Beste Got'ers
Ik zoek een oplossing voor het volgende problleem. De situatie is zo. We hebben een netwerk met een aantal client computers die op een SBS server gekoppeld zijn.
Nu willen wij voor een bepaalde user geen extern internet heeft en niet kan msnen. Nu is msn niet zo moeilijk te regelen deze kunnen we gewoon uitzetten in de firewall. Maar Het uitschakelen van internet explorer is lastiger. We willen namelijk wel dat er een één interne website geladen kan worden. Dus inprinciepe hoeft deze user niet aan het externe internet gekoppeld te worden.
Werkomgeving:
- Windows 2003 SBS Standaard
- KPN Bussines DSL
- Windows XP Pro SP2 werkstations
Wat heb ik gedaan:
- gegoogled, en GoT search
Wat gevonden:
- ISA server, maar dit heeft teveel functies en is hierdoor te duur
Wie kan mij met een creatief idee helpen
Ik zoek een oplossing voor het volgende problleem. De situatie is zo. We hebben een netwerk met een aantal client computers die op een SBS server gekoppeld zijn.
Nu willen wij voor een bepaalde user geen extern internet heeft en niet kan msnen. Nu is msn niet zo moeilijk te regelen deze kunnen we gewoon uitzetten in de firewall. Maar Het uitschakelen van internet explorer is lastiger. We willen namelijk wel dat er een één interne website geladen kan worden. Dus inprinciepe hoeft deze user niet aan het externe internet gekoppeld te worden.
Werkomgeving:
- Windows 2003 SBS Standaard
- KPN Bussines DSL
- Windows XP Pro SP2 werkstations
Wat heb ik gedaan:
- gegoogled, en GoT search
Wat gevonden:
- ISA server, maar dit heeft teveel functies en is hierdoor te duur
Wie kan mij met een creatief idee helpen