Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Een Tweaker worden !

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Noob Alert!

Ik ben dus nieuw hier. Ik ben best een vrij fanatieke gamer, altijd leuk een spelletje spelen. Als je een spel kocht(download) kijk je altijd even op de systeem eisen om te checken of je pc het wel trekt. Na een aantal jaar moest je weer een nieuwe pc kopen omdat de games ook weer wat zwaarder werden enzo. Dus ik moest kijken naar met name het geheugen, CPU en de grafische kaart.
Nu snap ik allemaal wel dat 3.5 GHz beter is dan 2.0 en dat je beter 1Gig geheugen kan hebben dan 2Gig, dus zo selecteerde ik een beetje een leuk pctje.

Maar mijn interesse voor die hardware in pc's is er langzaam ingeslopen. Ik vind het allemaal wel interessant. Maar ik ben op dit gebied nou niet een expert te noemen, zeg maar noob. :P
Het lijkt me allemaal wel vet om een beetje aan je pc te rommelen en hem steeds beter te maken, maar hoe doe je dat als je er geen bal verstand van hebt :9~ ?

Omdat dit me toch allemaal best wel intereseert wil ik hierover veeeeel meer leren O-) Gewoon dat ik genoeg weet hoe ik een degelijke pc in elkaar flans etc. En dat ik gezellig hier op het forum kan meekletsen.

Ik vroeg mij dus af is er een soort van tutorial waar ik lekker veel kan lezen waardoor mijn kennis over allerlei hardware tot een aanzienlijk en respectabel niveau komt :D ? Ik neem aan dat de meeste van jullie gewoon beetje hier beetje daar lezen, of dat het er van kinds af aan al in zit. Maar ik wil de schade inhalen!

Samenvattend: Ik verbreed mijn grenzen(verder dan alleen gamen) en hoe doe ik dat het best, hoe word ik ook een Tweaker !

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:32
Je kunt eens beginnen met de diverse FAQ's van subforums.

Als je dat al gedaan had, had je dit topic hier niet geplaatst :+

[ Voor 42% gewijzigd door asfaloth_arwen op 16-01-2008 17:36 ]

Specs

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lees ALLE FAQ's op GoT
Lees veel op de Frontpage van Tweakers (en dan voornamelijk de bron)
Lees gewoon veel

Ik denk dat je binnen een dag of 2 minstens zelf je eigen PC in elkaar kan zetten mits je de verbanden tussen verschillende FAQ's kan vinden/onderscheiden.

Spuit 11 met dank aan asfaloth_arwen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 16-01-2008 17:36 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Een tweaker word je niet, een tweaker ben je.

maar welkom en praat gezellig mee, je topic heeft natuurlijk verder weinig met het subforum te maken dus die zal wel verdwijnen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:34:
Het lijkt me allemaal wel vet om een beetje aan je pc te rommelen en hem steeds beter te maken, maar hoe doe je dat als je er geen bal verstand van hebt :9~ ?
1) je inlezen
2) ervaring opdoen op oude systeempjes waar wat mag mislopen
Ik vroeg mij dus af is er een soort van tutorial waar ik lekker veel kan lezen waardoor mijn kennis over allerlei hardware tot een aanzienlijk en respectabel niveau komt :D ? I
GoT ?
k neem aan dat de meeste van jullie gewoon beetje hier beetje daar lezen, of dat het er van kinds af aan al in zit. Maar ik wil de schade inhalen!
Inlezen
Samenvattend: Ik verbreed mijn grenzen(verder dan alleen gamen) en hoe doe ik dat het best, hoe word ik ook een Tweaker !
Inlezen

Verwijderd

Topicstarter
Ah de FAQ's natuurlijk! Dank.

Also, kon geen subforum vinden waar dit soort lastige kwesties aan bod konden komen :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 21:33
dat je beter 1Gig geheugen kan hebben dan 2Gig
Zo ga je nooit een tweaker worden :P

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:44:
Ah de FAQ's natuurlijk! Dank.

Also, kon geen subforum vinden waar dit soort lastige kwesties aan bod konden komen :P
Nog iets om goed over in te lezen: als je geen forum kan vinden, mail een modje ofzo. En niet zomaar neerplempen want dan kan je een slotje verwachten... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:45:
[...]

Zo ga je nooit een tweaker worden :P
lols foutje 8)7

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welkom op het forum van Tweakers.net Dutchky :)

Je topic staat hier in Werk en Inkomen en je kunt je wel voorstellen dat dat weinig van doen heeft met tweakercursussen ;) Daarom hang ik een slotje aan het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.