accupack aaa

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Voor mijn dect telefoon wil ik een nieuwe accu kopen.

geen probleem kost een euro of 15.

Maar.... kan ik er niet zelf een maken van 3x aaa Ni Mh batterij, beetje solderen enz.

qua maatvoering gaat het passen, want het zijn nu ook gewoon 3 x aaa aan elkaar gesealt, het grote voordeel is dat ik een capaciteit heb van 3x 300mAh en op mijn accu nu staat 530mAh. Mooi gaat de telefoon ook wat langer mee naast de lader, maar kan dit wel? of gaat de telefoonlader dan over de zeik?

edit: type batt.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Pinin schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:37:
Voor mijn dect telefoon wil ik een nieuwe accu kopen.

geen probleem kost een euro of 15.

Maar.... kan ik er niet zelf een maken van 3x aaa NC batterij, beetje solderen enz.

qua maatvoering gaat het passen, want het zijn nu ook gewoon 3 x aaa aan elkaar gesealt, het grote voordeel is dat ik een capaciteit heb van 3x 300mAh en op mijn accu nu staat 530mAh. Mooi gaat de telefoon ook wat langer mee naast de lader, maar kan dit wel? of gaat de telefoonlader dan over de zeik?
Volgens mij maak je een denkfout. Als je 3 x 300mAh (bij 1,5V) in serie zet krijg je 300mAh bij 4,5V.
Je kunt ze parallel zetten, dan heb je 900mAh , maar bij 1,5V.
( Ja , ik weet , NiCad is ~ 1,2 V, maar voor het rekenvoorbeeld maakt dat niet uit.)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ehm, capaciteit-winst heb je toch alleen maar als je de batterijen parallel zet? Ik neem aan dat die drie accu-cellen in serie komen te staan om zo 3,6 V te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
8)7

ben al weer even van school, slechte smoes ik weet het.

maar heeft er iemand wel eens zo'n pakket gemaakt? en hoe bevalt dit?

Afbeeldingslocatie: http://www.accu-totaal.nl/product_images/accu-to-477-main-Cordless-Phone-Battery.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Pinin op 16-01-2008 16:47 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik snap dit niet, waarom moeilijk doen als het makelijk kan. Je bent voor 15 euro klaar waarom zoveel tijd erin stoppen als je voor 15 euro een nieuw goed werkend product hebt? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
rafler schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:49:
Ik snap dit niet, waarom moeilijk doen als het makelijk kan. Je bent voor 15 euro klaar waarom zoveel tijd erin stoppen als je voor 15 euro een nieuw goed werkend product hebt? }:O
omdat het kan, en
omdat ik geen zin hebt om teveel te betalen voor een matige capaciteit, en
omdat je hier op TWEAKERS zit
omdat ik dus voor 15,- ook 1000mAh heb ipv 530

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom kopen als je het ook zelf kan doen? krimpkous, 2 plakjes metaal (alu folie) en de draadjes van het oude accu pack....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:26
Pinin schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:52:
[...]

omdat het kan, en
omdat ik geen zin hebt om teveel te betalen voor een matige capaciteit, en
omdat je hier op TWEAKERS zit
omdat ik dus voor 15,- ook 1000mAh heb ipv 530
Tja als je het zo bekijkt geef ik je dan wel weer gelijk succes dan maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let wel even op dat je lader ook daadwerkelijk het type batterijen dat je wil gebruiken kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:54:
Let wel even op dat je lader ook daadwerkelijk het type batterijen dat je wil gebruiken kan opladen.
Dat was mijn vraag in eerste instantie, kan dat?

tenminste type kan wel (blijft Ni-Mh) maar de capaciteit? of is dat geen probleem, maar duurt het wat langer.

[ Voor 17% gewijzigd door Pinin op 16-01-2008 16:56 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het type NiMH blijft, lijkt me het dat het gewoon kan ja :) Ik heb ook al de batterijen van een draadloze telefoon vervangen door andere met een hogere capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:31
Solderen aan batterijen is echt een no-go, je moet ze erg heet stoken (zit veel metaal in) en die hitte is nogal nefast voor batterijen.
Vandaar dat je zal zien dat de contacten aan de batterij gepuntlast zijn, en een (elektrisch) betrouwbare puntlas maken op een batterij doe je niet zomaar met huis, tuin en keukenmateriaal.

Als je dit wil proberen, neem dan geschikte batterijen, waar er al metalen plaatjes op de uiteinden gepuntlast zijn. Dan kan je aan het uiteinde van dat plaatje solderen, als je dat wat vlot doet zal de batterij niet warm (te) worden.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:07

mr_petit

opperprutser

Ook zijn de polen vaak gemaakt van een soort metaal waarop je tin heel slecht vloeit.
Het kan wel, maar je moet een zware bout hebben (150w+) en soms met aggresievere fluxmiddelen aan de gang (zoals s39)
Accu's met soldeerlippen zijn idd een stuk gemakkelijker :)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
O.k. jullie hebben me overgehaald, ik had niet verwacht dat het solderen een probleem zou worden.

Kwam net nog een vervangingsaccu met juiste connector tegen voor €5,90, dus toch maar geen tweak-actie.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

heet stoken? gewoon met s39 en een 75+ watt bout, prima te doen.. (vantevoren goed schuren, s39 erop, bout ertegenaan, tin erop, afkoelen, stukje metaal strippen en vertinen, en dan vastsolderen)
aldi batt, 3.95 euro per 4.. (soms zitten dr wat rotte cellen bij, dus vantevoren ff alles goed testen met een ander apparaat dat aaa batts gebruikt, bijv een mp3 speler, geen afstandsbedieningen)

en idd voor 5.90 zou ik et (zelf maken) niet doen, want dit kost ook al minstens 4 euro.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

Part

Helemaal niets.....

Zelf puntlassen:
http://www.elektor.nl/art...sende-labhulp.54177.lynkx

Maar neem wel accu's van 530mAh of meer.
3 accu's van 300mAh is totaal maar 300mAh. Ze staan namelijk niet parallel
Pagina: 1