaal staat). Dan lijkt mij een wat geliger groen wat geschikter. Dat is duidelijk minder positief dan het felle groen van +1 en +2 zonder ook weer al te negatief over te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door evEndzhar op 16-01-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Je kunt ook de +1 een lichte glow geven en de +2 een flinke glow, dan vallen ze ook wat meer op ten opzichte van de 0-groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook kan: nul als niveau behouden, maar als kleuraanduiding gewoon weglaten. Dus gewoon blanco.

Dan is 'rood' => onvoldoende. 0 gewoon standaard. (geen rode of groene 'beoordeling) en dan +1 en +2 één blokje, resp. 2 blokjes groen.

Ik vind het echt niet logisch zoals het nu is. Ik ben hier al lang genoeg om te weten dat 1 groen blokje nul is, maar hoe vaak betrap ik mij er niet op te denken dat dit +1 is.

Associatie is snel gemaakt: groen, één niveau'tje hoger dan de 'pas geplaatste, niet gemodde' posts, goed, dus +1.

Het is altijd pas in tweede instantie dat ik me herinner dat één blokje nul voorstelt, telkens opnieuw :p

En idd, drie groene blokjes zie je veel te weinig, ook +1 mag veel meer uitgedeeld worden. Als ik op +1 filter zie ik vaak helemaal niets meer, en op 0 zie ik alles. Dat kan niet de bedoeling zijn van te selecteren op niveau. Als een post netjes geformuleerd is, en niet flagrante onwaarheden spuit, mag dat wat mij betreft best op één. Ik wil gewoon de +1 filter kunnen aanklikken en nog 'iets' te lezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
RoD schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:43:
Dat is al eens aangedragen. Echter, dat heeft als nadeel dat je geen mismoderaties kunt herkennen. Wellicht is het wel een idee om de "gewone" modders de score niet te laten zien. Dan moet je dus een goede modder zijn om de expert-status te kunnen krijgen. De modders die wel de expert status hebben, en de ProMods kunnen dan alsnog de mismods herkennen en deze melden in het mismodtopic.
Of je maakt er een pref van. Bij default staat de pref uit. Iedereen kan hem aanzetten als hij het wil, voorzichtige schatting van mijn kant is dat dan 80% hem gewoon uit laat staan, omdat even in de prefs iets gaan aanpassen te veel werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

arne schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:22:
Het is nu ook al zo dat een post pas een kleurtje krijgt bij een moderatie. Gewoon geel maken wat mij betreft.
Ah :) . Ik mijn mij te herinneren dat dat in de bèta fase niet zo was. Dan lijkt het me inderdaad dat dat nu een betere kleur is.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gomez12 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:54:
[...]

Of je maakt er een pref van. Bij default staat de pref uit. Iedereen kan hem aanzetten als hij het wil, voorzichtige schatting van mijn kant is dat dan 80% hem gewoon uit laat staan, omdat even in de prefs iets gaan aanpassen te veel werk is.
Het gaat erom dat de papegaaimodders zo geen kans krijgen. Een pref ervan maken is dan niet echt handig :)
JHS schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:52:
[...]
Ah :) . Ik mijn mij te herinneren dat dat in de bèta fase niet zo was. Dan lijkt het me inderdaad dat dat nu een betere kleur is.
Volgens mij is het inderdaad onlangs veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Niet zo heel lang geleden idd.
evEndzhar schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:19:
[...]

Dan woon jij zeker in zo'n dorpje zonder verkeerslichten? :P Mede dankzij deze lichten weten we dat groen positief is, rood negatief en het middelste licht (tegenwoordig vaak geel) flink doortrappen (hopen dat er geen flitspaal staat). Dan lijkt mij een wat geliger groen wat geschikter. Dat is duidelijk minder positief dan het felle groen van +1 en +2 zonder ook weer al te negatief over te komen.
ofterweil: rood kan echt niet, geel is voor verbetering vatbaar (volgende keer gewoon de hele weg wat harder rijden, ben je eerder bij het stoplicht :p), en groen is gewoon goed. Perfect toch? Nu nog 5 niveau's maken (eens met RoD), en we zijn er helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:20:
Nu kun je het moderatie systeem aanpassen, of de ModFAQ, maar ik denk dat de kleurstelling veel effectiever is. Wanneer de nul een waarschuwings kleur krijgt, dan krijg je automatisch zo'n gevoel van "het mag, maar in de toekomst liever niet dat soort posts..."
Dat laatste ben ik het absoluut niet mee eens. 0 is een opzettelijk breed niveau van posts. Als een reactie een 0 scoort betekent dat geenszins dat die reactie voortaan beter niet geplaatst had kunnen worden.
Althans zo heb ik het nooit gezien. 0 is een standaard en die reacties kunnen gemist worden, maar ze zijn zeker niet overbodig. Dan hadden ze op -1 moeten staan.

Overigens vind ik een iets geler kleur voor het 0 niveau wel een redelijk idee. Niet puur geel, want dan associëren mensen het met een stoplicht. Dan zou betekenen dat je voor de 0 reacties 'gewaarschuwd' wordt en dat is nogmaals niet het geval. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Cloud op 17-01-2008 09:36 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee.
Ik zou dan voor (Duidelijk te onderscheiden van de huidige groene kleuren) blauw gaan. Geel of oranje geeft het gevoel als een gele kaart in een wedstrijd. Je krijgt een waarschuwing en het is niet meer gewenst. En dan inderdaad de oude X aantal niveau's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:56:
... terwijl reacties die tegen de +1 aanhikken óók naar 0 gemod worden, waarschijnlijk vanwege het neutrale en "veilige" karakter van zo'n moderatie. Zo creeër je een relatief groot spectrum voor de 0, al dan niet onbewust. Dat is jammer. Aangezien men geen extra niveau toe wil voegen zou ik niet weten hoe je hier verandering in aanbrengt.
Dat gewik en geweeg - moet het nu een +1 zijn of niet - had mij ook een beetje de lol in het modden ontnomen. Je zou 't met 'analoog' modden kunnen gladstrijken.
(zie degene die het topic Gebruiksvriendelijkere moderatie heeft gekaapt O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
@wolkje
Wat heb je dan aan het hele moderatiesysteem? Het moderatiesysteem is niet bedoeld als kan voor de mods om te laten zien dat ze een score juist kunnen inschatten, maar zodat een bezoeken zijn leesniveau kan instellen en daarmee de posts krijgt die aan dat niveau voldoen. Wanneer je de score niet toond heeft het hele systeem geen nut meer en kan je het net zo goed afschaffen. Het zou inderdaad helpen tegen papegaaimoderaties, net als dat het helpt tegen klagen over mismods, klachten over het systeem enz. Maar dan puur omdat er geen systeem meer is om over te klagen!

@ramon
En dan inderdaad de oude X aantal niveau's terug.
Niet allemaal graag! 6 was wel een beetje over the top. Gewoon een -2 voor flames en ik ben tevreden.

[ Voor 13% gewijzigd door Arne op 17-01-2008 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

arne schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:22:
@wolkje
Wat heb je dan aan het hele moderatiesysteem? Het moderatiesysteem is niet bedoeld als kan voor de mods om te laten zien dat ze een score juist kunnen inschatten, maar zodat een bezoeken zijn leesniveau kan instellen en daarmee de posts krijgt die aan dat niveau voldoen.
Doh... Ik wist al dat ik het er eerder niet mee eens was. Alleen ik wist niet meer waarom. Dáárom dus :+ Gelijk heb je!
Niet allemaal graag! 6 was wel een beetje over the top. Gewoon een -2 voor flames en ik ben tevreden.
5 niveau's is meer dan genoeg. Ik kan ook leven met de huidige 4, maar een extra negatief niveau zeg ik zeker geen nee tegen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan ook best leven met 4 niveau's.. het werkt opzich prima. Maar dan krijg je een bepaalde afwijking van wat gevoelsmatige niveau's zijn en wat de daadwerkelijke niveau's zijn (wat ik dus eerder postte). De posts die best aardig zijn maar niet *echt* meerwaarde hebben zijn hier het slachtoffer van, althans bij mij.
Je kunt het zo laten. Immers, een 0 is geen slechte score, maar als het gewenst is dat er meer reacties op +1 komen zal er toch iets moeten veranderen. Als er met dit systeem meer "aardige" posts op +1 moeten krijg je hetzelfde effect bij de +1 als wat je nu bij de 0 hebt. Dan krijgen posts die best aardig zijn een +1, net als de reacties die echt wat toevoegen. Oftewel, je vergroot het spectrum van de +1 (zeker gevoelsmatig) en de 0 krijgt de status van de relatief nutteloze posts.
Je beloont er de poster wel mee (niks mis mee) maar verder is zo'n verschuiving weinig zinvol en ik vraag me af of dit zo gewenst is voor de mensen die op +1 lezen en graag de posts met serieuze meerwaarde eruit pikken. Gezien het feit dat de +2 redelijk uitgestorven is, is de +1 de enige serieuze optie voor de mensen die graag snel de goede posts willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar wanneer is iets nou ook +2? Want een normale post die wel goed is maar geen meerwaarde biedt is gewoon 0. Iets wat meerwaarde biedt en de lezer nieuwe informatie geeft e.d. is +1. Maar waar kan ik +2 dan nog op toepassen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat ik persoonlijk als richtlijn hanteer is een reactie die beter is dan de gemiddelde +1. Het is inderdaad lastig te bepalen wanneer iets uitmuntend is en niet gemist mag worden. Het blijft zo natuurlijk wel een beetje vaag, maar het is in ieder geval bruikbaar. Echt goede posts kun je prima herkennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is een +2 post ook eigenlijk ook bedoeld als zeldzaamheid? Of was het vroeger regelmatig raak? Maar stel ik sluit me aan bij jouw systeem, dan loop ik de kans ge-de-expert-eerd te worden, puur omdat ik de betere +1's even naar +2 gooi. Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MsG schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:31:
Is een +2 post ook eigenlijk ook bedoeld als zeldzaamheid?
Het +2 niveau is niet bedoeld als zeldzaamheid, maar reacties die (op dit moment) een +2 waard zijn, zijn zeldzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

RoD schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:43:
Maar dan moet het mismodtopic alleen niet door de "gewone" modders gezien worden anders gaan ze toch snel naar de expert-status door alsnog mee te lopen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De meeste +2 reacties herken je eigenlijk meteen. Meestal krijgen ze echter alsnog +1 omdat mensen inderdaad bang zijn hun status te verliezen. Meld het daarom even als je een +2 modereerd en wanneer men het hier met je eens is word het snel genoeg een +2 gemiddeld. Wanneer men het niet met je eens is zou het je sieren hem alsnog op +2 te laten wanneer je denkt dat dat de juiste score is. Kan je je echter in de argumenten vinden kan je er altijd nog +1 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
@kroontjespen:
Het idee is wat mij betreft sowieso nutteloos omdat een gewone modder ook een gewone gebruiker is, welke dus wil kunnen filteren / lezen adhv de score. Ik lees welliswaar op -1 (voor t modereren eigenlijk), maar lees hoog gemodde posts toch altijd net even iets aandachtiger door. Dat is ook de bedoeling van het systeem (denk ik toch), maar dat werkt natuurlijk alleen als je de score ook daadwerkelijk kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Is er trouwens ook een mogelijkheid om die moderatiesamenvatting die je krijgt te zien per post na een moderatie, ook te zien als je nog niet gemodereerd hebt? Of om die van een eigen post te zien? Soms vind ik het wel interessant wat de menigte heeft gestemd, maar kan je dit pas zien als je zelf stemt en bij jezelf kan je dit dus nooit zien :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Maar hoe kan je arne hoog gemodde posts aandachtiger doorlezen als ze niet eerst hoog gemodt zijn.
Zelf lees ik ook nog alles maar heb de mod scoreskleurtjes uitgeschakeld. Door dit draadje heb ik even gekeken wat een post van mij nu gewaardeerd was en dat viel tegen. Op zich zit ik daar niet mee maar het ontneemt anderen misschien de zin om nog te reageren zeker als dat nog duidelijker met een kleur wordt aangegeven.

Vreemd blijft het voor mij dat het start lees niveau op 0 staat maar dat je daar eigenlijk niet meer op mag blijven staan als ik het hier zo lees.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

KroontjesPen schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:54:
[...]

Maar dan moet het mismodtopic alleen niet door de "gewone" modders gezien worden anders gaan ze toch snel naar de expert-status door alsnog mee te lopen.
arne schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:56:
@kroontjespen:
Het idee is wat mij betreft sowieso nutteloos omdat een gewone modder ook een gewone gebruiker is, welke dus wil kunnen filteren / lezen adhv de score. Ik lees welliswaar op -1 (voor t modereren eigenlijk), maar lees hoog gemodde posts toch altijd net even iets aandachtiger door. Dat is ook de bedoeling van het systeem (denk ik toch), maar dat werkt natuurlijk alleen als je de score ook daadwerkelijk kan zien.
Ze moeten er zo in ieder geval meer moeite voor doen. Wellicht maakt het het papegaaimodden onaantrekkelijk genoeg. Door op score te filteren en het kijken in het mismodtopic kunnen ze alsnog meemodden, maar gaan er echt mensen zoveel moeite voor doen?
MsG schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:58:
Is er trouwens ook een mogelijkheid om die moderatiesamenvatting die je krijgt te zien per post na een moderatie, ook te zien als je nog niet gemodereerd hebt? Of om die van een eigen post te zien? Soms vind ik het wel interessant wat de menigte heeft gestemd, maar kan je dit pas zien als je zelf stemt en bij jezelf kan je dit dus nooit zien :|.
Je kunt gewoon zien wat er gemod is hoor. Ook zonder dat je zelf gemod hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 17-01-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:15
Als iedereen dan toch zo een negatieve betekenis geeft aan de kleur "geel" of "oranje", waarom maak je er dan niet gewoon Blauw van, dat komt eig imo pas neutraal over.

Verder vind ik het een beetje moeilijk/storend dat +2 zo zeldzaam is, vaak zijn er (al zijn ze een zeldzaamheid) reacties die ik een +2 zou willen geven maar dat toch niet doe omdat ik er vanuit ga dat bijna dat niemand dat doet... (al druk ik soms nog wel eens door en geef toch een +2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

KroontjesPen schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:07:
Vreemd blijft het voor mij dat het start lees niveau op 0 staat maar dat je daar eigenlijk niet meer op mag blijven staan als ik het hier zo lees.
Dat is niet zo hoor, al verwoord de TS het wel zo inderdaad. Ik kan mij daar ook niet in vinden. 0 is het standaardniveau en betreft zowel iets minder goede als goede reacties. Maar ze zijn allemaal niet slecht, want dan hadden ze op -1 moeten staan. :)

Dus; 0 is géén slecht niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
HyperBart schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:13:
Als iedereen dan toch zo een negatieve betekenis geeft aan de kleur "geel" of "oranje", waarom maak je er dan niet gewoon Blauw van, dat komt eig imo pas neutraal over.

Verder vind ik het een beetje moeilijk/storend dat +2 zo zeldzaam is, vaak zijn er (al zijn ze een zeldzaamheid) reacties die ik een +2 zou willen geven maar dat toch niet doe omdat ik er vanuit ga dat bijna dat niemand dat doet... (al druk ik soms nog wel eens door en geef toch een +2).
Hoe zou het dan toch komen dat er zo weinig op +2 staat? ;)
Maar hoe kan je arne hoog gemodde posts aandachtiger doorlezen als ze niet eerst hoog gemodt zijn.
Het voorstel was toch dat dat al wel zo was alleen niet zichtbaar?
Wat heb je aan een score wanneer deze niet zichtbaar is? Dan is een score toch alleen een speeltje voor de actieve mods geworden in plaats van een hulpmiddel voor alle gebruikers?
Wanneer je dat popupje met je score hebt (of de tekst dat je niet mag modereren omdat het jouw post is), staat er een mooi klein pijltje onder. Klik daar eens op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 13:08
De meeste posts blijven inderdaad rond de 0 hangen. Sommigen daarvan vind ik ook een +1 waard. Ik denk dat een gele kleur voor niveau 0 tot gevolg heeft dat juist die reacties misschien wat sneller naar +1 gemod worden. Dus de negatieve kleur associatie met geel kan positief uitvallen voor postings waarvan de moderator zit te twijfelen tussen 0 of +1.

kortom: Ik denk dat geel voor niveau 0 precies de lading dekt: Het kan beter, maar niet negatief. Als moderator zal je sneller (gerechtvaardigd) een +1 uitdelen.

[ Voor 0% gewijzigd door Zip McOccup op 28-01-2008 11:19 . Reden: kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
Los van de kleur (op zich is voor zowel geel als lichter groen wat te zeggen): ik krijg een beetje het gevoel dat de naamgeving van de niveau's een beetje roet in het eten gooit. Ik zie weleens reacties waarvan ik denk "goed opgestelde mening, en onderbouwd", hetgeen een +1 verdient als het ontopic is. Maar als je dan de vraag stelt "voegt het echt iets toe aan het artikel" zoals de naam van +1 impliceert, dan ga je twijfelen. Heeft iemand daar ideeen over of praat ik poep? :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Als je de legenda bekijkt van Shopreview en Productreview dan zie je dat ze daar een mooie kleur groenachtig-geel gebruiken voor voldoende. Als je die legenda nu eens ook zou gebruiken voor moderaties? Alleen gooi je dan zeer slecht en slecht op diezelfde kleur rood, voldoende is die groen/gele, goed is die lichtgroene en zeer goed de donkergroene. Dan heb je op z'n minst overal op de FP dezelfde kleuren voor zaken waar je iets kan beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RoD schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:01:

Je kunt het zo laten. Immers, een 0 is geen slechte score, maar als het gewenst is dat er meer reacties op +1 komen zal er toch iets moeten veranderen. Als er met dit systeem meer "aardige" posts op +1 moeten krijg je hetzelfde effect bij de +1 als wat je nu bij de 0 hebt. Dan krijgen posts die best aardig zijn een +1, net als de reacties die echt wat toevoegen. Oftewel, je vergroot het spectrum van de +1 (zeker gevoelsmatig) en de 0 krijgt de status van de relatief nutteloze posts.
Je beloont er de poster wel mee (niks mis mee) maar verder is zo'n verschuiving weinig zinvol en ik vraag me af of dit zo gewenst is voor de mensen die op +1 lezen en graag de posts met serieuze meerwaarde eruit pikken. Gezien het feit dat de +2 redelijk uitgestorven is, is de +1 de enige serieuze optie voor de mensen die graag snel de goede posts willen lezen.
Het uitsterven van +1 en +2 reacties zijn problemen waar beide een oplossing voor gezocht moet worden. Ik vind de verdeling in vier niveau's meer dan voldoende. Dit biedt een niveau voor ongewenste posts, voor posts die niets toevoegen, voor posts die meerwaarde hebben en een niveau voor must-read posts. Door te filteren op +1 zou een lezer alle reacties voorgeschoteld moeten krijgen die een bijdrage leveren aan de discussie over het onderwerp van het betreffende artikel. Het +2-niveau biedt de kern van de discussie.

In de betatest werd de 0 'Geen toevoegde waarde' genoemd. Dit past mijn inziens beter bij de bedoeling van het niveau 0. Door 0 meer als afvalputje te profileren zullen mensen eerder geneigd zijn om goede posts een +1 te geven. Een mogelijk probleem is dat gebruikers eerder ontevreden zullen zijn met onterechte 0-moderaties. Er zijn ongetwijfeld andere nadelige consequenties die niet direct zijn te overzien. De omschrijving 'neutraal' vind ik in ieder geval te positief.

De voorwaarden en de beschrijving van niveau +2 moeten zodanig aangepast worden dat het in de praktijk haalbaar wordt voor gebruikers om dergelijke posts te bakken. Dit betekent geen moeilijke randvoorwaarden stellen zoals het voegen van bronvermeldingen bij reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoals je het hier stelt, en in deze reactie, kan ik daar goed mee leven. De voorgestelde wijzigingen en de verduidelijkingen van de niveaus lijkt mij dan bijzonder handig. Wat dat betreft heb ik zelf ook een tijd een foute interpretatie gehad van de niveaus, en gezien hetgeen er in het mismodtopic voorbijkwam was ik niet de enige. De Mod FAQ hier op aanpassen lijkt me dus ook wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:48

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Volgens mij is de gele 0 moderatie doorgevoerd, ik zag de kleur net namelijk verspringen van groen naar geel. Ik ben benieuwd naar de reacties en ervaringen, persoonlijk vind ik het een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De kleurtjes zijn inderdaad veranderd, zie ook deze thread: Concrete (korte termijn) plannen verbetering moderatie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SandaX schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:37:
Volgens mij is de gele 0 moderatie doorgevoerd, ik zag de kleur net namelijk verspringen van groen naar geel. Ik ben benieuwd naar de reacties en ervaringen, persoonlijk vind ik het een verbetering.
Same here, het is een verbetering. Al krijg ik wel een stoplichtidee, dacht dat het misschien wat te fel geel zou zijn. Maar misschien is dat ook wel goed, dan weet je dat het een neutrale reactie is :)
Pagina: 1