Wil een nieuw systeem bouwen voor dagelijks gebruik (Cad, fotobewerking) dat over enige tijd dienst doet als HTPC en mediaserver.
Kernpunten zijn budget, zuinigheid en geluid. Performance is minder van belang.
Graag wil ik uitgaan van:
- NSK2480 kast (goede PSU, stille 12cm fans en compact design)
- AMD BE-2400 (vanwege 45 W)
- ninja mini passieve koeling
Het moederbord is het grote vraagteken... Nforce moederborden lijken niet erg energie-efficient. De 790 chipset van AMD is dit wel, maar ik kan geen micro-ATX mobo vinden hiermee. Weet iemand of dit er stiekem is, ofwel of dit binnenkort zal verschijnen?
Trouwens iemand nog een suggestie voor passief gekoelde videokaart die behoorlijke OpenGL performance geeft, maar niet 'professioneel' (ergo duur) is? Er bestaat toch niet zoiets meer als een softQuadro hack (om een standaard kaart te laten denken dat hij professioneel is)?
Kernpunten zijn budget, zuinigheid en geluid. Performance is minder van belang.
Graag wil ik uitgaan van:
- NSK2480 kast (goede PSU, stille 12cm fans en compact design)
- AMD BE-2400 (vanwege 45 W)
- ninja mini passieve koeling
Het moederbord is het grote vraagteken... Nforce moederborden lijken niet erg energie-efficient. De 790 chipset van AMD is dit wel, maar ik kan geen micro-ATX mobo vinden hiermee. Weet iemand of dit er stiekem is, ofwel of dit binnenkort zal verschijnen?
Trouwens iemand nog een suggestie voor passief gekoelde videokaart die behoorlijke OpenGL performance geeft, maar niet 'professioneel' (ergo duur) is? Er bestaat toch niet zoiets meer als een softQuadro hack (om een standaard kaart te laten denken dat hij professioneel is)?