Hasee 12inch laptops, dualcore voor 550 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.503 views sinds 30-01-2008

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 12:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een prettig draagbare laptop, en dan kom je eigenlijk of bij 12inch of bij 14inch ultralight uit.

Probleem is dat een gemiddelde 12inch van een 'merk' (lees: oa Dell, Acer etc) begint rond de 800 a 900 euro. Een berg geld dus. 14inch Ultralights ga ik het niet eens over hebben, laat staan dat mooie nieuwe ding van Apple, de macbook Air.

Een andere illusie van mij was een touch screen erbij te willen hebben. Wederom zorgt dit of voor een dramatische prijsverhoging (1000 euro erbij is geen uitzondering), of een dramatische performance verlaging (ik wil toch wel ongeveer voor een redelijke CoreDuo gaan met 2gb geheugen).

En toen kwam ik op Ebay terecht op diverse verkopers van Hasee laptops. Hasee schijnt een vrij grote chinese firma te zijn (2e plaats, 1e plaats is voor Lenovo), en die maken hele leuke laptops met hele nette specs voor nog nettere prijzen:
Product Configuration W220R

Processor: Intel Pentium Dual Core(Yonah) T2130(1.86G), 1860MHz, 1024KB L2, ATI RC410MD Chipset, 533MHz FSB.
Operating System:
The laptop pre-installed with Genuine Microsoft Windows XP Home w/SP2 (English version).

The laptop come with Genuine Microsoft Windows XP disc.

More about genuine microsoft visit:
http://www.microsoft.com/genuine/

Processor Speed: 1860MHz
Memory (RAM): 2048 MB(1024+1024) DDR2 - 533MHz Dual Channel

Maximum: support upgrade up to 4 GB RAM DDR2 533/667 MHz
Hard Drive: FREE Upgraded 120GB 5400rpm SATA Hard Drive
Primary Drive: 8X CD/DVD Burner (DVD+/-RW) with double-layer DVD+R write capability
LCD Panel: 12.1 inch Wide Screen WXGA Display (1280 × 800)
Network Card: Built in 10-100M Network Card
Wireless Networking Cards: Intel 802.11b/g Wireless Network Card
Sound Options: Integrated High Definition Audio, Built in Loudhailer.
Graphics Card: Integrated ATI Xpress 200M Graphics Card.
Primary Battery: Ac Wall Adapter And 6-cell Lithium Ion Battery.
I/O Ports:
3× USB2.0,
1× Fast Ethernet,
1× Headphone / Mic,
1× Express Card,
1× VGA,
1× RJ45,
1× IEEE1394a (Firewire),
1× Built in 4-in-1 memory card reader (SD, MS, MS Pro, MMC),
1× DC-IN,
Language/Keyboard: English Edition/QWERTY keyboard
Weight: Laptop: 1.79 Kg

Package Size: 382×147×295 (mm)
Gross weight/Package: 4.28 Kg
Dimension(W×D×H): 296×210×33-38.3 mm
En zo ziet ie er uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/74a1_1_b.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/7165_1_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/7040_1_b.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/70d3_1_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/71eb_1_b.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/72a1_1_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/7368_1_b.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/7401_1_b.jpg

Kosten voor dit speeltje? Inclusief verzenden, belastingen etc komt ie op 550 euro. Helemaal compleet, inclusief een jaar garantie op de laptop (geen idee hoe dit werkt, als ik het goed begrepen heb sturen ze je de onderdelen op :P).

Garantie is altijd een nadeel, als ie echt stuk is moet het kreng naar China gestuurd.

Mijn vragen

1) Bied deze laptop genoeg 'bang for buck' om het risico te nemen? Ik vertrouw er 100% op dat ik de laptop werkend hier krijg, mijn vraag is of hij het langer dan een jaar gaat volhouden.

2) Heeft er iemand ervaring met Hasee laptops om me iets te vertellen over build quality, gebruik etc?

3) De chipset die er in zit, bied die voldoende (desktop (dus vista+office etc, geen game) performance?

[ Voor 26% gewijzigd door sebastius op 16-01-2008 11:10 ]

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11-2025

The CarNagE Man

SüperG33K

Ziet eruit als een OEM notebook welke meestal ook opgekocht wordt door MSI, Medion en nog wat meer merken..
Ziet er goed uit in ieder geval en als het nog allemaal voor die prijs kan dat is het helemaal mooi!

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Vond ik ook eigenlijk wel. Als je mazzel hebt met de douane komt hij zelfs nog iets goedkoper uit (480 euro ipv 570), maar goed daar moet je niet op rekenen, maar op hopen :P

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Ziet er zeer netjes uit, bijna vervanging voor Asus Eeepc..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:53
Ziet er heel erg goed uit hoor.
De chipset Xpress 200M kun je nog aardig op gamen. GuildWars e.d. draaien er in iedergeval wel op.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:18
500 euro voor een no-name laptop uit China...
China, het land waar de minst kwalitatieve spullen vandaan komen.
Mij lijkt dat echt geen goeie investering.
Nu bespaar je een beetje geld, maar achteraf ga je jezelf wel tegen de schenen schoppen als blijkt dat je een laptop gekocht hebt vol met minderwaardige onderdelen.
Een Toshiba U300 kost amper 800 euro, dat is een 13.3 inch van 1.9kg.
Standaard 2 jaar garantie.
En ook 2gb ram met een leuke dualcore.
Maar dan heb je wel kwaliteit, en zekerheid.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ziet er inderdaad allemaal leuk uit.

Garantie is denk ik wel een moeilijk punt, één keer naar China verzenden en je bent zo € 50,- verder. Dan nog altijd zo'n € 200 verschil voor ongeveer hetzelfde in de Nederlandse retail. Afwegingen...

Tip: let op of het toetstenbord de VS International indeling heeft. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-01 17:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:20:
500 euro voor een no-name laptop uit China...
China, het land waar de minst kwalitatieve spullen vandaan komen.
Mij lijkt dat echt geen goeie investering.
Nu bespaar je een beetje geld, maar achteraf ga je jezelf wel tegen de schenen schoppen als blijkt dat je een laptop gekocht hebt vol met minderwaardige onderdelen.
Een Toshiba U300 kost amper 800 euro, dat is een 13.3 inch van 1.9kg.
Standaard 2 jaar garantie.
En ook 2gb ram met een leuke dualcore.
Maar dan heb je wel kwaliteit, en zekerheid.
En Toshiba hardware wordt gemaakt in ...?

(hint: http://www.toshiba.co.jp/about/press/1999_12/pr0201.htm)

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit ziet er inderdaad uit als een MSI s2xx barebone. Zelf zou ik het risico niet nemen, misschien is de Aldi-kloon nog verkrijgbaar? Het gaat trouwens om een CoreDuo processor, dwz een relatief oude processor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:39

Haan

dotnetter

Ik vind alleen de combinatie intel / ati chipset+ video een beetje vreemd, ik dacht dat je dan altijd de intel extreme graphics had?

Ik zou zelf ook die paar honderd euro extra uitgeven en een laptop hier kopen, als er iets gebeurt met je laptop moet je het in China gaan regelen..

Kater? Eerst water, de rest komt later

• phobosdeimos
Geen idee waar hij gemaakt wordt, maar ik weet wel dat hij overal in de BeNeLux verkocht wordt, en als er iets hapert binnen de 2 jaar na aankoop, kan je terugvallen op pick-up-and-return garantie.
Als je op ebay een chinese laptop koopt kan je terugvallen op "pay lots of money for sending your laptop to china, and pray it ever comes back".

[ Voor 14% gewijzigd door phobosdeimos op 16-01-2008 11:28 ]

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Verzenden naar china kost voor de hele laptop 20 a 25 euro. Dus dat valt best mee. En in principe sturen zij de componenten op, dus als de HDD stuk gaat sturen ze een HDD op naar je.

200 a 300 euro verschil met retail in NL vind ik ook een flink bedrag, daar kan ik nog een lekker TFT voor op m'n bureau voor neerzetten.

Toetsenbordindeling is gewoon VS.

@phobosdeimos: China, het land waar niet alleen minst kwalitatieve spullen vandaan komen, maar ook daadwerkelijk ALLE spullen vandaan komen.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

@phobosdeimos & Tukk: Naast het feit dat een zeer behoorlijk percentage van alle laptops wereldwijd wordt gebouwd in Taiwan (wat ook China is) is de trend dat ook die productie verhuist naar de binnenlanden van China. Deze trend geldt dus voor álle laptopbouwers. (ook Asus, Toshiba, etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Swaptor op 16-01-2008 11:30 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Overigens voor de mensen die heel makkelijk roepen 'geef die paar 100 euro meer gewoon uit', dat weet ik ook wel. Maar als ik dat doe, wil ik het meteen goed doen en een tablet van 2000 euro kopen, want die wil ik eigenlijk.

Deze laptop is enkel voor nu tot einde studie (2 a 3 jaar max nog) en ik wil meer performance dan mijn oude 1.6ghz P4mobile die echt niks meer fatsoenlijk trekt, maar ondertussen wil ik wel graag dat ie heel wat minder weegt (oude weegt bijna 4kg).

• phobosdeimos
Van 560 euro voor een chinese laptop naar 800 euro voor een Toshiba wil je niet, maar dan wil je wel ineens naar 2000 euro?
Wat een onzin.
Als je echt je investering wil riskeren voor een miezerige 240 euro, moet je dat doen.
Heb je straks waarschijnlijk een hoop problemen, om dat beetje geld uit te sparen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:36
En wat is die P4 dan, een 17" bakbeest? 15,4" scheelt al enorm en ook 1kg, past precies in je rugtas iig :)

Opzich geen slechte laptop, maarja wat is het idee? Dat je na je studie je laptop niet meer zou kunnen gebruiken? Je kan nu toch ook een fatsoenlijke laptop kopen en die 3-4 jaar gebruiken, en ook gewoon na je studie blijven gebruiken? Toch al een periode waarin je wss meer moet uitgeven eerst om op jezelf te gaan wonen.

Misschien is de HP TX2000 iets voor je. Een combinatie van beide werelden: Betaalbare 12" portable tablet voor ~1200-1300 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 16-01-2008 11:41 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

240,- euro een miezerig bedrag :? Zal ik zometeen even mijn rekening nummer DM'en waar je dat miezerige bedragja naartoe kan storten ?
Ik vind 240,- een behoorlijkbedrag, zeker op een laptop.

Overigens heeft hij het er over dat hij die van 2000,- in een later stadium wil kopen.

BTW: Acer schaar ik toch niet echt onder A-Merk voor laptops - kijk eens naar HP wat die met hun prijzen doen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
phobosdeimos schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:38:
Als je echt je investering wil riskeren voor een miezerige 240 euro, moet je dat doen.
Heb je straks waarschijnlijk een hoop problemen, om dat beetje geld uit te sparen.
En met een toshiba zou je geen problemen kunnen krijgen?

Het klinkt alsof je al meteen aanneemt dat zo'n laptop per definitie niks is, terwijl het best kan zijn dat die toshiba's uit dezelfde fabriek komen rollen.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
HP is leuk, maar als je dan weer wat leuks wilt hebben is het of te duur, of te weinig performance... (zoals die leuke convertible tablets van ze, de TX1000 serie etc.

Acer is tja een AB merk denk ik. De naam van een A merk, de kwaliteit van een B merk.

Over defect gaan, garanties etc:

Ik heb hier een Dell laptop. Zat nog 3 jaar on site warranty op. De score: 1x nieuw scherm, 2x nieuwe harddisk. De 2x nieuwe harddisk heeft mij een hele berg werk gekost (ivm werk verloren, 1e keer had ik een backup, 2e keer was een week na 1e vervanging, zag ik niet aankomen)

Computers gaan kapot. Je kunt garantie kopen, voor honderden euro's, zodat je van te voren ingedekt bent. Je kunt het ook laten, en dan waag je een gokje. De meeste defecten treden op in het eerste jaar, en dat wordt gewoon gedekt. Kost je enkel 20 euro om het ding op te sturen, of als je mazzel hebt sturen ze het gewoon op naar je en hoef je niks naar hun te sturen.

De Toshiba bied ongeveer hetzelfde voor 300 euro meer. Ik kan dus 12 a 15 keer m'n laptop opsturen om hem te laten fixen. Me dunkt dat dat niet nodig gaat zijn, maar ik zit wel goed dus.

[ Voor 107% gewijzigd door sebastius op 16-01-2008 11:57 ]

• GENETX
De TX2000 serie is verbeterd en verder doet de Turion 64 X2 echt niet onder tegenover de CPU die hier in zit welke je als budget serie CPU's mag beschouwen en volgens mij dingen als de x64 instructieset moeten missen. Ik zou de TX2000 en TX1000 zeker niet traag willen noemen vergeleken met deze laptop. Pas wanneer je een met een T7300> aan komt zetten, dan wordt het verschil groot.

[ Voor 149% gewijzigd door GENETX op 16-01-2008 12:07 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Ziet er leuk uit, ik ben zeker benieuwd naar je ervaringen als je hem hebt!
Is deze via deze kanalen wellicht ook zonder Windows te kopen? Dan wordt-ie helemaal interessant, want dat is hier vrijwel onmogelijk en zou hem iets van 80 euro goedkoper moeten maken!

Over garantie met laptops lees ik hier in Nederland ook voldoende probleemverhalen... Een laptop lang kwijt zijn is nooit leuk, een klein onderdeeltje kan wellicht per post vervangen worden, maar als het een groter probleem is niet... (laptop lang kwijt, hoge verzendkosten, afwachten of ze ook daadwerkelijk het probleem verhelpen, en als ze dat niet doen, waar sta je dan, etc...)

[ Voor 41% gewijzigd door RemcoDelft op 16-01-2008 11:58 ]

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Windows scheelt iets van 10 a 20 euro maar, en ja hij is te krijgen zonder. Maar het scheelt erg weinig.

Nu heb ik via school gewoon een gratis XP en Vista licentie, maar toch is het altijd fijn (voor eventuele verkoop) toch zo'n sticker te hebben.

HP houd ik in mijn achterhoofd, maar ik heb nu geen 1200 euro over voor een Notebook/Tablet. Sterker nog, ik heb het niet eens.

Garanties zijn altijd lastig. Maar ik geloof niet dat budgetmerken die je hier voor meer koopt, je betere garanties kunnen bieden. Ik neem het risico dat het kreng een keertje naar China moet voor lief, het moet maar.

[ Voor 30% gewijzigd door sebastius op 16-01-2008 12:01 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:39

Haan

dotnetter

RemcoDelft schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:56:
Over garantie met laptops lees ik hier in Nederland ook voldoende probleemverhalen... Een laptop lang kwijt zijn is nooit leuk, een klein onderdeeltje kan wellicht per post vervangen worden, maar als het een groter probleem is niet... (laptop lang kwijt, hoge verzendkosten, afwachten of ze ook daadwerkelijk het probleem verhelpen, en als ze dat niet doen, waar sta je dan, etc...)
Het grote verschil is alleen dat je hier nog kan gaan klagen bij de winkel waar je hem gekocht hebt, als het ding uit China (of de VS via ebay) komt, kan je alleen maar mailen eigenlijk.
gambieter schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:03:
[...]

Dat verschil is erg klein. Legale Windows voor 10 a 20 euro?
Dat klopt wel hoor, je krijgt er natuurlijk nooit het volledige bedrag voor terug dat je OEM bouwer voor zo´n licentie zou betalen. Paar dagen geleden was er op de frontpage ook nog een bericht over Lenovo geloof ik, dat ze laptops met een linux distributie gingen leveren, wat maar 20 euro scheelt met Vista Home Premium.

[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 16-01-2008 12:09 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

sebastius schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:59:
Windows scheelt iets van 10 a 20 euro maar, en ja hij is te krijgen zonder. Maar het scheelt erg weinig.
Dat verschil is erg klein. Legale Windows voor 10 a 20 euro?
Garanties zijn altijd lastig. Maar ik geloof niet dat budgetmerken die je hier voor meer koopt, je betere garanties kunnen bieden. Ik neem het risico dat het kreng een keertje naar China moet voor lief, het moet maar.
Verder mis je het Kopen op Afstand-gebeuren, dwz retourneren binnen 7 (werk)dagen. Meer risico dus.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
pricewatch: HP Pavilion TX1020

TX1020 voor onder de 900 euro :+. Mist echter wel de betere tablet features die de nieuwe TX2000 heeft. Maar volgens mij kon je daar ook prima op schrijven van wat ik heb gezien. 1GB latje heb je al voor 20 euro. De CPU doet eigenlijk niet onder.

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 13:22
Ik wil geen reclame maken, maar kijk hier eens :) http://www.samenkopen.net/action_product/977146/432498

Dan hoef je niet tegen een chinees te liggen zeuren als er iets kapot is :)

• richardt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03-2025
Ik heb die laptop gekocht uit de vorige inkoopactie, dat is dus precies de Hasee W225R. Deze komt weliswaar van een andere OEM, maar zijn in feite allemaal gebaseerd op de Haier barebone. Als je kijkt in het forum van de vorige inkoopactie dan heb ik daar een aantal links geplaatst naar review pagina's.

In het kort ben ik best te spreken over de laptop. De belangrijkste minpunten voor mij zijn:
1) Het beeld spiegelt enorm, in zonlicht vrijwel niet werkbaar
2) De T2130 processor is geen Core2Duo, en officieel ook geen Core Duo, maar een intel Dual Core (dus wel degelijk twee cores). Grootste verschil is de cache grootte, geloof ik
3) Het is geen 64bits processor.
4) De cpu-fan is het meest lawaaiige onderdeel van de laptop, hij schakelt af-en-toe uit, maar je moet wel tegen een beetje lawaai kunnen. In de huiskamer hoor je hem ook als de tv bijvoorbeeld aan staat...
5) De accucapaciteit is een beetje ondermaats. Onder linux krijg ik net geen 3 uur voor elkaar, waarbij powersaving al vrij conservatief is ingesteld.

Pluspunt is zeker de goede prijs/kwaliteit verhouding. Alle hardware werkt zowel onder XP als onder linux.

Verwijderd

Hasee is in china een behoorlijk groot merk. Zelf heb ik nog nooit mee gewerkt, maar zoals het eruit ziet lijkt het sprekend op de producten van MSI. MSI is een taiwanees bedrijf dat al hij spullen inkoopt in Guangzhou (de hoofdstad van computer electronica).

Hasee klinkt misschien hier onbekend, maar wordt in China beter verkocht dan welk merk ook. Lenovo is sinds overname van IBM nog steeds de marktleider, maar dat komt omdat de naam ook groter is.

Als ik jou was zou ik het best proberen. 560 euro is niet zoveel geld voor een laptop, de toshiba mag wel (maar) 240 euro meer kosten, maar het gaat altijd zo snel met computers dat ik zelf nooit meer wil uitgeven dan het bedrag in mijn hoofd. Met 240 euro koop je in China al een 2e laptop.

En even over die phemonnogwat, niet naar hem luisteren. China maakt allang niet meer de meeste crapware, zolang het eigenmerk is komt er veel goed spul vndaan. Als het namaak sony of dergelijk is zou ik het neit vertrouwen.

• GENETX
3 uur valt wel mee eigenlijk! Normaal zie je ook wel budget troep dat het maar 1-1,5 uur volhoudt.

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Even over Hasee's garantievoorwaarden en hoe ze het doen:
About Warranty:

HASEE warrants this hardware product to be free from defects in workmanship and materials, under normal use and service, for the following length of time from the date of purchase from us, unless otherwise stated in the individual warranty agreement.

One (1) year for all parts except battery.
Six (6) months for battery.

Dead- or Defective-on-Arrival, is defined as a product completely fails to function or exhibits a defect in materials or workmanship within the first forty-eight (48) hours of installation but no later than thirty (30) days after the date of purchase of product, and this is verified by us.

HASEE shall not be responsible for any software, firmware, information, or memory data of Customer contained in, stored on, or integrated with any products returned to HASEE for repair, whether under warranty or not.

Obtaining Warranty Service:

Customer shall contact a Hasee Corporate Service Center or an Authorized Service Center within the applicable warranty period to obtain warranty service authorization.
  • The first way is in one year period, if there are any problems with the computer, you could send them back to our Hong Kong office, after we repair them, we would send them back.
  • The second way is we would send you the spare parts or the computers for your local after sales. These spare parts or computers are for free, so we won't offer the other warranty.
  • The third way is we offer you the spare part and you pay for the money for that, after you send the broken parts back, we will give the money back to you.
Telephone Support, with coverage for basic troubleshooting only, will be provided for the lifetime of the product, on a commercially reasonable efforts basis. Telephone support from Hasee is available from Hasee only if Customer purchased this product directly from Hasee, or if Customer's distributor is unable to provide telephone support. Please refer to the Technical Support appendix in the user guide for telephone numbers.

Hasee's Web and Bulletin Board Service are available at no charge, and provide technical information about Hasee products

Verwijderd

Hej sorry for the english. I'm from Sweden but can read a bit of dutch.

I bought this laptop via a seller in Hong Kong for 319 british pounds includeding shipping and no windows. I wanted to give my impressions.

First, it seems like a LOT of bang for the buck. I investigated thoroughly before purchasing and the components are quite OK. The biggest problem is the video card which kind of sucks and gets a windows vista rating of 2,3. Saying that, I am running Vista Ultimate with Aero and have no problems. I did have to use the included driver disk to get the wireless and audio to work, as the drivers Vista selected didn't. I assumed I would want to upgrade to 4 GB ram immediately but I am quite satisfied with the speed of windows and the simple applications i'm using (i bought this because i wanted the new Asus EEE pc but its very hard to find and most sellers are able to' sell it above the cost right now... maybe i'll try it in a couple years). This laptop cost around the same price as an ASUS EEE including shipping from the US and A.

Hasee is supposedly the second largest laptop manufacturer in the world, i don't know if thats true - a chinese friend that it's the most common laptop company in China.

All in all I am very satisfied with the purchase - I feel it was certainly worth the money. To point out the negatives though, when the fan turns on every now and then it's loud, but probably not much louder than my IBM/Lenovo laptop which I use for work. The keys are not the quietest I've used. The built in speakers are mediochre and at high volumes don't sound good at all. Also, I don't know if it's just my setup or what but I can't return from standby to on, I have to power down completely.

The part I was most impressed with was the screen, it is a brilliant glossy screen and makes pictures look incredible. I feel it is of the same quality as my 24 inch Apple iMac screen.

If you do buy the laptop, let me know if you figure out an easy way to remove the stickers under the keyboard. I tried to remove one and spend a whole day trying to scrub the sticky residue off after.

Thanks!

/Martin

Verwijderd

omg die reclame alleen al :p

http://www.youtube.com/wa..._IbcO_b6g&feature=related

Maar op zich is er niets mis met Hasee, 2e grootste na Lenovo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 12:46 ]

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-01 14:41
gambieter schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:24:
Dit ziet er inderdaad uit als een MSI s2xx barebone. Zelf zou ik het risico niet nemen, misschien is de Aldi-kloon nog verkrijgbaar? Het gaat trouwens om een CoreDuo processor, dwz een relatief oude processor.
Het is zeker weten geen MSI S2XX barebone! Het lijkt er aardig op, maar er is toch een groot verschil met het design van de MSI-serie :)

Hasee-barebone:
Afbeeldingslocatie: http://www.ys-supercenter.com/7401_1_b.jpg

MSI-barebone:
Afbeeldingslocatie: http://static.pcinpact.com/images/bd/news/18363_mini.jpg

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
ik heb n zelf ook zo'n hasee notebook besteld. Sebastius, heb ji hem a binnen zo ja kan je je ervaringen hier posten? ik ben benieuwd.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

het nut voor CSL vind ik beperkt. Als iemand hem heeft dan mag er een ervaringentopic over gestart worden.

Voorlopig dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.