Vraag over verbinden PC met luidspreker en TV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.822 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:19
Beste lezer,

Bij mij nieuwe PC ben ik van plan om ook direct een nieuwe monitor (TV) en geluids installatie te kopen.

Nu heb ik dit moederbord uitgekozen voor mijn PC:
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2747

Gigabyte GA-P35-DS3P (rev. 2.1)
7.1+2 Channel High Definition Output
The ALC889A provides support for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo output (multiple streaming) through the front panel stereo outputs.

Nu heb ik interesse in deze TV:
http://www.sony.nl/view/S...ction?product=KDL-40W3000

En deze geluidsinstallatie:
http://www.yamaha-hifi.de...try=DE&idcat1=5&idcat2=50

De TV verbind ik met mijn PC via een In-Akustik Matrix S-1 HDMI<>DVI-D 5,0 mtr

Hoe verbind ik de luidspreker met mijn PC?
en anders:
Hoe verbind ik mijn luidspreker met mijn TV en het geluid van mijn PC met de TV?

Welke kabel heb ik hier voor nodig?

Bij voorbaat dank,
Knoore

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

voodooless

Sound is no voodoo!

- TV heeft optische uitgang, je moet dus een optische ingang hebben op je Yamaha
- PC heeft optisch en coax, zou je dus ook op je Yamaha moeten kunnen aansluiten. Dan heb je 5.1 bij films. Wil je dat ook bij Games, dan moet je 7.1 analoog aansluiten. Check dus welke Yamaha dat kan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• knoore
voodooless schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:34:
- TV heeft optische uitgang, je moet dus een optische ingang hebben op je Yamaha
- PC heeft optisch en coax, zou je dus ook op je Yamaha moeten kunnen aansluiten. Dan heb je 5.1 bij films. Wil je dat ook bij Games, dan moet je 7.1 analoog aansluiten. Check dus welke Yamaha dat kan.
De Yamaha heeft de volgende inputs: 2 x analog Chinch, 2 x optisch Digital, 1 x koaxial digital.
dus vanaf de TV naar de Yamaha moet ik een optische kabel hebben.

Spellen hoeven niet perse 7.1 te zijn, 5.1 is ook goed genoeg, werkt het dan gewoon via de optische ingang?

Zo ja, dan kan ik dus 2 optische kabels kopen (1 van TV naar Yamaha en 1 van PC naar Yamaha)?

• knoore
voodooless schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:34:
Waarom werkt het geluid van spellen niet via de coax/digitale aansluiting?

Hmm laat die box maar zitten hij is zojuist 15% in prijs gestegen....
De TV heeft de volgende aansluitingen:
Digitale audio-uitgang (optisch)
HDMI™ 3x
PC-ingang (15-pins D-Sub) en audio-ingang
Component 2x
4-pinsingang (Y/C)
Ministekkeraansluiting (mm) 3,5
PCMCIA-kaartsleuf
RCA-audio-uitgang
RCA AV-ingang
RF
Scart 2x
JA (RGB)

De PC heeft de volgende outputs:
1 x coaxial S/PDIF Out connector
1 x optical S/PDIF Out connector
6 x audio jacks (Center/Subwoofer Speaker Out/Rear Speaker Out/Side Speaker Out/Line In/Line Out/Microphone)
Verder wil ik de PC met de TV verbinden via een DVI <>HDMI kabel (weet jij misschien een beter oplossing).
http://www.redcoon.nl/ind...ProductDetail/pid/B116914

Hoe kan ik het geluid vanaf mijn PC rechtstreeks naar de TV sturen?
Wat heb ik hier voor een kabel voor nodig?
Kan ik misschien het signaal door een HDMI kabel persen samen met beeld zo ja hoe?

[ Voor 105% gewijzigd door knoore op 16-01-2008 13:30 ]

Verwijderd

mag ik vragen waar je dat revisie 2.1 bord vandaan hebt? Ik kan alleen 2.0 vinden en heb de 2.1 nodig ;(

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
knoore schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:17:
[...]

............

Hoe kan ik het geluid vanaf mijn PC rechtstreeks naar de TV sturen?
Wat heb ik hier voor een kabel voor nodig?
Kan ik misschien het signaal door een HDMI kabel persen samen met beeld zo ja hoe?
Met een analoge kabel van je line/speaker-out van je PC naar bijv. de RCA AV-ingang van je tv....

Een kabel met aan de ene kant een 3,5mm stereo mini-jack (pc) en aan de andere kant 2 tulp (RCA) stekkers.

Audio kan idd door HDMI, maar jij hebt een verloopje nodig van DVI naar HDMI en dan krijg je er geen audio meer bij. Tenzij je een (moderne) ATi kaart hebt......

• sakerfalcon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06-2008
Hier even een extra vraag bij. Ik sta op het punt ook een nieuwe LCD tv aan te schaffen (Panasonic TX32LZD85). Ik wil mijn PC doorschakelen op dezelfde manier. Namelijk met DVI uitgang van videokaart naar HDMI ingang op de TV. Ik weet dat er geen audio mee verzonden wordt doordat DVI dit niet ondersteunt, maar wil natuurlijk wel me audio ook doorlussen.

Mijn vraag is nu of ik gewoon me audio uitgang kan door lussen naar de Audio IN op de tv en of ik dan het audio en beeld tegelijkertijd op een kanaal krijg? Vroeg dit in de winkel maar ze wisten geeneens op welk kanaal de audio in te horen is dan. Kortom kan ik me signaal beeld digitaal DVI naar HDMI sturen en me geluid analoog naar Audio IN en dan toch alle bij op kanaal EXT1 (bijvoorbeeld) ontvangen?

Als iemand hier ervaring mee heeft dan stel ik het zeer op prijs. Enerzijds denk ik niet dat het zo kan maar het zou de enige manier zijn om de audio bij het beeldsignaal op een HDMI te krijgen...

:?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
sakerfalcon schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:46:
Hier even een extra vraag bij. Ik sta op het punt ook een nieuwe LCD tv aan te schaffen (Panasonic TX32LZD85). Ik wil mijn PC doorschakelen op dezelfde manier. Namelijk met DVI uitgang van videokaart naar HDMI ingang op de TV. Ik weet dat er geen audio mee verzonden wordt doordat DVI dit niet ondersteunt, maar wil natuurlijk wel me audio ook doorlussen.

Mijn vraag is nu of ik gewoon me audio uitgang kan door lussen naar de Audio IN op de tv en of ik dan het audio en beeld tegelijkertijd op een kanaal krijg? Vroeg dit in de winkel maar ze wisten geeneens op welk kanaal de audio in te horen is dan. Kortom kan ik me signaal beeld digitaal DVI naar HDMI sturen en me geluid analoog naar Audio IN en dan toch alle bij op kanaal EXT1 (bijvoorbeeld) ontvangen?

Als iemand hier ervaring mee heeft dan stel ik het zeer op prijs. Enerzijds denk ik niet dat het zo kan maar het zou de enige manier zijn om de audio bij het beeldsignaal op een HDMI te krijgen...

:?
In de (RTF-M)anual (p50)staat van wel:
-If the external equipment has only a DVI output, connect to the HDMI1 / 3 terminal via a DVI to HDMI adapter cable.
-When the DVI to HDMI adapter cable is used, connect the audio cable to the audio input terminal (HDMI1: use COMPONENT-AUDIO terminals / HDMI3: use AV3 audio terminals).
-Audio settings can be made on the “HDMI1 / 3 Input” menu screen. (p. 24)

• sakerfalcon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-06-2008
Nice, had gisteren wel de manual doorgenomen, maar daar dus weer overheen gelezen. Ik ga er vanuit dat het dus helemaal goed gaat komen. Thanks! :*)
Pagina: 1