Ik ben al een tijdje op zoek naar een prettig draagbare laptop, en dan kom je eigenlijk of bij 12inch of bij 14inch ultralight uit.
Probleem is dat een gemiddelde 12inch van een 'merk' (lees: oa Dell, Acer etc) begint rond de 800 a 900 euro. Een berg geld dus. 14inch Ultralights ga ik het niet eens over hebben, laat staan dat mooie nieuwe ding van Apple, de macbook Air.
Een andere illusie van mij was een touch screen erbij te willen hebben. Wederom zorgt dit of voor een dramatische prijsverhoging (1000 euro erbij is geen uitzondering), of een dramatische performance verlaging (ik wil toch wel ongeveer voor een redelijke CoreDuo gaan met 2gb geheugen).
En toen kwam ik op Ebay terecht op diverse verkopers van Hasee laptops. Hasee schijnt een vrij grote chinese firma te zijn (2e plaats, 1e plaats is voor Lenovo), en die maken hele leuke laptops met hele nette specs voor nog nettere prijzen:

Kosten voor dit speeltje? Inclusief verzenden, belastingen etc komt ie op 550 euro. Helemaal compleet, inclusief een jaar garantie op de laptop (geen idee hoe dit werkt, als ik het goed begrepen heb sturen ze je de onderdelen op
).
Garantie is altijd een nadeel, als ie echt stuk is moet het kreng naar China gestuurd.
Mijn vragen
1) Bied deze laptop genoeg 'bang for buck' om het risico te nemen? Ik vertrouw er 100% op dat ik de laptop werkend hier krijg, mijn vraag is of hij het langer dan een jaar gaat volhouden.
2) Heeft er iemand ervaring met Hasee laptops om me iets te vertellen over build quality, gebruik etc?
3) De chipset die er in zit, bied die voldoende (desktop (dus vista+office etc, geen game) performance?
Probleem is dat een gemiddelde 12inch van een 'merk' (lees: oa Dell, Acer etc) begint rond de 800 a 900 euro. Een berg geld dus. 14inch Ultralights ga ik het niet eens over hebben, laat staan dat mooie nieuwe ding van Apple, de macbook Air.
Een andere illusie van mij was een touch screen erbij te willen hebben. Wederom zorgt dit of voor een dramatische prijsverhoging (1000 euro erbij is geen uitzondering), of een dramatische performance verlaging (ik wil toch wel ongeveer voor een redelijke CoreDuo gaan met 2gb geheugen).
En toen kwam ik op Ebay terecht op diverse verkopers van Hasee laptops. Hasee schijnt een vrij grote chinese firma te zijn (2e plaats, 1e plaats is voor Lenovo), en die maken hele leuke laptops met hele nette specs voor nog nettere prijzen:
En zo ziet ie er uit:Product Configuration W220R
Processor: Intel Pentium Dual Core(Yonah) T2130(1.86G), 1860MHz, 1024KB L2, ATI RC410MD Chipset, 533MHz FSB.
Operating System:
The laptop pre-installed with Genuine Microsoft Windows XP Home w/SP2 (English version).
The laptop come with Genuine Microsoft Windows XP disc.
More about genuine microsoft visit:
http://www.microsoft.com/genuine/
Processor Speed: 1860MHz
Memory (RAM): 2048 MB(1024+1024) DDR2 - 533MHz Dual Channel
Maximum: support upgrade up to 4 GB RAM DDR2 533/667 MHz
Hard Drive: FREE Upgraded 120GB 5400rpm SATA Hard Drive
Primary Drive: 8X CD/DVD Burner (DVD+/-RW) with double-layer DVD+R write capability
LCD Panel: 12.1 inch Wide Screen WXGA Display (1280 × 800)
Network Card: Built in 10-100M Network Card
Wireless Networking Cards: Intel 802.11b/g Wireless Network Card
Sound Options: Integrated High Definition Audio, Built in Loudhailer.
Graphics Card: Integrated ATI Xpress 200M Graphics Card.
Primary Battery: Ac Wall Adapter And 6-cell Lithium Ion Battery.
I/O Ports:
3× USB2.0,
1× Fast Ethernet,
1× Headphone / Mic,
1× Express Card,
1× VGA,
1× RJ45,
1× IEEE1394a (Firewire),
1× Built in 4-in-1 memory card reader (SD, MS, MS Pro, MMC),
1× DC-IN,
Language/Keyboard: English Edition/QWERTY keyboard
Weight: Laptop: 1.79 Kg
Package Size: 382×147×295 (mm)
Gross weight/Package: 4.28 Kg
Dimension(W×D×H): 296×210×33-38.3 mm

Kosten voor dit speeltje? Inclusief verzenden, belastingen etc komt ie op 550 euro. Helemaal compleet, inclusief een jaar garantie op de laptop (geen idee hoe dit werkt, als ik het goed begrepen heb sturen ze je de onderdelen op
Garantie is altijd een nadeel, als ie echt stuk is moet het kreng naar China gestuurd.
Mijn vragen
1) Bied deze laptop genoeg 'bang for buck' om het risico te nemen? Ik vertrouw er 100% op dat ik de laptop werkend hier krijg, mijn vraag is of hij het langer dan een jaar gaat volhouden.
2) Heeft er iemand ervaring met Hasee laptops om me iets te vertellen over build quality, gebruik etc?
3) De chipset die er in zit, bied die voldoende (desktop (dus vista+office etc, geen game) performance?
[ Voor 26% gewijzigd door sebastius op 16-01-2008 11:10 ]