8 poorts router, met de optie om de bandbreedte te verdelen

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Hallo,

Ik ben op zoek naar een router met minimaal 8poorten en de mogeljikheid om het internet "eerlijk" te verdelen.
Het hoeft geen draadloze router te zijn, misschien handig voor in de toekomst, maar de eerste paar ja(a)r(en) gaat het om bekabeld internetten.

Het gaat hier om een appartementen gebouw, waar 6 kamers komen.

Het moet uiteraard niet zo zijn dat als, 1 iemand begint te downloaden via torrents oid, dat iemand anders traag internet heeft.

Op gebied van routertjes voor thuisnetwerken red ik het nog wel, maar nu moet er echt een goede router komen.

Budget is nagenoeg onbelangrijk, qua merk dacht ik ets van Linksys of Cisco, draytek oid?

Er zijn veel keuze's, en ik vraag me echt af welk type echt goed is.

Vragen beantwoord ik graag!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Oke, dankje, maar wat je in die topics veel ziet is via een server, dit moet gewoon gaan via een router.

Er wordt ook gezegd dat die routers eigenlijk te duur zijn, maar vanaf waar beginnen die prijzen dan?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
rscheper schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:58:
Oke, dankje, maar wat je in die topics veel ziet is via een server, dit moet gewoon gaan via een router.

Er wordt ook gezegd dat die routers eigenlijk te duur zijn, maar vanaf waar beginnen die prijzen dan?
Je moet kjiken naar QoS / managed routers. Waar de prijzen beginnen, ik dacht te menen vanaf 500-750 euro.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Tja, als je aan een 8 poorts router denkt dan kom je dus in het bereik van de multilayer switches (ook wel: laag 3 switches genoemd). Dan hangt het er heel erg vanaf welke poort snelheden je nodig denkt te hebben. (Gbit of 100 Mbit). Voor Cisco hebben we het dan over de 3560 of 3750 modellen. Onder de 1000 euro doe je dan bij Cisco erg weinig iig.

[ Voor 9% gewijzigd door bazkar op 16-01-2008 14:03 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

SpamLame

niks

Even wat simpel zoekwerk en presto een router met 8 poorten en bandwith management.
http://www.draytek.us/products/products.php?productid=3300V

Of zulke routers te duur zijn hangt van jezelf af.
Kopen in Nederland? http://www.routershop.nl/...security-router-3300v.htm

Liever een ander merk. http://www.routershop.nl/...rk/routers/professioneel/

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Netgear heeft ook goedkope routers die QoS ondersteunen.
Ik heb er bij mijn zus in haar huis ook 1 geplaatst:

FVS338 8 poorts 150€

FVS124G 4 pports 116€

[ Voor 17% gewijzigd door arjants op 16-01-2008 14:15 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, je mag toch echt zelf gaan zoeken naar de juiste hardware, daar is GoT niet voor bedoeld..

Overigens kan je ook een 16 poorts switch aan een single poort router hangen, dus je hoeft niet persee een 8 poorts router te hebben.

Maar goed, QoS is wat je zoekt, dus daar kan je wel verder mee denk ik..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.