Toon posts:

ATiTool ziet core en memory niet bij 8800gt.

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 8800gt kaart van Xpertvision en vroeg me af of er meer mensen zijn die het probleem hebben dat ATiTool de core en memory gegevens niet weergeeft?
Ik gebruik versie 0.27 beta 3 en heb beta 4 ook al geprobeert, maar bij beide versies blijft core en memory op 0 staan.
Rivatunet doet het wel prima, maar ik wil graag ATiTool gebruiken om te testen op arctifacts en vraag me af of het dan wel werkt (als ik in rivatuner overclock en test met ATiTool waar de gegevens op 0 staan)?
Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik op een andere manier kan testen (3dMark?)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk prima met Rivatuner clocken en vervolgens met AtiTool op artifacts testen. Met 3DMark kun je ook testen, maar dat is toch wat minder intensief dan AtiTool. Zo kun je soms prima 3DMark draaien terwijl de computer bij AtiTool binnen een minuut vastloopt :)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:26
Nog beter is dit:
http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

zelfs waar ATITool geen artifacts geeft, geeft dit programma ze wel, ook word de VGA een stuk warmer.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Wat voor OS gebruik je eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
vista, nu nog 32 bit, maar zal straks overgaan op 64 (lang leve school... = goedkoop)
Maar als ik wel gewoon kan scannen op arctifacts dan is het prima, ik vind Rivatuner namelijk makkelijker in gebruik. Zal ook nog eens kijken naar die link van vipeax.
Maar blijf het toch raar vinden dat AtiTool geen waardes geeft (heb al verschillende versies geprobeert...)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:41:
vista, nu nog 32 bit, maar zal straks overgaan op 64 (lang leve school... = goedkoop)
Maar als ik wel gewoon kan scannen op arctifacts dan is het prima, ik vind Rivatuner namelijk makkelijker in gebruik. Zal ook nog eens kijken naar die link van vipeax.
Maar blijf het toch raar vinden dat AtiTool geen waardes geeft (heb al verschillende versies geprobeert...)
Dat komt omdat je die driver van ATitool niet kunt installeren onder Vista. Daarom herkent ie je videokaart niet.

Verwijderd

leonpwner1 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:44:
[...]

Dat komt omdat je die driver van ATitool niet kunt installeren onder Vista. Daarom herkent ie je videokaart niet.
Sinds Atitool 0.27 beta 4 uit is is dit wel mogelijk bij Vista. Althans bij mij dan. 0.26 en ouder werkte niet bij mij, hier is de link.

http://www.softpedia.com/...TITool-Download-8466.html

Verwijderd

Topicstarter
@vipeax: mooi programmatje! voor stability hier ook een uur ofzo laten draaien? en geeft ie dan zelf aan wanneer er error's ontstaan? wel jammer dat als je full-screen draait, je de temps van je videokaart niet meer direct kan zien...
Pagina: 1