Merkkabels uit Japan en China: nep?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.508 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Omdat ik een JBL E150p in bestelling heb (wordt eind deze maand geleverd) ben ik opzoek gegaan naar een degelijke en goedkope subwooferkabel. Al snel kwam ik uit op eBay, en wel bij deze verkoper. Deze verkoper bied onder andere Monster kabels aan, voor zeker geen slechte prijs. De meeste kabels zijn nieuw, sommige ook tweedehands (volgens de beschrijving).

Nu kwam ik bij deze verkoper uit bij de volgende kabel: een Monster MB400SW-3, lengte 1 meter uit China (die bestaat, klik)

Een paar dagen nadat ik de kabel had besteld kwam ik dit tegen:
monster m 1000i from japan or hong kong
I PURCHASED SOME INTERCONNECTS FROM HONG KONG AND JAPAN.WHEN THEY FINALLY GOT HERE I HOOKED THEM UP TO MY SYSTEM AND THEY SOUNDED REALLY HORRIBLE. SO I PLAYED THEM FOR A WEEK ALL NIGHT EVERY NIGHT TO BREAK THEM INN. WELL THEY STILL SOUNDED HORRIBLE. THESE CABLES CAME WITH A CLEAR COVER OVER THE HEAD OF THE CABLE. I DECIDED TO CUT OFF THE THE CLEAR COVER AND UNSCREW THE HEAD. AND WHAT I SAW WOULD TURN ANY AUDIOPHILES STOMACH. PARTS OF THE COPPER WIRE INSIDE OF THE CABLE WERE BLACK AND THE SOLDER WASNT SILVER LOOKING ,IT WAS A DARK GREYISH COLOR AND THE CRAFTMANSHIP OF THE SOLDERING WAS ABSOULUTLY HORRIFIC. I AM NOT TELLING ANYONE NOT TO BUY CABLE FROM OVER THERE, BUT THOSE COUNTRIES ARE KNOWN FOR THEIR KNOCK OFFS (IMMATATION PRODUCTS ) . I AM ONLY STATING IF YOU BUY ANY CABLE PRODUCTS FROM THERE DO ALL YOU CAN TO AUTHENICATE THE PRODUCTS BEFORE YOU BUY.
Ik heb de kabel inmiddels binnen. Hier zijn een aantal foto's gemaakt van de kabel:
Foto 1 Foto 2 Foto 3 Foto 4 Foto 5 Foto 6

Ik twijfel dus nu erg aan de echtheid van de kabel. Is er een manier om erachter te komen of zoiets echt of nep is? (ik heb de subwoofer nog niet binnen, dus luisteren gaat niet) De verkoper heeft veel positieve feedback, maar dat hoeft natuurlijk niks te zeggen. En zou 'tweedehands' misschien betekenen dat de kabel niet gewoon netjes is nagemaakt? Daarnaast verkoop hij erg veel dezelfde kabels. Hij zegt in de advertentie dat het restpartijen zijn van een warenhuis, met sommige kabels die gebruikt zijn en sommige die nieuw zijn.

Ik heb al rondgekeken op het internet, maar ik kan niks vinden over nagemaakte neppe audiokabels. Is hier iemand die er, misschien aan de hand van de foto's, meer van weet?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 16-01-2008 14:02 . Reden: Liever geen mega plaatjes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

voor zeker geen slechte prijs.
Een 'realistische' prijs? Of een echte 'to good to be true' prijs? Met de USD->EUR koers heb ik toch af en toe een 25% onder de nederlands prijs gezeten.

Tweedehands kan altijd een showmodel zijn geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Tja, ik vind de originele fabrikanten al oplichters, laat staan de namakers. Ik zou gewoon luisteren en me geen zorgen maken. Desnoods een blinde test organiseren.

Overigens hoeft het geen namaak te zijn, kan ook Bstock zijn (cosmetisch of technisch niet 100% maar wel goed genoeg om te werken). Maar joh, waar maak je je druk om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
sebastius schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:57:
(...)Maar joh, waar maak je je druk om!
Nou ja, je wilt natuurlijk wel dat het goed is, dat je door een niet-neppe kabel een veel beter geluid krijgt dan door deze kabel. En als ik er vaker een kabel zou willen bestellen is het natuurlijk altijd handig om te weten wat voor kabels je in huis haalt.
offtopic:
En ik weet dat Monster zo'n gehyped merk is, net als Bose, maar daar gaat het nu even niet om in dit topic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Contact opnemen met Monster?

Verder boeit het natuurlijk weinig, koper is koper. Verschil in kabels hoor je (behoudens uitzonderingen, ultrdropveter vs normale dikke kabel) in principe toch al niet, omdat er geen verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Sinds wanneer kun je kabels "inspelen" ?
SO I PLAYED THEM FOR A WEEK ALL NIGHT EVERY NIGHT TO BREAK THEM INN
Zo'n reaktie zou ik bij voorbaat al niet serieus nemen.

Enige wat je kunt horen is als je een gare connector of kabelbreuk hebt.
Bij een Sub hoor je zoiezo al geen verschil tussen verschillende kabels. Die paar Hertz bereik die een Sub heeft.

Mensen geven honderden euro's uit voor dure kabeltjes en vaak zit er aan de binnenkant van een luidsprekerkast of versterker gewoon een dropveter. Ook bij de duurdere. De meeste afstanden in een woonkamer zijn te kort om zo'n dikke kabels te rechtvaardigen.

Koop gewoon een kabel die goed inelkaar zit en -mocht je er waarde aan hechten- een beetje mooi uitziet.

[ Voor 84% gewijzigd door KneppaH op 16-01-2008 14:44 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Ik ging er zelf ook vanuit dat het verschil niet groot kan zijn (ik geloof niet zo in de 'dure kabels-mythe'), maar toch wil je natuurlijk wel een stel degelijke kabels bij een goede hifi-set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34
euhm, als ze zo slecht zijn dan hoor je dat toch gewoon, of ben ik nu gek? :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Ga gewoon naar een winkel en bekijk wat kabels. Kun je ook meteen zien of ze een beetje degelijk zijn.
Ik ben het er zeker mee eens dat als je een goeie installatie hebt je er ook een paar mooie kabels bij wilt hebben om het af te maken. Maar via zo'n verkoper lijkt me een beetje link. Je zou desnoods de kabels ook zelf kunnen maken. Is niet moeilijk en je kunt voor een lagere prijs veel betere onderdelen samenstellen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maverick schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:46:
euhm, als ze zo slecht zijn dan hoor je dat toch gewoon, of ben ik nu gek? :?
Lijkt me alleen mogelijk als je ook een 'orginele' mosterkabel tot je beschikking hebt, lijkt me niet dat je zonder 'orginele' referentie een vergelijking op kan stellen. Al eerder opgemerkt, of het uberhaubt wel te horen is op een Sub.

Maar even simpel gezegt, als ze de helft van de nederlandse-winkel prijs zijn, wat verwacht je dan?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Monsterkabels hebben connectoren die je zo open kan schroeven. Zo te zien heeft de kabel van jou dat ook. Ik zou dus zeggen, schroef die connector gewoon open.

Staar je trouwens niet blind op de soldeerkwaliteit van een kabel. Ik heb onlangs dure interleads (ik weet het merk niet meer) open geschroeft, en schrok ook van de bedroevend slechte kwaliteit van solderen. Zonder te overdrijven kan ik rustig stellen dat ik een gemiddelde kabel beter soldeer....

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Om eerlijk te zijn, ben ik niet echt kapot van de Monster Sub kabels. Ik heb deze vergeleken met VdH en Oehlbach subkabels en Oehlbach won glansrijk. De Monster had in mijn situatie de neiging nogal boomerig te klinken, terwijl de Oehlbach stukken 'drogere' en snellere bas weer te geven. VdH vond ik persoonlijk ook niet al te mooi klinken/voelen (te weinig kick gevoel).
Maar goed, aangezien op deze forum nogal wat mensen roepen dat het geen verschil zou moeten maken, wil ik verder geen discussie oprakelen (muv dat Oehlbach nog het goedkoopste was van de drie: de NY-1 Y-adapter). Daarbij vond ik de Siltech The Abyss voor mij toch vrij ver voorbij the abyss: deze jongen kost bijna net zoveel als mijn Rel Stadium III sub!!!)

Om even 2-the-point te komen: op de bedrading hoort tekst op te staan, met het merk, type en kleine pijltjes wat de signaalrichting aangeeft (even in het midden gelaten of dat zinvol is). Op jouw foto's kon ik die tekst niet zien. Zie plaatje onderaan voor het voorbeeld, rechtstreeks van monster cable website.
Afbeeldingslocatie: http://www.monstercable.com/gl_include/ASPjpeg/send_binary.asp?Path=D%3A%5CInetpub%5Cwwwroot%5Cclients%5CMonstercable%5Clive%5C%5Cimages%5Fdb%5Chome%5Fav%5Caudio%5CMB400sw%2Ejpg&Width=300&Height=193&pagename=Productdisplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

1 van die kabels waar ik best wel teleurgesteld was over de soldeer kwaliteit (zeker gezien de prijs van die dingen) was een VdH kabel :X ... Als je zoveel geld uitgeeft aan een kabel, mag je toch minimaal wel goed soldeer werk verwachten, en niet prutswerk wat door amateur nog overtroffen kan worden...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:38

mace

Sapere Aude

deepbass909 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:29:
1 van die kabels waar ik best wel teleurgesteld was over de soldeer kwaliteit (zeker gezien de prijs van die dingen) was een VdH kabel :X ... Als je zoveel geld uitgeeft aan een kabel, mag je toch minimaal wel goed soldeer werk verwachten, en niet prutswerk wat door amateur nog overtroffen kan worden...
ik zou foto's maken en ze doorsturen naar the man himself: A.J. van den Hul, misschien krijg je wel een vervangend exemplaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Anoniem: 107284 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:59:
Om eerlijk te zijn, ben ik niet echt kapot van de Monster Sub kabels. Ik heb deze vergeleken met VdH en Oehlbach subkabels en Oehlbach won glansrijk. De Monster had in mijn situatie de neiging nogal boomerig te klinken, terwijl de Oehlbach stukken 'drogere' en snellere bas weer te geven. VdH vond ik persoonlijk ook niet al te mooi klinken/voelen (te weinig kick gevoel).
(...)
Om even 2-the-point te komen: op de bedrading hoort tekst op te staan, met het merk, type en kleine pijltjes wat de signaalrichting aangeeft (even in het midden gelaten of dat zinvol is). Op jouw foto's kon ik die tekst niet zien. Zie plaatje onderaan voor het voorbeeld, rechtstreeks van monster cable website.
[afbeelding]
Dat staat er allemaal niet op, geen enkele tekst zelfs. Hier nog een paar foto's van het soldeerwerk:

Foto ene kant:
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~be12066/fotos/monster7.JPG

Foto's andere kant:
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~be12066/fotos/monster8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~be12066/fotos/monster9.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Niet supernetjes, maar ook niet wereldschokkend slecht. Eigenlijk wel zoals ik van een merk als Monster zou verwachten. :P

Ik vind ze trouwens best wel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ziet er inderdaad gewoon netjes uit. Ook de binnenader lijkt in orde te zijn qua isolatie e.d., dus ik denk dat je wel gewoon een originele kabel hebt. Ze zijn inderdaad wel vies, maar ik heb al veel erger gezien.

* deepbass909 denkt even terug aan de kabels die hij van de week uit een kabelgoot in z'n eigen kamer heeft gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik dacht dat die kabels zo dik zouden zijn omdat er een dikke koperdraad in zit maar dit is allemaal isolatie :|

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

toch hoort er bij monster minimaal een richting aanduiding op de buitenmantel te staan. Dit is een must aangezien monster juist een van die merken is die hier erg op hamert. Daarnaast staat er normaal inderdaad ook het type op.
Tevens is het zo zo normaal de afscherming aan de bron kant ook aan de min ligt. Dit zie ik hier ook niet. Op zich logisch aangezien er geen richting op staat en je dus niet weet wat de bron kant is.

op foto 1 wel goed te zien :)

Ik ben bang dat je dus een fake te pakken hebt

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 16-01-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82781

Helaas, deze kabel is fake! Ten eerste maakt monster de subwooferkabels niet korter dan 4 meter, ten tweede klopt de kleur van de aders niet met een echte MB400 en het soldeerwerk is wel erg slordig.
De connectoren daarentegen zijn wel origineel zo te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Anoniem: 82781 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 18:12:
Helaas, deze kabel is fake! Ten eerste maakt monster de subwooferkabels niet korter dan 4 meter, ten tweede klopt de kleur van de aders niet met een echte MB400 en het soldeerwerk is wel erg slordig.
De connectoren daarentegen zijn wel origineel zo te zien ;)
Hoe weet je eigenlijk dat subwoofer niet kortere subwoofer kabels maakt dan 4 meter? Ik vind ze namelijk wel: 2 meter (6 ft.) en 1 meter (1 ft.) op google. Op de site van Monster USA staat er ook één van 2 meter (ofwel 6ft).
Wat voor kleur moet de ader van een echte hebben?

Edit: Op de Monster USA site wordt er wel degelijk direct gelinked naar sites die de MB400 hebben in de lengtes 1 en 2 meter, klik! Het kan dus wel!

[ Voor 15% gewijzigd door Jckx op 16-01-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82781

Oeps, ja je hebt helemaal gelijk. Was even in de war met ons kikkerlandje waar ze alleen vanaf 4 meter worden verkocht.
Als ik het me goed herinner zit er een zwart en een witte of een zwarte en een grijze ader in de originele..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

wat staat er op de monster site dan over de richting ? (te lui om te kijken :)) toen ik zelf met monster kabels speelde was dat altijd een must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ray schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:09:
wat staat er op de monster site dan over de richting ? (te lui om te kijken :)) toen ik zelf met monster kabels speelde was dat altijd een must
Ik kan alleen zeggen met de 4 meter kabel die ik te leen had: er HOORT tekst op te staan met richting pijltjes. De TS heeft er een zonder tekst en dat sterkt mijn vermoeden dat het een fake is.
Op de website zie ik dat ze nog altijd gebreide koperen mantel gebruiken en dus zal de richting nog steeds van belang zijn (even in het midden gelaten of het ECHT zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Anoniem: 107284 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:17:
[...]

Ik kan alleen zeggen met de 4 meter kabel die ik te leen had: er HOORT tekst op te staan met richting pijltjes. De TS heeft er een zonder tekst en dat sterkt mijn vermoeden dat het een fake is.
Op de website zie ik dat ze nog altijd gebreide koperen mantel gebruiken en dus zal de richting nog steeds van belang zijn (even in het midden gelaten of het ECHT zo is).
Is de richting dan zó belangrijk? Als stroom door zo'n kabel de ene kant op kan, kan het toch ook de andere kant op?

Maar ik heb inmiddels een e-mail gestuurd naar Monster, met de foto's die hier ook staan in dit topic. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VariX schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Is de richting dan zó belangrijk? Als stroom door zo'n kabel de ene kant op kan, kan het toch ook de andere kant op?
Daarom heb ik tussen haakjes gezet: "even in het midden gelaten of dat zinvol is", want daar krijg je weer ellenlange discussies over en daar is een ander draadje voor (iets met zilver, engeltjes etc).
Het enige argument (voor zover ik weet) is dat het gebreide shielding/vlechting in 1 richting is gedaan (signaal richting). Theoretisch zou de shielding slechter zijn als het signaal 'tegen' de brei/vlecht richting in zou gaan. Vraag me niet of dat zo is, wel weet ik dat meerdere merken dat zoiets aangeven (NBS heeft bijv. duidelijk gemarkeerd waar de amp aansluiting hoort te zijn) en ik hou me maar gewoon aan wat de fabrikant aangeeft en zelf had ik geen zin in experimenten door 'tegendraads' te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23
[...]

Maar ik heb inmiddels een e-mail gestuurd naar Monster, met de foto's die hier ook staan in dit topic. Ik ben benieuwd...
Maar neem aan dat die kabel het toch gewoon doet? :?
En weet niet of je een "echte" monster kabel er hebt liggen, maar zo niet, dan valt er toch niks te vergelijken, en je hebt een mooie goedkope kabel, die doet wat ie moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23
Anoniem: 107284 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Daarom heb ik tussen haakjes gezet: "even in het midden gelaten of dat zinvol is", want daar krijg je weer ellenlange discussies over en daar is een ander draadje voor (iets met zilver, engeltjes etc).
Het enige argument (voor zover ik weet) is dat het gebreide shielding/vlechting in 1 richting is gedaan (signaal richting). Theoretisch zou de shielding slechter zijn als het signaal 'tegen' de brei/vlecht richting in zou gaan. Vraag me niet of dat zo is, wel weet ik dat meerdere merken dat zoiets aangeven (NBS heeft bijv. duidelijk gemarkeerd waar de amp aansluiting hoort te zijn) en ik hou me maar gewoon aan wat de fabrikant aangeeft en zelf had ik geen zin in experimenten door 'tegendraads' te zijn ;)
Nou wel jammer (niet dat ik de discussie wil beginnen!!), maar lijkt me juist een leuk experiment! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Audio is toch wisselspanning, dus het lijkt met niks uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205004

Een aantal maanden geleden kwam ik Monster M1000 interlinks tegen op Ebay. Deze kabels zijn te koop bij Hobo hifi voor 400 euro. Ik had maar set nodig maar heb geboden op twee. Uiteindelijk heb ik 2 paar interlinks inclusief verzending vanuit de US voor 69 euro!! Een paar heb ik verkocht op Marktplaats voor 100 euro.

Ik heb nu dus een paar Monster M1000 interlinks t.w.v. 400 euro voor NOP + 30 euro winst :)
Deze strategie gebruik ik voor bijna alles wat ik via Ebay koop. Wat ik voor mezelf hou is vaak gratis of spotgoedkoop en soms maak ik zelfs winst.

M.a.w. als je het een beetje slim aanpakt kun je goede deals maken via Ebay.

Edit: van Monster kan ik bevestigen dat altijd het merk, type en vaak ook de richting op de kabel gedrukt staat.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 205004 op 17-01-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

[...]

lees vorige post dan nog even :) de discussie of richting belangrijk is okz die voeren we al in het andere topic. Wat zeker wel van belang is dat de mantel enkel aan de bron kant aan de min ligt. Zo werkt de mantel dus niet als een antenne voor de andere kant.

simpel gezegd interlink cd > versterker. De versterker heeft een super gevoelige ingang dus ligt de mantel aan de cd kant aan de min. Storingen die de mantel opvangt gaan dus via de cd speler naar de aarde en komen dus niet via de mantel de versterker ingang in. Dit is in ieder geval de theorie en daarom is de richting / aanduiding bron belangrijk omdat je anders dus niet weet welke kant waar aan moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Ok, dat is dan weer duidelijk.

Maar wat nu wel weer vreemd is, is dat die eBay-verkoper ook andere Monster kabels te koop heeft, waar wél het merk en type van de kabel op staat: klik!
Het lijkt mij toch niet dat een verkoper een paar fake Monster-kabels verkoop en een aantal echte? Dat natuurlijk wel érg vreemd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

het kan goed zijn dat hij ook gewoon kabels van ebay / elders haalt en die weer verkoopt. Ik ken genoeg mensen die dat doen. Wellicht weet hij zelf niet dat hij fake verkoopt.

Zo ben ik in discussie met een aantal mensen die xrcd's verkoopt die ook uit china komen. Deze cd's bestaan gewoonweg niet en kosten minder dan een normaal origineel. Het ziet er super uit maar de kwaliteit is bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Die ene gequote reactie van die dude over het inspelen van speakerkabel....

Ik heb me rot gelachen....Een speaker/driver inspelen daar ben ik het helemaal mee eens, maar een kabel 8)7 _/-\o_ :D

Toch weer even de kabel discussie oprakelen:

Voor zover ik het weet en mijn bescheiden mening telt wat betreft de verschillen in kabels:

1. Impandatie: (Dat is de elektrische spanning gedeeld door de elektrische stroom in een oneindig lange kabel) Een weerstand in Ohm
2. Aantal windingen in een bussel draad van koper/materiaal
3. Soort materiaal en de kwaliteit hiervan
4. Afstand tussen de kern en de mantel bepaald de hoeveelheid/de verschillen in de elektrische en magnetische velden (en mogelijke storingen die invloed kunnen hebben)

Voor het laatste punt moet je bij ongebalanceerde (alleen + en - zonder aarde) kabels wel een eind kabel leggen wil je echt dingen gaan merken.
Dus eerder op surround luidsprekers ervaar je dit dan op dat korte stukje wat naar je L/R of Centre loopt.

Je moet dus een kabel zoeken met de meest ideale eigenschappen voor je aansluiting...

Uiteraard zit er verschil in kabel en de kwaliteit en de dikte van de aders en de afscherming.

Maar sec genomen zouden geschikte kabels erg weinig van elkaar moeten en mogen afwijken. Nou gebeurt dit wel natuurlijk...

Veel van deze soort kabels zijn gewoon je reinste oplichterij. Je betaald voor het merk en de zogenaamd dure connectors.....(En de wellicht dure kabel)(de gemiddelde neutrik plug is nog duurder dan sommige zooi die ik soms aan 'dure' kabels aantref.
De dure kabel maakt het verschil. Een goede connector of een slechte heeft invloed maar niet verrassend veel. Vanbinnen zijn deze apparaten ook niet meer de duurste bekabeling aangesloten.

Theoretisch moet je dus met een setje betaalbare pluggen en de in theorie meerst ideale kabel (dat is uit te rekenen en te meten etc) en goede soldeer zelf een kabel in elkaar kunnen zetten voor veel minder.

En om nou te stellen dat een 'SUB' (30Hz-100Hz (alles onder 30Hz is bullshit zeker voor HiFi if you ask me) echt verschillend gaat klinken met de diverse geteste kabels....

Of je hebt echt troep gekocht of je bent goed opgelicht, maar ik zou echt heeeeeeeel hard mn best moeten doen om het te horen bij een subje.

Voor full range luidsprekers is het verhaal weer net ff anders en gaat het meer op. Maar ook dit hoeft geen 100'en euro's te kosten!

Wat ik wil zeggen: Mensen laat je niet gek maken door een hoop marketing. Use your brain!

Let wel: Ik zeg niet dat het kabel verhaal een hoop gebakken lucht is; wel de manier waarop ze sommige mensen er gek mee kunnen krijgen of zichzelf denken voor de gek te houden)

JM2C's! ;)

Lees dit: http://www.breem.nl/fldtechniek/pgkabeltechniek.htm

Alvast een quote waarbij ik me wil aansluiten:
Bijzondere materialen : Het gebruik van zilver, of soms wel goud

Zilver geleidt de elektrische stroom een fractie beter dan koper, maar het is véééél duurder. Je kunt dus veel goedkoper wat meer koper kopen. (Neem een grotere aderdoorsnede)

Omdat het oxide van zilver elektrisch geleidend is wordt het vaak gebruikt in kontakten van schakelaars e.d. Bij luidspreker kabels kunnen we eenvoudig een goede contact druk realiseren, en dan is er geen enkele reden om zilver te gebruiken.

Omdat goud niet oxideert wordt het nogal eens gebruikt bij schakel-contacten (relais) en stekker verbindingen als er sprake is van geringe contact druk, en lage sapanningen en stromen. Bij luidspreker kabels hebben we steeds te maken met flinke spanningen en stromen, en is ook een forse contact druk goed te realiseren.

Geen enkel nut voor goud dus.

Bijzondere isolatie materialen: bijv. Teflon

Teflon is een isolatie materiaal met een aantal bijzondere eigenschappen, die in de elektronica soms te pas komen. Zo heeft het een hoge doorslagspanning, en een zeer hoge isolatie weerstand. Ook bij hoge frequenties geeft teflon weinig (diëlektrische) verliezen. Het geeft weinig weekmakers af en -vooral- het kan tegen hoge temperaturen. En ja, het is nogal wat duurder dan het gebruikelijke PVC, PE of vergelijkbaar spul.

Allemaal eigenschappen die in sommige toepassingen van belang zijn, maar in de audiotechniek heb je er meestal niets aan

Kabels moeten worden "ingespeeld"

"Inspelen" berust -naar aanleiding van het inrijden van auto's, dat we ook al praktisch niet meer doen- op 3 veronderstellingen die in de auto techniek wel opgingen, maar in de elektronika techniek volslagen onzin waren en zijn.
1/ Door het gebruik (muzieksignaal) veranderen de eigenschappen van de kabel. (Kabels veranderen niet omdat je er een poosje een signaal op zet of er stroom door laat lopen, bovendien is de invloed van kabeleigenschappen op het geluid in de meeste gevallen toch al verwaarloosbaar klein)
2/ Die verandering is zodanig dat de geluidskwaliteit erdoor verbetert (hoe weet die kabel wat een betere geluidskwaliteit is?)
3/ Als het optimum bereikt is houdt de verandering op. (Hoe weet die kabel dat 'ie moet ophouden met veranderen?)

Kabels hebben een "richting effect"

Aan sommige kabels zitten aan de einden verschillende stekkers. Tsja, dan moet je het wel zo aansluiten, want anders past het niet.
Er is geen enkel elektrisch effect in de signaaloverdracht dat veroorzaakt dat een kabel een bepaalde "bron" -kant en een "bestemmings" -kant zou hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Stinger666 op 19-01-2008 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

je zit in het verkeerde topic wat dit aangaat. kijk eens naar zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2 en lucht daar je hart :)

overigens zul je dan zien dat ik het (totaal) niet eens ben met wat op breem staat maar dat houdt de discussie leuk. Tussen meten en horen.................

[ Voor 56% gewijzigd door Ray op 19-01-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ray schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 10:17:
je zit in het verkeerde topic wat dit aangaat. kijk eens naar zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2 en lucht daar je hart :)

overigens zul je dan zien dat ik het (totaal) niet eens ben met wat op breem staat maar dat houdt de discussie leuk. Tussen meten en horen.................
Ga ik eens doen. Vond dit redelijk gerelateerd. Maar ik ben het dus niet geheel met het kabelverhaal eens; er gaat zeker een vlag op voor de technische en dus kwalitatie en wellicht hoorbare verschillen tussen kabels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Stinger666 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 03:00:
Die ene gequote reactie van die dude over het inspelen van speakerkabel....

Ik heb me rot gelachen....Een speaker/driver inspelen daar ben ik het helemaal mee eens, maar een kabel 8)7 _/-\o_ :D
[...]
Klopt, ben ik helemaal met je eens. Alsof er rotzooi in nieuwe kabels zit die door een elektronenstroom eruit gespoeld kan worden 8)7.

Maar die gast zegt wel dat de binnenkant van de kabel gewoon bar slecht was. Daar gaat het mij meer om. Dus meer om of het een echte Monster kabel is of een neppe, de discussie over wat een goede kabel is en wat niet mag wat mij betreft wel achterwege blijven, daar heb ik dit topic niet voor bedoeld. :)

Edit:
Inmiddels na 2 dagen nog geen reactie van Monster...

[ Voor 3% gewijzigd door Jckx op 19-01-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 22:12
Ik heb ook uit Hong Kong een MB400 SW kabel gehaald voor een spotprijs. Nou ik heb de kabel keurig binnen gekregen en buiten dat er geen verpakking omheen zat ziet het er verder prima uit! Gewoon een dikke witte kabel met prachtige pluggen erop! ;)
Maar ook het eerder genoemde 'pijltje' stond er op en als het goed is ook nog het typenummer van de kabel. Heb hem vergeleken met m'n oudere MB100 SW en kon er geen bijzondere dingen aan ontdekken. Ik heb de connectors vergeleken met een Y-kabel (ook van Monster) en dat zag er een beetje gelijkwaardig uit. Oh ja, het kan trouwens ook wel zo wezen als je de MB400 SW in de winkel koopt dat er wel zo'n Y-kabel bijzit, maar bij deze in ieder geval niet.

Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden mee!
Oh ja, ik gebruik hem ook in combinatie met een JBL sub! (JBL XTI 300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
SietzeJBL schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:31:
Ik heb ook uit Hong Kong een MB400 SW kabel gehaald voor een spotprijs. Nou ik heb de kabel keurig binnen gekregen en buiten dat er geen verpakking omheen zat ziet het er verder prima uit! Gewoon een dikke witte kabel met prachtige pluggen erop! ;)
Maar ook het eerder genoemde 'pijltje' stond er op en als het goed is ook nog het typenummer van de kabel. Heb hem vergeleken met m'n oudere MB100 SW en kon er geen bijzondere dingen aan ontdekken. Ik heb de connectors vergeleken met een Y-kabel (ook van Monster) en dat zag er een beetje gelijkwaardig uit. Oh ja, het kan trouwens ook wel zo wezen als je de MB400 SW in de winkel koopt dat er wel zo'n Y-kabel bijzit, maar bij deze in ieder geval niet.

Ik ben er in ieder geval helemaal tevreden mee!
Oh ja, ik gebruik hem ook in combinatie met een JBL sub! (JBL XTI 300)
Zou je een link kunnen geven naar waar je die kabel hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-06 22:12
VariX schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:03:
[...]

Zou je een link kunnen geven naar waar je die kabel hebt gekocht?
Volgens mij heeft hij ze niet meer te koop staan op dit moment, maar dat was bij: http://stores.ebay.nl/PARTSPIPE

Was ook weer bijna een jaar geleden hoor, dat ik die kabel daar heb gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214834

MaCe1337 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:12:
[...]

Audio is toch wisselspanning, dus het lijkt met niks uitmaken.
Gij ongelovige! Natuurlijk maakt dat wat uit. De stroom moet toch ehrmm, sneller heen
dan terug door de dunnere ader ehrmm, en dan eh terug tjah eh door de dikkere afscherming
zodat de dempingsfactor niet al te veel te lijden heeft van de aardstralen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 214834 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:22:
[...]

Gij ongelovige! Natuurlijk maakt dat wat uit. De stroom moet toch ehrmm, sneller heen
dan terug door de dunnere ader ehrmm, en dan eh terug tjah eh door de dikkere afscherming
zodat de dempingsfactor niet al te veel te lijden heeft van de aardstralen ;)
Sjonge, dat ik daar niet aan gedacht heb zeg.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214834

MaCe1337 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:48:
[...]
Sjonge, dat ik daar niet aan gedacht heb zeg.... 8)7
Ja zeg, jij luie aap! Met een beetje google is dat toch wel te vinden? >:)

p.s. In het kader van die dempingsfactor moet deze kabel toch wel erg goed zijn. Ligt er natuurlijk aan of ze slaolie of echte echte wokolie gebruiken... :9

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 214834 op 21-01-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Weer even een reactie van mijn kant. Ik heb nog steeds niks van Monster zelf gehoord, blijkbaar hebben ze het te druk met hun marketing o.i.d...

Ik had ook de verkoper van deze Monster kabel gevraagd om een eerlijk antwoord of deze kabel nep is of niet, onder andere omdat er geen tekst op de kabel stond. Hun reactie:
hi there,
sorry for the late reply, i lost you email somehow, but my computer has got it back.
however, regarding your question, that i one thing i can confirm & guaranteed you that the cables are GENUINE MONSTER CABLES. or if not, i can offer NO-QUESTION-MONEY-BACK.
since the printed is very very light, if you see it carefully, then you may see the arrow for directional.
or i suggest you may consult your local retailer who may confirm it for you :)
let me know and welcome to write me back.
hope to do business again.
have a good day & god bless you
jane
Toch maar eens even beter naar de kabel gekeken. En wat blijkt: er staat wel degelijk tekst op de kabel! :D Kijk maar naar deze afbeelding: (contrast is zwaaar versterkt, anders is het niet te lezen)

Afbeeldingslocatie: http://home.concepts.nl/~be12066/fotos/monster10.JPG
Dus merk, lengte en richting! Verder staat er nog (dit was kon ik maar niet scherp krijgen met de cam, daarom maar even typen: MonsterBass 400 Subwoofer - High Performance Balanced Subwoofer Interconnect with xx Solid Core Bass Conductor and High Density xxx xxx
(xxx zijn niet te lezen woorden).

Dan lijkt mij het toch dat dit een echte Monster kabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Anoniem: 214834 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 22:51:
[...]

Ja zeg, jij luie aap! Met een beetje google is dat toch wel te vinden? >:)

p.s. In het kader van die dempingsfactor moet deze kabel toch wel erg goed zijn. Ligt er natuurlijk aan of ze slaolie of echte echte wokolie gebruiken... :9
Omg die wil ik hebben!!¡¡11. Voor dat geld vind ik een oliekabel wel erg cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 16:25

FeaR

In GoT we trust

Een paar huidige berichten verplaatst naar zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 aangezien dat topic meer onder de aandacht is dan dit oude.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.