Mbv. useradd maak ik in mijn scriptje een nieuwe unix-gebruiker aan.
Dit commando schrijft (standaard) naar het /etc/passwd bestand.
Is er ook een mogelijkheid om dit commando (of een ander soortgelijk commando) naar een ander passwd bestand te laten schrijven?
Op de server staan namelijk een aantal sites en elke site heeft weer zijn eigen passwd bestand. Nou kan ik wel een "globale" user aanmaken (dus in /etc/passwd), maar ik wil dus echt per site (bijv /var/site1/etc/passwd).
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is? Ik heb op google al het command gevonden, maar dat werkt niet omdat de -D optie niet beschikbaar is (voor de domainname).
Ook heb ik al een alternatief bedacht, namelijk het wegschrijven van een nieuwe regel in datzelfde bestand (/var/site1/etc/passwd). Helaas wordt dat veel geklooi met inlezen van het bestand, controleren of username al bestaat etc. etc.
Alvast bedankt
Edit: Unix systeem:
Dit commando schrijft (standaard) naar het /etc/passwd bestand.
Is er ook een mogelijkheid om dit commando (of een ander soortgelijk commando) naar een ander passwd bestand te laten schrijven?
Op de server staan namelijk een aantal sites en elke site heeft weer zijn eigen passwd bestand. Nou kan ik wel een "globale" user aanmaken (dus in /etc/passwd), maar ik wil dus echt per site (bijv /var/site1/etc/passwd).
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is? Ik heb op google al het command
useradd -D [domainname]
Ook heb ik al een alternatief bedacht, namelijk het wegschrijven van een nieuwe regel in datzelfde bestand (/var/site1/etc/passwd). Helaas wordt dat veel geklooi met inlezen van het bestand, controleren of username al bestaat etc. etc.
Alvast bedankt
Edit: Unix systeem:
Linux x.x.x 2.6.10-1.771_FC2 #1 Mon Mar 28 00:50:14 EST 2005 i686 i686 i386 GNU/Linux
[ Voor 7% gewijzigd door aaajeetee op 16-01-2008 13:59 ]