[Word 2k3] Document afdrukken met afdrukbereik

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Hallo allemaal,

Ik heb een document van 66 pagina's. Nu wil ik niet alles afgedrukt hebben maar slechts een gedeelte, dus wil ik afdrukken met afdrukbereik: 40-66. (als dit 3-66 is, krijg ik hetzelfde resultaat).

Als ik dit doe sluit het afdrukken-venster maar gebeurt er verder helemaal niets. Ook onderaan komt geen printertje te voorschijn. Ik zie eerst wel de pagina's optellen (worden opnieuw gepagineerd oid), maar dat is ook alles.

Wat heb ik al gedaan?
  • Verschillende 'ranges' opgegeven
  • Nieuw document gemaakt en deze geïmporteerd
Waar heb ik al gezochtHebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:42

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook eens printen op selectie zodat je alleen hetgene print wat je geselecteerd heb. Ik weet dat het niet de oplossing is, maar het is een workaround die je kan proberen.

Wauw, een sig!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Word heeft de vervelende (?) eigenschap "echte" blz nummers en blz nummers zoals ze in header of footer zijn opgenomen te hebben. Zijn die in jouw geval verschillend?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jarcol
Outerspace schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:55:
Kan je ook eens printen op selectie zodat je alleen hetgene print wat je geselecteerd heb. Ik weet dat het niet de oplossing is, maar het is een workaround die je kan proberen.
Dit werkt wel, maar wil het graag wel opgelost hebben, want dit zorgt ervoor dat Word veel tijd nodig heeft om naar het afdrukscherm te komen
F_J_K schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:16:
Word heeft de vervelende (?) eigenschap "echte" blz nummers en blz nummers zoals ze in header of footer zijn opgenomen te hebben. Zijn die in jouw geval verschillend?
Ik heb geen pagina-nummers in headers en/of footers, dus zijn ook niet verschillend :-)

[ Voor 37% gewijzigd door Jarcol op 16-01-2008 10:21 ]

• Jarcol
Heeft iemand nog een idee?

• Jarcol
Helemaal niemand? :?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-07 17:14

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Probeer eens een andere printer of eens af te drukken naar iets als cutepdf, misschien ligt het aan je printerdriver

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 12:26
F_J_K schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:16:
Dit kan het toch wel eens zijn. Ondanks dat je geen paginanummers hebt opgenomen.
Als je (onbedoeld) meerdere secties hebt aangemaakt, dan begint hij bij elke sectie opnieuw met nummeren.
Hierdoor kan het bijv. zijn dat je paginanummer 1 t/m 20 hebt. Nieuwe sectie, paginanummer 1 t/m 15. Nieuwe sectie, de rest van de pagina's.

Bij het printen gebruikt hij namelijk deze paginanummers (die van de secties) en niet die je linksonder ziet staan.

Of je meerdere secties hebt, kun je ook linksonder zien. Als je naar het einde van je document gaat, als er achter Se iets anders dan 1 staat :) , heb je meerdere secties.

Je krijgt bijv. meerdere secties door een liggende pagina tussen te voegen of door kolommen aan te maken.

• Jarcol
Cassettebandje schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:59:
Probeer eens een andere printer of eens af te drukken naar iets als cutepdf, misschien ligt het aan je printerdriver
Had ik al geprobeerd, heeft hetzelfde probleem!
--Niels-- schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:12:
[...]

Dit kan het toch wel eens zijn. Ondanks dat je geen paginanummers hebt opgenomen.
Als je (onbedoeld) meerdere secties hebt aangemaakt, dan begint hij bij elke sectie opnieuw met nummeren.
Hierdoor kan het bijv. zijn dat je paginanummer 1 t/m 20 hebt. Nieuwe sectie, paginanummer 1 t/m 15. Nieuwe sectie, de rest van de pagina's.

Bij het printen gebruikt hij namelijk deze paginanummers (die van de secties) en niet die je linksonder ziet staan.

Of je meerdere secties hebt, kun je ook linksonder zien. Als je naar het einde van je document gaat, als er achter Se iets anders dan 1 staat :) , heb je meerdere secties.

Je krijgt bijv. meerdere secties door een liggende pagina tussen te voegen of door kolommen aan te maken.
Je hebt gelijk! Er staan 130 secties :?

Is er een manier waarop ik in 1x alle secties kan verwijderen?

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 11:33
Jarcol schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:29:
[...]

Je hebt gelijk! Er staan 130 secties :?

Is er een manier waarop ik in 1x alle secties kan verwijderen?
Ik ben bang dat je ze stuk voor stuk moet verwijderen. Bedenk dat een sectiemarkering de opmaak van de sectie daarvoor bevat (marges, kolommen, etc.) en dat een sectie onderdeel wordt van de volgende sectie (en daarvan de sectieopmaak overneemt) als je de tussenliggende markering verwijdert.

Vraag is natuurlijk hoe je aan zoveel secties bent gekomen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Het kan automatisch, maar dan wel met VBA. Vergeet dan niet achteraf de VBA weer te verwijderen, als je het document wilt rondsturen. Zonder er goed naar te kijken (garantie tot de voordeur) zou http://groups.google.com/...d/thread/0039fbbcb64f492e een antwoord kunnen zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-07 12:26
Wellicht is het makkelijker om eerst je hele document als een pdf'je te printen (bijv. via cutepdf zoals iemand hierboven aangaf) en dan kun je bij het printen van je pdf'je gewoon je range aangeven.

Als je je secties weg haalt, kan dit vervelende dingen voor je opmaak betekenen. Zoals sam.vimes ook aangeeft, kunnen opeens marges anders worden, tekst in kolommen gaan doorlopen, enz..
En deze kans is denk ik vrij groot, aangezien Word deze 130 secties er vast en zeker met een reden in heeft gezet.

Heb je trouwens al enig idee hoe je aan deze 130 secties bent gekomen?

• Jarcol
--Niels-- schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:32:
Wellicht is het makkelijker om eerst je hele document als een pdf'je te printen (bijv. via cutepdf zoals iemand hierboven aangaf) en dan kun je bij het printen van je pdf'je gewoon je range aangeven.

Als je je secties weg haalt, kan dit vervelende dingen voor je opmaak betekenen. Zoals sam.vimes ook aangeeft, kunnen opeens marges anders worden, tekst in kolommen gaan doorlopen, enz..
En deze kans is denk ik vrij groot, aangezien Word deze 130 secties er vast en zeker met een reden in heeft gezet.

Heb je trouwens al enig idee hoe je aan deze 130 secties bent gekomen?
Dit is een goed idee, maar ik wil wel dat het document in de toekomst wijzigbaar blijft! Dus ik gebruik de tip van F_J_K denk ik!

Het document is gemaakt door een programma welk gebruik maakt van sjablonen. Denk dat hier de fout zit. Ik zal de makers van het programma eens contacteren.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Maak - met in het achterhoofd de reden voor secties die --Niels-- in "[Word 2k3] Document afdrukken met afdruk..." noemt - trouwens wel even een backup van het bestand ;)

• Jarcol
haha, dat doe ik altijd!
Pagina: 1