Internetprovider met 2 telefoonlijnen via ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.457 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Momenteel maak ik gebruik van CompuServe 8Mbit/1Mbit met 2 telefoonlijnen via ADSL (2 vaste nummers van KPN erbij gekregen). Ik betaal op dit moment € 9,95 voor het abonnement en € 9,95 voor het huren van de KPN lijn. Dit wordt per maart (omdat mijn abonnement dan 12 maanden loopt) € 19,95 voor het abonnement en € 9,95 voor het huren van de KPN lijn.

Nou ben ik niet tevreden over de ondersteuning die CS geeft. De helpdesk kost € 0,25 / minuut en de kennis is ver te zoeken, daarnaast is hun SMTP server alleen voor gebruik van @cs.com e-mailadressen. Dus wil ik voor het einde van mijn contract overstappen op een andere provider.

Probleem is uiteraard in de topic al te lezen, ik heb twee telefoonnummers nodig (zakelijk / privé), maar geen enkele provider schijnt het te leveren. Ik zit in een UPC gebied, maar daar betaal je naast hun aanbieding ( € 34,95 voor 6mbit/1.5mbit + 1 telefoonlijn ) nog eens € 7,50 extra per maand voor een extra telefoonlijn.

De optie voor een 2e lijn wordt ook bijna nergens vermeld. Wie heeft hier een ADSL provider kunnen spotten die 2 telefoonlijnen zonder starttarief bieden met een minimale verbinding van 6mbit/1mbit voor onder de € 40,- / maand ? Of is het bij nader inzien toch verstandiger mijn huidige abonnement aan te houden (dat begin ik helaas zo langzamerhand wel te denken).

Verwijderd

Volgens mij kan Orange dit zonder problemen.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier hebben we ADSL van Tiscali (inmiddels Telfort) en we hebben 2 telefoonnummers. Je kunt ook apart bellen met beide lijnen. Of je bij Telfort ook 2 nummers kunt aanvragen weet ik niet. :) Kun je anders niet gewoon een 2e telefoonlijn laten aansluiten door KPN?

• deeltje

deeltje

Topicstarter
@ SPR1:

Je betaald bij Orange sowieso een startarief van € 0,04 per gesprek.

@Dj-sannieboy:

Bij Telfort kan je maar 1 nummer krijgen (heb de helpdesk al gebeld). Het gaat mij om het gratis kunnen bellen zonder starttarief, als ik bij KPN een extra lijn aanvraag met die opties ben ik aanzienlijk duurder uit dan de € 40,- / maand die ik maximaal wil uitgeven.

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11 15:58
deeltje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:35:

...daarnaast is hun SMTP server alleen voor gebruik van @cs.com e-mailadressen. Dus wil ik voor het einde van mijn contract overstappen op een andere provider.
Voor het SMTP server probleem hoef je het niet te laten. Mijn vriendin gebruikt ook CS en je kunt wel mail versturen met niet @cs.com adressen.

Zie ook:

http://www.compuserve.nl/ledenservice/email/default.asp

Het is een kwestie van de instellingen van je andere email provider gebruiken voor uitgaande mail.

Okay, uit je startpost bleek niet dat het alternatief voor jouw niet mogelijk was. Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door prozak op 16-01-2008 14:10 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
prozak schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:48:
[...]

Voor het SMTP server probleem hoef je het niet te laten. Mijn vriendin gebruikt ook CS en je kunt wel mail versturen met niet @cs.com adressen.

Zie ook:

http://www.compuserve.nl/ledenservice/email/default.asp

Het is een kwestie van de instellingen van je andere email provider gebruiken voor uitgaande mail.
Dat snap ik beste prozak, maar mijn e-mail/domein/webhosting-provider levert dat niet, vandaar dat ik een provider zoek die dit niet heeft afgesloten. Ik wil gebruik maken van een SMTP verbinding via mijn internet-provider en wil niet verplicht zijn een andere webhosting-provider te zoeken zodat ik hun SMTP-server kan gebruiken voor mijn domeinnamen.

[ Voor 14% gewijzigd door deeltje op 16-01-2008 13:51 ]

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11 16:37
Hier ben ik dus laatst ook al naar opzoek geweest.

Orange kan je ook maar 1 lijn en telfort helaas ook maar 1

Alleen bij kpn internetten en bellen kan je 2 lijnen krijgen voor zo ver ik weet. Ik durf zo alleen niet te zeggen wat het starttarief is.

hondennamen.info Openscheermes.nl

• deeltje

deeltje

Topicstarter
kaiiestan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:50:
Hier ben ik dus laatst ook al naar opzoek geweest.

Orange kan je ook maar 1 lijn en telfort helaas ook maar 1

Alleen bij kpn internetten en bellen kan je 2 lijnen krijgen voor zo ver ik weet. Ik durf zo alleen niet te zeggen wat het starttarief is.
Naast de nare ervaringen van directe KPN providers (xs4all, hetnet, planet internet) wil ik niet zo extreem inleveren op mijn internet-snelheid. Wil ik een vergelijkbare snelheid halen dan betaal ik al snel meer dan het dubbele.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
deeltje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:44:
@ SPR1:

Je betaald bij Orange sowieso een startarief van € 0,04 per gesprek.

@Dj-sannieboy:

Bij Telfort kan je maar 1 nummer krijgen (heb de helpdesk al gebeld). Het gaat mij om het gratis kunnen bellen zonder starttarief, als ik bij KPN een extra lijn aanvraag met die opties ben ik aanzienlijk duurder uit dan de € 40,- / maand die ik maximaal wil uitgeven.
Moeten de mensen die je belt je nr kunnen zien? Indien dat niet zo is kun je dit doen:

* Telfort ADSL + bellen aanvragen
* Bij budgetphone een prepaid telefoonnummer aanvragen (of laten porteren). Kost 10 euro per jaar.
* SIP van Telfort en budgetphone in het bijgeleverde ZyXEL modem invoeren
* Instellen dat bij het naar buiten bellen voor beide toestellen via de telfort sip wordt gebeld.

In dat geval heb je geen start tarief of kosten naar vaste nr's in NL, maar wel 2 aparte nummers waar je op bereikbaar bent.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

deeltje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:50:
[...]

Dat snap ik beste prozak, maar mijn e-mail/domein/webhosting-provider levert dat niet, vandaar dat ik een provider zoek die dit niet heeft afgesloten. Ik wil gebruik maken van een SMTP verbinding via mijn internet-provider en wil niet verplicht zijn een andere webhosting-provider te zoeken zodat ik hun SMTP-server kan gebruiken voor mijn domeinnamen.
Het is inderdaad niet handig dat je geen mail via CS kunt versturen (over hun SMTP server),
maar persoonlijk snap ik de reden erachter wel.

a) mailverificatie - als iedereen dit eens zou doen voor hun SMTP servers..
b) je dienst niet willen laten gebruiken voor een andere provider (de webhoster dus).

Verder vind ik het erg vreemd dat een webhoster geen SMTP server aanbiedt.
Kun je die niet als optie bij je pakket nemen ? Zo nee, dan is m.i. DAT het probleem.

Je kunt natuurlijk altijd nog een lokale SMTP draaien, heb je helemaal nergens last van.
(hoeft niet via een server te zijn, gewoon een kleine smtp applicatie op je eigen PC)

• deeltje

deeltje

Topicstarter
trolleystad schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:07:
[...]

Moeten de mensen die je belt je nr kunnen zien? Indien dat niet zo is kun je dit doen:

* Telfort ADSL + bellen aanvragen
* Bij budgetphone een prepaid telefoonnummer aanvragen (of laten porteren). Kost 10 euro per jaar.
* SIP van Telfort en budgetphone in het bijgeleverde ZyXEL modem invoeren
* Instellen dat bij het naar buiten bellen voor beide toestellen via de telfort sip wordt gebeld.

In dat geval heb je geen start tarief of kosten naar vaste nr's in NL, maar wel 2 aparte nummers waar je op bereikbaar bent.
Leuk bedacht maar werkt nummerbehoud voor beide nummers dan ook ? Naast het feit dat ik misschien een oude lul ben in mijn gedachtte-gang, maar ik heb liever alles onder 1 provider.

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:46
Nummerbehoud voor twee nummers ben ik ook naar op zoek geweest, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn. KPN kan/wil alleen je primaire telefoonnummer porteren. Inderdaad nog afgezien van het feit dat de meeste ISP's je maar één lijn geven.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Zsub schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:19:
Nummerbehoud voor twee nummers ben ik ook naar op zoek geweest, maar dat schijnt niet mogelijk te zijn. KPN kan/wil alleen je primaire telefoonnummer porteren. Inderdaad nog afgezien van het feit dat de meeste ISP's je maar één lijn geven.
Mja het kan dus wel, maar dan betaal ik € 34,95 bij UPC + € 7,50 voor die extra lijn. Dus voor € 42,45 zit ik dan bij UPC. Maar om nou € 12,55 per maand meer te betalen .... (CS kost me € 29,90).

Aan bovenstaande reacties en uit eigen onderzoek blijkt volgens mij wel dat het verstandiger is om NIET over te stappen naar een andere provider. Ik dank jullie voor jullie reacties, maar ik denk dat het verstandig is dit topic te sluiten.

• Tarry
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-02-2024
Je kan ook je 2 nummer porteren naar budgetphone en dan heb je telfort-vastbellen ook niet nodig.

Maar om hetzelfde resultaat te bereiken moet je dan 1 van de 2 nummers bij budgetphone voor 9,50 per maand onbeperkt laten bellen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Nu betaal je minder, maar ben je niet tevreden met de dienstverlening. Voor betere dienstverlening zul je gewoon wat meer moeten betalen. Indien je dat niet wil heb je weinig keus.

Overigens bieden de meeste hosting providers tegenwoordig wel SMTP aan, zolang je maar authentication gebruikt. Ik zou dat toch nog eens navragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bigs op 16-01-2008 14:48 ]

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Bigs schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:48:
Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Nu betaal je minder, maar ben je niet tevreden met de dienstverlening. Voor betere dienstverlening zul je gewoon wat meer moeten betalen. Indien je dat niet wil heb je weinig keus.

Overigens bieden de meeste hosting providers tegenwoordig wel SMTP aan, zolang je maar authentication gebruikt. Ik zou dat toch nog eens navragen.
Je hebt gelijk, maar met al die aanbiedingen dacht ik wel een provider te kunnen vinden die 2 telefoonlijnen levert. Kennelijk is CompuServe daar toch een uitzondering in.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

deeltje schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Je hebt gelijk, maar met al die aanbiedingen dacht ik wel een provider te kunnen vinden die 2 telefoonlijnen levert. Kennelijk is CompuServe daar toch een uitzondering in.
Met "2 lijnen levert" bedoel je neem ik aan 2 telefoonnummers ?

Telefonie Totaal met 2 nummers biedt CompuServe gewoon aan, waarvan er dan maar 1 max. een porteringsnummer kan zijn.

Die 2 nummers zijn dynamisch in het modem in te stellen (welke ook 2 voice poorten heeft).

2 Lijnen is dus zeker wel mogelijk. 2x porteren gaat inderdaad helaas niet.

Uit je TS kan ik niet opmaken of het nou 2 porteringsnummers zijn ja of nee..

Ter info: ook als je GEEN porteringsnummer hebt, dan kun je toch Telefonie Totaal aanvragen
met 2 nummers, zonder portering. Ook overstappen vanaf Telefonie Basis kan gewoon.

En als je wel een 2e nummer wil porteren, ben je echt afhankelijk van een extra provider zoals BudgetPhone. Op zich niets mis mee, als je bij hun je 2e nummer porteert heb je ook wat je wil :)

Beetje afhankelijk of je via BEIDE lijnen gratis wil bellen naar vaste nummers binnen Nederland.., hoeft dat namelijk maar via 1 nummer, en is het andere alleen voor bereikbaarheid, dan is dit een goeie (en goedkope) optie voor je denk ik.

[ Voor 36% gewijzigd door IEF op 17-01-2008 10:44 ]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04:58

Kettrick

Rantmeister!

De meeste ISP's zullen dit wel kunnen (sowieso alle bbned/vodsl isp's), maar omdat de vraag naar deze dienst erg klein is zullen ze het niet aanbieden. Ik vermoed dat er wel een ISP te vinden is die dit kan.

Scarlet heeft dit in het verleden aangeboden, dat zou je eens kunnen proberen.

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-12 18:19
Tele2 heeft dit ook aangeboden maar op dit moment geven ze 1 nummer. Misschien eens bellen of ze eventueel 2 nummers kunnen overnemen! fluitje van een cent en gewoon even de config aanpassen...

• FBFATA100
  • Laatst online: 08-10 14:03
De topic-starter geeft aan gebruik te maken van CompuServe 8Mbit/1Mbit met 2 telefoonlijnen via ADSL. Hij schrijft "(2 vaste nummers van KPN erbij gekregen)". Zijn dat geen (regionale) voip-nummers, die van KPN naar Compuserve zijn geporteerd?
Naast het CompuServe abonnement, betaalt de topicstarter ook nog voor de koperdraad van KPN (€ 8.95/maand). Dat bedrag is even hoog als een Budget-abonnement van KPN, waarop een (1) nummer wordt geleverd en je gebeld kunt worden. Vergis ik me nu als de oplossing is:
A. Gebeld worden op:
A1. telefoonnummer van KPN Budget abonnement
A2. telefoonnummer van ADSL-provider of van Voipnummer-provider
B. Zelf bellen ("uit"bellen):
B1. via KPN-lijn alleen gratis 0800-nummers en bij storingen
B2. via voip-lijn van ADSL- of voipnummer-provider
B3. via goedkopere (vrijwel gratis) voip-aanbieder bv <<www.voipcheap.com>>.
Misschien is om dat allemaal gladjes te laten verlopen wel een ATA nodig, die wat meer kan dan het gewone, voip-geschikte ADSL-modem (Speedtouch 780). Kijk eens naar een Fritz!box Fon 5050/7050 of zonder ingebouwd ADSL-modem de Fritz!box Fon ATA (<<www.avm.de>>. Met de Fritz!box is zelfs van de KPN-lijn via de voip-lijn doorschakelen mogelijk.

• FBFATA100
  • Laatst online: 08-10 14:03
Aanvulling:
B. Bellen ("Uit"bellen):
via de ADSL-verbinding kun je met meerdere toestellen tegelijk via voip uitbellen.
Als meerdere sip-accounts zijn in te stellen zelfs via verschillende voip-aanbieders. Je kunt dan steeds de goedkoopste verbinding kiezen.
Bij de Fritz!boxen kun je instellen welke inkomende lijn naar welk toestel gaat. Ook kun je per toestel de "uitgaande" verbinding instellen. Bij meerdere ingestelde voip-providers kun je met een code voorafgaand aan het gewenste telefoonnummer een niet-standaard ingestelde "uitgaande" verbinding (voor KPN, voip_1, voip_2 etc.) kiezen.
Alle typen kunnen, voor zover ik weet, zowel met een analoog als ISDN-telefoonsignaal (inkomend) overweg (verschillende aansluitkabels); er zijn wel verschillende uitvoeringen voor een ISDN- en analoog DSL-signaal!
Je kunt op sommige typen ook een ISDN-apparatuur (ook ISDN-centrale) aansluiten naast analoge telefoons. Dan kun je dus ISDN-apparatuur gebruiken in combinatie met voip.
Pagina: 1