Toon posts:

Compaq XW4000 bios upgrade??

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele XW4000 workstations staan en voor een van deze heb ik geheugen besteld namelijk PC2100 266 mhz. Alleen nu heb ik de verkeerde versie besteld namelijk de non-ecc en deze werken niet. Is er een manier om op een XW4000 workstation deze non-ecc bankjes toch aan te praat te krijgen. Het type is volgens compaq wel goed alleen adviseren ze daar ecc. Is er een bios upgrade voor? Het geheugen ligt al even op de plank en kan niet meer terug.

Alvast bedankt.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
als het goed is kan je ecc in je bios uitschakkelen
me xw8000 kon dat wel alleen ik had toen geen ecc geheugen om in de bios te komen
toen ik het wel had zag ik het dus staan in de bios

mvg

jopioware

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Sommige borden willen niet starten zonder ECC geheugen erop geprikt, los van de optie om ECC uit te schakelen in de BIOS. Dit kun je teruglezen in het boekje wat bij de PC/mainboard zit/hoort.

Je zou evt op V&A een vraag kunnen stellen of iemand wil ruilen... Er zijn namelijk ook plankjes die juist GEEN ecc geheugen willen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, had in de bios de optie van ecc al uitgezet maar na de reboot nog steeds geen beeld. Ach, het is een compaq mainboard dus er zal idd wel ingesteld staan dat er zonder ecc niet opgestart mag worden. Ergens had ik gehoopt dat daar een update / bios flash voor zou zijn maar helaas......?