[Citrix WebInterface] Doorgeven WI credentials aan app

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb hier een enkele citrix 4.5 server op win2k3 waarvan de WI gekoppeld is aan de NDS voor het inloggen.
Bij het aanklikken van de remote desktop applicatie (RES Powerfuse) verschijnt eerst het novell inlog scherm.
Ik wil graag dat de gebruikersnaam, context en wachtwoord automatisch worden meegegeven aan de applicatie zodat hij in 1 keer doorstart.
Ik weet dat het mogelijk is door een aanpassing in de webserver bestanden, ik heb het eerder gedaan met Citrix 4Fr3 een aantal jaren terug. Alleen door een fout aan mijn kant ben ik kwijt wat er toen der tijd aangepast is en de forum post waar die aanpassing in stond kan ik niet terug vinden.

Normale ICA werkt prima intern, aan de client kant voor de WI mag niks worden geïnstalleerd voor de verbinding.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Om even duidelijk te krijgen - wil je nou dat mensen wel op de WI inloggen ,maar niet op de specifieke Citrix server, of wil je dat ze ook niet meer op WI inloggen?

Voor dat laatste - dat heet pass through authentication en moet op zowel de server (ergens in de MMC geloof ik) als op de client enabled worden.

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Het is de bedoeling dat er pass through komt van de WI naar de app en niet van de client naar de app.
Dus de gegevens die eerst in de WI zijn gezet moeten worden gebruikt bij het opstarten van de applicatie, en niet de lokale authenticatie van de computer. Dit zijn namelijk gewoon thuis pc's die niet in een eDirectory of AD hangen.
De gegevens die bij de WI ingevuld worden om in te loggen zijn hetzelfde als die nodig zijn voor het opstarten van de app.

Er is op dit moment maar 1 citrix server maar als er een 2e bij komt dan is dit wel af te vangen met ICA load balancing als het gaat om welke server belast wordt wanneer men via de WI inlogt, aangezien het beperkte aantal gebruikers is het zelfs mogelijk dat beide dan een WI hebben en dat men het zelf mag uitzoeken op welke men inlogt.

Ik hoop dat dit wat duidelijkheid schaft :)