Toon posts:

HDMI probleem --> kabel ??

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Sharp LC-46XL2E Lcd televisie ( FullHD 1080p )
En daarop heb ik via HDMI een Philips HTS 8100 dvd systeem op aangesloten.
Alles werkt perfect, alleen als ik een dvd wil kijken ( upscalen naar 1080p ) krijg ik groen beeld met storing en een trage versie van de film.
Als ik mijn dvd set terug zet op 1080i is er geen probleem en werkt alles.
Kan dit aan de HDMI kabel liggen ?
De kabel is HDMI 1.3 en heb ik gekocht bij de Mediamarkt voor € 55,-
Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven voordat ik een nieuwe kabel ga kopen

Tobas

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 20:50
Heb je al contact gehad met Philps? en sharp?? Mischien een instelling op 1 van de aperaten?

[ Voor 44% gewijzigd door To_Tall op 16-01-2008 12:22 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01 17:00
even offtopic gepraat, het upscalen naar 1080i/p vanaf een gewoon dvdtje, heeft dat voordelen met betrekking tot de beeldscherpte/kwaliteit?

Verwijderd

Topicstarter
Ja zeker,

Er zit duidelijk verschil tussen de Scart- en HDMI verbinding, meer kleur en een stuk scherper

Tobas

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-01 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:38:
Ja zeker,

Er zit duidelijk verschil tussen de Scart- en HDMI verbinding, meer kleur en een stuk scherper

Tobas
Als dat een reactie is op mijn vraag, dan is mijn vraag niet helemaal beantwoord.

Ik heb een dvd speler en een tv dat is prima beeld.
Ik heb tevens een HD tvtoestel, en in de andere kamer staat een dvdrecorder van Pioneer, dit dvd kan opscalen naar 1080i dacht ik. Wat ik wil weten is of dit beter beeld, mooier beeld geeft dan gewoon dvd op een tv. Met andere woorden: als je een dvdtje upscaled krijg je dan mooier beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Doekie19 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:08:
[...]

Als dat een reactie is op mijn vraag, dan is mijn vraag niet helemaal beantwoord.

Ik heb een dvd speler en een tv dat is prima beeld.
Ik heb tevens een HD tvtoestel, en in de andere kamer staat een dvdrecorder van Pioneer, dit dvd kan opscalen naar 1080i dacht ik. Wat ik wil weten is of dit beter beeld, mooier beeld geeft dan gewoon dvd op een tv. Met andere woorden: als je een dvdtje upscaled krijg je dan mooier beeld?
Dat bedoel ik ook
Ik heb voor nu nog even 2 aansluitingen naar mijn TV ( scart en HDMI )
dus als ik switch tussen de 2 kanalen zie je zeker verschil.
En het ziet er ook beter uit dan op mijn vorige 100 hz TV ( zonder upscalen )

Tobas

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:13:
Ik heb voor nu nog even 2 aansluitingen naar mijn TV ( scart en HDMI )
dus als ik switch tussen de 2 kanalen zie je zeker verschil.
Dat vraagt ie niet. Hij vraagt of er verschil zit tussen het gewone PAL beeld via HDMI of de upscaled versie ;)

Verder zou het best eens aan de kabel kunnen liggen, maar natuurlijk ook aan de TV en/of de bron. Je zegt dat het lijkt alsof de film trager wordt afgespeeld? Kun je dat uitleggen?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 15:00
Voor zo ver ik weet zijn de kabels die bij MM verkocht worden tot 1080i, dus niet 19pin's misschien licht het daar aan.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Lordsauron schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:35:
Voor zo ver ik weet zijn de kabels die bij MM verkocht worden tot 1080i, dus niet 19pin's misschien licht het daar aan.
1080i of 1080p maakt voor het aantal pins niets uit. Er zin altijd 19 pins :) Verder zegt de TS dat de kabel gespect is voor HDMI 1.3, en heeft dus een bandbreedte van 340Mhz, meer dan zat voor 1080p.

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 15:00
voodooless schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:40:
[...]

1080i of 1080p maakt voor het aantal pins niets uit. Er zin altijd 19 pins :) Verder zegt de TS dat de kabel gespect is voor HDMI 1.3, en heeft dus een bandbreedte van 340Mhz, meer dan zat voor 1080p.
Toevallig gister met een collega over dat die goude monster kabel's(55,- daarom denk ik dat je die heb) staat duidelijk op de verpakking tot 1080i.
maar ja not sure, heb het zelf nog niet geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
voodooless schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:31:
[...]

Dat vraagt ie niet. Hij vraagt of er verschil zit tussen het gewone PAL beeld via HDMI of de upscaled versie ;)

Verder zou het best eens aan de kabel kunnen liggen, maar natuurlijk ook aan de TV en/of de bron. Je zegt dat het lijkt alsof de film trager wordt afgespeeld? Kun je dat uitleggen?
Ik heb nog niet via HDMI naar de Pal versie van die film gekeken dus dat moet ik nog even checken

Het beeld op bv het menu van het dvd systeem is groen ipv blauw dus dat is al vreemd, en als ik naar een film kijk is buiten het groene en de storing de film een beetje aan het schokken.

Tobas

Verwijderd

Topicstarter
Lordsauron schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:43:
[...]

Toevallig gister met een collega over dat die goude monster kabel's(55,- daarom denk ik dat je die heb) staat duidelijk op de verpakking tot 1080i.
maar ja not sure, heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik heb bij de mediamarkt een kabel gepakt waar geen verpakking of zoiets omheen zat.
Er stond alleen op een lipje aan de kabel dat het een HDMI 1.3 kabel was

Tobas

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:18:
Hi,

Ik heb een Sharp LC-46XL2E Lcd televisie ( FullHD 1080p )
En daarop heb ik via HDMI een Philips HTS 8100 dvd systeem op aangesloten.
Alles werkt perfect, alleen als ik een dvd wil kijken ( upscalen naar 1080p ) krijg ik groen beeld met storing en een trage versie van de film.
Als ik mijn dvd set terug zet op 1080i is er geen probleem en werkt alles.
Kan dit aan de HDMI kabel liggen ?
De kabel is HDMI 1.3 en heb ik gekocht bij de Mediamarkt voor € 55,-
Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven voordat ik een nieuwe kabel ga kopen

Tobas
Hoe lang is de kabel?
Vaak is het met goedkopere kabels geen enkel probleem om 1080p weer te geven, zo lang de kabellengte kort blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Jules|IA schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:55:
[...]

Hoe lang is de kabel?
Vaak is het met goedkopere kabels geen enkel probleem om 1080p weer te geven, zo lang de kabellengte kort blijft.
Sorry dat ik het er niet bij heb gezet --> 0.75 M

Tobas

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Even wat anders: groeten hoef je niet constant te doen :)

Je kabel zou gewoon goed moeten zijn. Het kan ook best een combinatie tussen TV en DVD-speler zijn.

Pagina: 1