Toon posts:

mATX mobo met 790FX chipset?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wil een nieuw systeem bouwen voor dagelijks gebruik (Cad, fotobewerking) dat over enige tijd dienst doet als HTPC en mediaserver.

Kernpunten zijn budget, zuinigheid en geluid. Performance is minder van belang.

Graag wil ik uitgaan van:
- NSK2480 kast (goede PSU, stille 12cm fans en compact design)
- AMD BE-2400 (vanwege 45 W)
- ninja mini passieve koeling

Het moederbord is het grote vraagteken... Nforce moederborden lijken niet erg energie-efficient. De 790 chipset van AMD is dit wel, maar ik kan geen micro-ATX mobo vinden hiermee. Weet iemand of dit er stiekem is, ofwel of dit binnenkort zal verschijnen?

Trouwens iemand nog een suggestie voor passief gekoelde videokaart die behoorlijke OpenGL performance geeft, maar niet 'professioneel' (ergo duur) is? Er bestaat toch niet zoiets meer als een softQuadro hack (om een standaard kaart te laten denken dat hij professioneel is)?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
Even een paar weken wachten op de AMD 780G chipset met integrated garphics met UVD? Lijkt me helemaal perfect eerlijk gezegd voor als je hem later als HTPC gebruikt, tot die tijd kan er dan een wat betere in voor AutoCAD die je later zou kunnen overpompen.

Verder zou je kunnen kijken of er al mATX borden zijn met AMD 770 chipset. De 790 is bedoeld voor high-end borden en dat zijn vaak (lees geen) mATX borden. Zeker nu nog niet.

Verder zou je even moeten kijken of de Quadro hack nog bestaat, volgens mij nog wel namelijk, maar pin me er niet op vast. Verder gewoon in de PW kijken, de 8500/8600 zal je wel passief kunnen krijgen.

Edit: @ Hieronder: Misschien heeft ie dat al wel, als je zelf ook even had gekeken had je geweten dat die er niet zijn 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 16-01-2008 13:32 ]

Verwijderd

Heb je hier al eens gekeken? ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus gewoon een "Welke moet ik kopen?"-topic. Bij nieuwe chipsets kan het geen kwaad om even geduld te hebben, de borden zijn er maar nog niet in pricewatch...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.