Toon posts:

AutoCAD 2006: soepel pannen

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik AutoCAD 2006 en het pannen (schuiven over het beeld) is echt een hel. Het gaat heel schokkerig en langzaam, en opeens supersnel (tekening is opeens 10 kilometer uit beeld gevlogen). Ik heb even zitten googlen en in de help van AutoCAD zelf gekeken, maar ik kan hier niets over vinden.
Iemand een idee hoe ik dit kan verbeteren? Het zoomen gaat uitstekend, alleen het pannen...... AARGH! Ik gebruik nu maar de balken rechts en onder, maar dat is toch wat bewerkelijker.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:42

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan het niet gewoon zijn dat je systeem langzaam is? Dus misschien te weinig geheugen in je PC?

Wauw, een sig!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:48

Sjaak_Afhaak

Bleh!

wat zijn de specs van de PC? Wat voor CAD tekening? Een enkele 2D tekening, of 3D? Is je grafische kaart + drivers goedgekeurd voor CAD?

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
@Outerspace: zoomen gaat wel heel soepel..

@Sjaak:Pentium 4@ 3ghz, volgens mij een onboard grafische kaart (in appraatbeheer staat "Intel(R) 82865G Graphics Controller". Interne geheugen weet ik niet (waar kan je dat zien)?
Het gaat verder om een 2d tekening (plattegrond van een woning).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 13:29 ]

Verwijderd

Als je veel layers aan hebt, icm weinig geheugen ligt het daaraan. Ratelt je harde schijf bij het pannen?
Heb zelf autocad en ben bouwkundig ing., heb het ook al meegemaakt met m'n vorige 256MB ram XP- systeempje ;)

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05:41
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:29:
@Outerspace: zoomen gaat wel heel soepel..

@Sjaak:Pentium 4@ 3ghz, volgens mij een onboard grafische kaart (in appraatbeheer staat "Intel(R) 82865G Graphics Controller". Interne geheugen weet ik niet (waar kan je dat zien)?
Het gaat verder om een 2d tekening (plattegrond van een woning).
Mja met zijn systeem en een kleine tekening moet het zat lukken.
Heb eerder het idee dat er wat hangt tijdens het pannen.
Dus dat het systeem ergens anders mee bezig is.
2006 gebruikt hier met een kleine tekening maar 50mb geheugen.
civil wat ik hier ook draai gebruikt minimaal 256.
Ik zou kijken of een driver update van de videokaart helpt.
Pagina: 1