PS3 als dedicated game/ file server in een LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
2 keer per jaar organiseer ik een LAN voor 30 a 40 man en ik verzorg daar meestal de spullen voor een gamehost server (dedicated servertje) en daarnaast een filehost server.

Voorheen nam ik altijd mijn laptopje mee om als dedicated server de games te hosten maar de laatste keer trok die het niet zo goed meer...Mijn eigen pc gebruikte ik als fileserver, maar dan baalde ik toch weer dat dit mijn systeem erg veel vertraagde. Maar je moet toch wat inleveren als organisator om het iedereen naar zijn zin te maken.

Onlangs heb ik mijzelf verwend met een PS3 en nu zat ik laatst te broeden op het volgende:

Er zijn genoeg games die een Linux Dedicated server uitbreiding/ patch/ software hebben, en aangezien ik toch een PS3 heb staan..

2e optie: De PS3 als fileserver gebruiken in een LAN met wat extra harde schijven op de USB poort.. Eventueel ook via Linux maar misschien is de standaard PS3 systeem zelf al capabel voor dit soort toepassingen.

Met andere woorden: PS3 als dedicated game/ file server in een LAN, is dit een beetje te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-10 20:58

Wiebbe

<none />

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de PS3 natuurlijk aardig beperkt word qua mogelijkheden in linux, minder geheugen, minder CPU kracht. Hierdoor kan je sommige games helaas gewoon niet hosten.

Qua file server moet het volgens mij gewoon goed te doen zijn, heb je amper een pc voor nodig.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Veel fabrikanten leveren hun dedicated software voor linux als closed binary (als ze het al leveren), en dat doen ze voor de x86- en x64-architecturen en verder niet, dus op dat gebied zal je niet zoveel aan je ps3 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Je ps3 heeft geen x86 architectuur, dus tenzij de gameproducenten van jouw favo games hun software ook voor de cell gecompiled hebben (ZEER onwaarschijnlijk) ga je er niet veel mee kunnen doen. Misschien dat het wel ge-emuleerd kan worden, maar jouw pc is ongetwijfeld sneller dan dat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 13:00
Ik zelf het het nog niet geprobeerd maar ik denk dat de file server geen probleem zou moeten zijn.
het hosten van games kan denk idd een probleem worden omdat het geen x86 CPU is heeft niet zo veel met de kracht te maken. misschien zijn er goede emulator's te krijgen voor de Cell omdat je vaker hoord dat de ps3 word gebruikt als rekenmachine in onderzoeken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:33
Ok, maar in plaats van een gamehost systeem zou een filehost systeem dus wel prima kunnen werken. Zou dit dan met het standaard PS3 besturingssysteem kunnen of kom je dan in de knoop dat je de schijven niet kan benaderen vanaf het netwerk? Heb dit nog niet getest namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb het ps3 linux OS zelfs nog nooit aangeraakt, maar het is niet ondenkbaar dat er een samba service bijgevoegd is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-10 13:00
de linux versie van ps3 is gewoon een linux versie hier zou het mogelijk mee moeten zijn(samba)
ik heb me allen nog nooit aan linux gewaagt op de ps3
Pagina: 1