Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het toch dat, terwijl ik wel administrator ben ik toch nog af en toe toegang tot bepaalde bestanden geweigerd word?

Er staat dan mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item..
En het is niet een bestand in het besturingssysteem zelf.
Ik haat echt vista..

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeijsteR
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik loop ook al tijden tegen dit probleem aan! Ik kan wel alle andere "beveiligingen" uitzetten maar soms mag ik niets..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Tja, heeft admin niet alle rechten.

Ik zou zeggen kijk eens bij de effective permissions wat voor rechten je hebt.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

UAC zit ook nog wel eens dwars.

http://technet.microsoft....indowsvista/aa906021.aspx

Verder liep ik zelf vanochtend tegen een issue aan dat ik mijn hosts-file niet mocht editen (ondanks dat ik een Admin account heb). Opstarten van notepad (middels "run-as administrator") heeft dit verholpen...

[ Voor 63% gewijzigd door Question Mark op 16-01-2008 14:03 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wat voor bestanden hebben we het nu over dan? En waar staan ze?

Geef eens een voorbeeld. Zo is het een beetje glazen bollen kijken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kan ook zijn dat de bestanden in kwestie gewoon gelocked zijn door een ander proces.
Lijkt me geen reden om Vista meteen te gaan haten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ohhhh ja dan krijgen we weer zo'n sharing violation geval (kan 2000 en zp ook wel wat van).

:+

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

Ik heb dit opgelost door mezelf toe te voegen als owner van alle schijven in de PC, en UAC uit, uiteraard

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 16-01-2008 15:19 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

St@m schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:19:
Ik heb dit opgelost door mezelf toe te voegen als owner van alle schijven in de PC, en UAC uit, uiteraard
Dat eerste (owner van alle schijven) was al voldoende geweest hoor. UAC hoeft daarvoor niet uit.

UAC zal echter nog wel een waarschuwing geven op bepaalde locaties (zoals binnen Program Files, Windows en de root van je schijf). :) Maar daar is niets mis mee.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:58

St@m

@ Your Service

wolkje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:51:
[...]

Dat eerste (owner van alle schijven) was al voldoende geweest hoor. UAC hoeft daarvoor niet uit.

UAC zal echter nog wel een waarschuwing geven op bepaalde locaties (zoals binnen Program Files, Windows en de root van je schijf). :) Maar daar is niets mis mee.
Ik bedoelde eigenlijk dat iedere zichzelf respecterende tweaker, UAC uit zet :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

St@m schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:05:
Ik bedoelde eigenlijk dat iedere zichzelf respecterende tweaker, UAC uit zet :P
Dat zou ik dan als een belediging op kunnen vatten ;) Ik heb op geen enkele PC UAC uit staan en adviseer niemand dat te doen. Zelfs niet zichzelf respecterende tweakers.

UAC is kut als je constant loopt te copy pasten in directories waar je niet zo vaak hoort te komen. Zoals systeem directories, roots van harde schijven, program files en dergelijke. Doe je dat soort rare dingen niet elke dag, dan is er echt niet zoveel reden om UAC permanent uit te zetten. :)

Toegegeven, als je veel gebruik maakt van 'brakke' software kan UAC ook irritant zijn, maar dat ligt meer aan de applicaties. Goed geschreven applicaties hebben niet constant administrator rechten nodig namelijk.

Maar goed, dit alles gaat weer way offtopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Volgens mij heb ik ooit gelezen dat UAC ook in staat is je rechten te verhogen. Dit is nodig, aangezien Administrators ook niet alles mogen. Wanneer je UAC uit zet, dan is er geen enkele applicatie die je rechten meer kan verhogen, dus krijg je foutmeldingen of meldingen dat je niet genoeg rechten hebt (ook als admin dus).
Zodra je UAC weer aan zet en het dan nog eens probeert zul je een venster te zien krijgen waarin wordt gevraagd of je het bestand met verhoogde rechten wilt bekijken/aanpassen.

Dit is een van de redenen waarom ik UAC gewoon aan heb staan. Ook vind ik het eigenlijk wel handig dat je een heel klein beetje controle hebt op wat er wel en niet uitgevoerd wordt.
Op dit moment krijg ik eigenlijk bijna nooit de UAC meer naar voren, behalve bij het opstarten van m'n ontwikkelomgevingen, maar dat is niet erg.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1