Toon posts:

Ubuntu of Windows: helaas toch Windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
zolang je voor Ubuntu nog steeds allerlei dingen handmatig moet invoeren, zoals codecs of vreemd uitziende DOS achtige zaken, zal Windows voor de meesten toch onontkoombaar blijken, iig voor mij.

Ik wil gewoon dat alles meteen werkt, of bijna meteen, en als ik dus een film op mn laptop via een kabel op mn tv wil zien, moet dat snel (kunnen) werken. Waarom zou ik een hele avond zoekwerk en frustratie investeren om zo'n film via Ubuntu te kunnen zien (als ik geluk heb) terwijl ik 'm op m'n Windows meteen kan kijken? Zelfde geldt voor Adobe en Java etc... wat ook een boel gedoe schijnt te zijn...

Ik wil graag naar Ubuntu overstappen omdat m'n computer dan waarschijnlijk sneller en stabieler wordt met m'n 512 MB, maar ik durf niet omdat ik bang ben voor vele uren zoeken en frustratie...

Heb ik gelijk, of moet ik het gewoon proberen en valt het allemaal wel mee? 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 15:27 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Maak gewoon een dual boot windows-lunix. Dan kan je gewoon een beetje met linux kloten en als het niks is gooi je het er weer af.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Eerst spelen met een liveCD, dan weet je voldoende. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:25:
Ik wil graag naar Ubuntu overstappen omdat m'n computer dan waarschijnlijk sneller en stabieler wordt met m'n 512 MB, maar ik durf niet...
Denk dat het sneller worden wel meevalt (als je iig een complete distributie wilt, waar alles direct mee werkt en je dus geen dosachtige commando's op hoeft te geven en dergelijke)

512MB op (zeker een gestripte versie) WindowsXP kan best lekker lopen als je niet al te veel gekke dingen doet.

En je zult behoorlijk wat tijd 'kwijt' zijn aan het uitzoeken en testen van hoe alles onder Linux werkt etc. Desalniettemin heb ik persoonlijk niks tegen Linux (en fanaten), maar zelf simpelweg geen zin en tijd meer over om het uit te zoeken. Dos en veel van windows (problemen etc) weet ik al, dus waarom het ook niet gewoon gebruiken, ookal komt Microsoft je misschien lichtelijk de keel uit _/-\o_ (vooral omdat we er gratis mee werken >:) )

[ Voor 51% gewijzigd door ToFast op 16-01-2008 15:31 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als je niet durft... dan pak je toch eerst gewoon een Ubuntu Live CD? Dan hoef je je Windows niet meteen van de HD af te gooien.

Trouwens als je PC nu niet stabiel is, ligt dat dan wellicht aan de hardware? Mijn computers met Windows draaien toch gewoon jaren lang heel stabiel.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Thank god heb ik al schoenen, dus dual boots, nee ok, ik begrijp het, maar zonder grap, hoe kom im aan een dual Bootie?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:28:
Eerst spelen met een liveCD, dan weet je voldoende. ;)
Dat vind ik echt een slecht advies. De LiveCD is zooo traag dat het iedereen wel af moet schrikken!

Ik ben zelf recent juist helemaal over gestapt op Ubuntu. Ik denk dat een leek inderdaad geen Ubuntu zal kunnen installeren, maar dat was met Windows ook al zo. Als het eenmaal draait, draait het goed.
Windows staat er nu bij mij alleen nog op voor de games ;)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Download gewoon de live-cd en dan weet je het bijna meteen, als je niet vertelt wat voor hardware je hebt kunnen wij er niks over zeggen (en over bijna elk type hardware is wel te vinden of het werkt of niet). Onder ubuntu kun je net als onder windows mazzel of pech hebben met je tv-out, oftewel secondewerk of dagen frustratie dus weinig verschil wat dat betreft. Java is 1x klikken, hoe je een bedrijf als adobe wil installeren snap ik niet helemaal, misschien bedoel je een van hun talloze producten? Ik heb op ubuntu nog nooit dos-dingen gezien behalve http://en.wikipedia.org/wiki/DOSBox .
Kortom, wij kunnen niet in onze glazen bol zien of ubuntu doet wat jij verwacht, zelf proberen is het snelste. Als je verwacht dat alles met 0 moeite werkt zul je je instelling misschien moeten bijstellen, dat is noch met ubuntu zo, noch met een andere distro of windows zo, er moet bijna altijd wel iets ingesteld of geinstalleerd worden.
En als je niet weet wat een bepaalde tip inhoudt, is er altijd nog google om je te vertellen wat een "dual Bootie" is, ook hiermee is even 5 seconden zelf wat moeite doen en zoeken sneller dan alles hier vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door blaataaps op 16-01-2008 15:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.