O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
Dat kan ja maar is niet nodig. Je registreert 1 sip account en bij de phone poort instellingen verwijs je beide poorten naar SIP1.Pieter.txt schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:53:
Ik wil binnenkort Telfort Internet aan gaan vragen en daarbij gebruik gaan maken van Budgetphone (aangezien het daar mogelijk is meerdere keren onder dezelfde account in te loggen en dus te bellen of gebeld te worden).
Nu vroeg ik me af of het bij het modem van Telfort (ZyXEL 2602R) mogelijk is om twee keer dezelfde SIP account in te voeren zodat op de twee telefoonpoorten in weze dezelfde account bereikbaar is. Zodoende zouden twee normale, analoge telefoons tegelijk moeten kunnen bellen of gebeld worden via hetzelfde Budgetphone telefoonnummer.
Probleem opgelost. Dit had trouwens wel gewoon in het Telfort topic gemogen.
Maar dan is er ook maar 1 SIP account ingelogd toch? En dan zijn de twee telefoons dus ook niet onafhankelijk van elkaar bereikbaar. Of werkt het zo dat in weze hetzelfde profiel wordt gebruikt en wel voor iedere poort apart wordt ingelogd?trolleystad schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:58:
[...]
Dat kan ja maar is niet nodig. Je registreert 1 sip account en bij de phone poort instellingen verwijs je beide poorten naar SIP1.
OK, ik vond het zelf meer BudgetPhone dan Telfort, vandaar.trolleystad schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:58:
Probleem opgelost. Dit had trouwens wel gewoon in het Telfort topic gemogen.
O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
Nee, de poorten loggen niet in. De modem logt in. Vervolgens kunnen beide poorten gebruik maken van hetzelfde sip account. Ook al is 1 telefoon een gesprek aan het voeren, de andere kan gewoon van dezelfde SIP account gebruik maken. Probeer niet een telefoonlijn met een SIP account te vergelijken. Zie het eerder als bijvoorbeeld je internet lijn. Via een router kunnen ook meerdere pc's tegelijkertijd er gebruik van maken.Pieter.txt schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:20:
[...]
Maar dan is er ook maar 1 SIP account ingelogd toch? En dan zijn de twee telefoons dus ook niet onafhankelijk van elkaar bereikbaar. Of werkt het zo dat in weze hetzelfde profiel wordt gebruikt en wel voor iedere poort apart wordt ingelogd?