PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
http://dev.remotenetworktechnology.com/ts/rdpfile.htm
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
anders moet je even je default.rdp aanpassen in je home folder... , dan alleen ga je nog kunnen werken met die snelkoppeling.
Verder zou ik altijd via mstsc /console gaan, anders zit je met sessies te klooien imo op je server...
[ Voor 166% gewijzigd door HyperBart op 16-01-2008 17:16 ]
Top lijkt me perfect, alleen wat vul ik hier in dan?HyperBart schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:13:
google, eerste hit met "rdp save credentials"
http://dev.remotenetworktechnology.com/ts/rdpfile.htm
http://www.google.com/sea...official&client=firefox-a
anders moet je even je default.rdp aanpassen in je home folder... , dan alleen ga je nog kunnen werken met die snelkoppeling.
Verder zou ik altijd via mstsc /console gaan, anders zit je met sessies te klooien imo op je server...
password 51 b (big long binary hash)
Die zou voor het password zijn.
EN mstsc /console opent hier gewoon mijn extern bureaublad, wat is dan het verschil met via bureau accerssoirs hier heen te gaan?
En die default RDP file aanpassen daar heb ik ook gekeken, maar zie ik wederom dat ip/administrators staan. En als ik dat weg haalt dan connect die niet naar een computer.
[ Voor 17% gewijzigd door Operations op 16-01-2008 17:21 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Ga alsjeblieft even spelen met het grafische schilletje van RDP (mstsc) en loop even de tabbladen langs zoals eerder werd geopperd.Operations schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:17:
[...]
Top lijkt me perfect, alleen wat vul ik hier in dan?
En kijk anders eens naar iets als RoyalTS (gratis pakket voor beheer en connecties naar allerlei machines via RDP).
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ja die tabbladen heb ik bekeken maar meer dan wachtwoord en gebruikers naam invullen en dan save credentials doen vind ik daar niet. (wat relevant is nu dan)MAX3400 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:19:
[...]
Ga alsjeblieft even spelen met het grafische schilletje van RDP (mstsc) en loop even de tabbladen langs zoals eerder werd geopperd.
En kijk anders eens naar iets als RoyalTS (gratis pakket voor beheer en connecties naar allerlei machines via RDP).
Kom maar op met die screenshots dan want zowel met de oude RDP-client (XP SP2) als de nieuwe RDP-client (XP SP3 / Vista), kan ik gewoon per IP-adres andere credentials invullen, bestandje opslaan op desktop en het proces van voren af aan herhalen...Operations schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:20:
[...]
Ja die tabbladen heb ik bekeken maar meer dan wachtwoord en gebruikers naam invullen en dan save credentials doen vind ik daar niet. (wat relevant is nu dan)
Nee je begrijpt het niet (of ik jou nietMAX3400 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:23:
[...]
Kom maar op met die screenshots dan want zowel met de oude RDP-client (XP SP2) als de nieuwe RDP-client (XP SP3 / Vista), kan ik gewoon per IP-adres andere credentials invullen, bestandje opslaan op desktop en het proces van voren af aan herhalen...
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Sorry maar ik snap je dan inderdaad niet.Operations schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:26:
[...]
Nee je begrijpt het niet (of ik jou niet) voor de username zet hij het ip neer waar naar hij connect. Dit werkt in de eerst login prima. Maar daarna moet die echt de sbs machine inloggen en dan is gebruiker ip-adres/administrator natuurlijk niet goed.
Er zijn dus 2 accounts in het spel? Of administrator mag niet RDPen? Want ik kom er echt niet uit; wil je best helpen maar leg dan even rustig de procedure uit die je moet doen om aan te loggen op die bak.
@ralpje: zou je denken... Maar ja, administrator@domein hoeft niet per definitie administrator@bak te zijn noch lid van RDP-users.
[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 16-01-2008 17:29 ]
Ja wilde ik net neerzetten, ik had IP adres gedaan. Als je gewoon de servername doet werkt het prima.ralpje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:28:
En als je zelf bij username DOMEIN\Administrator invult? Dan gaat het wel goed waarschijnlijk
met /console neem je de sessie over die op dat moment aan het draaien is, maw er wordt geen nieuwe aanmelding gedaan, je krijgt het bureaublad te zien sinds de laatste keer dat je effectief aan de PC hebt gezeten of de laatste keer dat je een /console hebt gedaan naar de server.
Als ik bv een console doe naar mijn 2K3 std met console, en ik open µtorrent en rapget en ik zet een mapje open. en ik klik gewoon op kruisje om mijn sessie te disconnecten en vervolgens doe ik een gewone mstsc zonder de console, dan krijg ik een nieuw bureaublad, als je dan eens op ctrl + esc duwt en je gaat naar het laatste tabblad, dan zie je daar twee openstaande sessies, ééntje is van de RDP en de andere is van de console (= alsof je aan de pc zelf zit).
Althans, zo zie ik het, ik denk dat mss MAX3400 hier iets meer van kent, voor mij draait dit goed en ikheb voor mezelf een verklaring, maar denk niet volledig overal de juiste definitie.
Edito:Probeer idd ook eerst wat zelf uit, en formuleer je post eens wat anders, want nu heb ik het gedacht opeens dat je een RDP wilt doen en vanuit die RDP weer een RDP naar een andere server...
[ Voor 8% gewijzigd door HyperBart op 16-01-2008 19:26 ]
/console is niet zozeer om je sessie te bewaren als wel om als admin te gebruiken als achterdeurtje als het aantal RDP-sessies al maximaal is. Dit gebruik ik zeer vaak bij klanten die geen domain admin zijn maar wel een sessie open hebben staan (al dan niet active/disconnected). Uit mijn hoofd mag een default Windows-server 2 RDP-sessies hebben en de derde die in wil loggen heeft pech. Met /console kom je er dus nog wel in zonder dat je de vraag krijgt om bestaande sessies af te loggen.
Het nadeel met /console is wel dat je met voldoende credentials, zoals DOMAIN\Administrator, bepaalde dingen denkt te wijzigen voor jezelf maar dit kan in veel gevallen gelden voor de volledige machine (en dus elke user die erop aan gaat loggen).
Met of zonder console kan je in veel gevallen je oude sessie terug op vragen; ligt meer aan de policies omtrent disconnect etc. of je je sessie wel terugkrijgt.
*edit*
En ja, dat dacht ik ook!
[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 16-01-2008 19:27 ]