Sasmung 226BW vs. LG 222WS

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10
Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een 22 inch breedbeeld LCD-scherm te gaan kopen om aan een laptop te hangen. Omdat ik liever niet te snel beslis met dit soort aankopen heb ik eens goed rond gekeken naar wat er zoal te koop is. Zo heb ik gezien dat de Samsung 226BW een erg populair scherm, maar relatief duur ten opzichte van wat budget modellen. Een zo`n model is de LG L222WS. De LG kan ik krijgen voor 235E (Aanbieding bij de Makro) en de Samsung voor 280E (Winkel in de buurt).

De specs zijn vrijwel hetzelfde, de specs die verschillen zijn:

- Contrast: LG=1000:1, Samsung=3000:1 (Weet niet of je dit echt merkt, schijnt ook dynamisch te zijn wat niet zo erg meetelt?)
- Reactiesnelheid: LG=5 ms, Samsung=2 ms (Volgens mij merk je al bijna niets meer van die reactietijd bij zulke lage waarden)
-Aansluiting: LG=alleen VGA, Samsung=VGA+DVI

Uiterlijk vindt ik allebei wel ok, daar valt natuurlijk over te twisten. Ik ben benieuwd wat de mensen op het forum zullen kiezen, ik ben erg benieuwd.

Mvg, Erik

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-03 01:12
Heb je ook al gekeken naar de Acer 22" schermen? Zijn ook erg goedkoop, en volgens mij ongeveer dezelfde specificaties. Verder over de keuze tussen de LG en Samsung, daar is eigenlijk maar één echt sluitend antwoord op, en dat is gewoon gaan kijken. Genoeg winkels die ze allebei hebben, en dan kun je misschien een beetje vergelijken.

Het verschil tussen 5ms en 2ms ga je denk ik echt niet merken, en zichtbaar verschil tussen VGA en DVI is er volgens mij ook niet echt. Enige dat overblijft is het contrast, dat moet je denk ik toch echt zelf zien.

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-02 13:32
Zou toch wel DVI willen..

• FreddyFish
Oh.

Verklaar je nader? :)

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-03 15:31
Aangezien de meeste laptops een vga aansluiting hebben, maakt het niks uit of je een monitor met dvi of vga koopt. De signaal blijft gewoon analoog.
Ik weet niet of er een merkbaar kwaliteit verschil is tussen een analoog en digitaal signaal op de monitor. ALs een digitaal beter is, zou ik voor de samsung gaan. ALs je de scherm later op een desktop wil sluiten, heb je beter kwaliteit.

• TorpedoX_88
Bedankt voor de reacties allemaal. Ik denk niet dat ik in de nabije toekomst een desktop wil aanschaffen, dus DVI is imo niet echt nodig. Zijn er hier toevallig nog mensen die ervaring hebben met 1 van deze schermen ?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:37

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Watvoor laptop heb je? Er zijn er genoeg tegenwoordig met DVI en zelfs HDMI. Verschil tussen VGA en DVI merkte ik al op een 17" laat staan op een 22". Het beeld van DVI is een stuk rustiger voor de ogen en is scherper.
Maar het houd al op als je laptop geen DVI heeft, want dan kun je het toch niet digitaal aansluiten zoals iemand boven mij al zei. En inderdaad kijk ook eens naar de Acer schermen, die zijn er ook met een glanslaag die de kleuren/contrast een stuk verbeteren. Tenzij je in een kamer zit met veel licht of met een raam tegenover het scherm. Want dan gaat die spiegeling irriteren. Waar je misschien ook naar kan kijken in het keuzeverschil is de service die je van het merk kan verwachten. Met LG heb ik geen ervaring. Van Samsung weet ik dat ze erg snelle garantie afhandeling hebben. 3 Jaar aan huis pick-up and return, en ze geven zelfs leenmodellen zodra je scherm opgehaald wordt. Zeer netjes dus.

Home Assistant Configuratie V&A

• TorpedoX_88
Ik heb een Lenovo T60, er zit helaas geen DVI-aansluiting op. Het verschil zie je wel, ik heb ergens een 24 inch gezien op DVI-aangesloten en dat zag er echt prachtig uit. Maar ja, ik heb die aansluiting niet dus dan houdt het al snel op. De Acer schermen heb ik ook bekeken, alleen ik heb liever een zwarte cover en de Acers zijn grijs en het design vindt ik ook niet helemaal geweldig. Ik heb nu de keuze uit een wat goedkoper scherm en een iets duurdere, er zit een verschil in specs in maar is dat die 50E echt waard ?

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:18
Mocht je voor de 226BW willen gaan kies dan voor de 226CW :)

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 15:01

Deathchant

Don't intend. Do!

Chilli dude schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:29:
Mocht je voor de 226BW willen gaan kies dan voor de 226CW :)
Blijkbaar zijn de CWtjes qua kijkhoek echt vreselijk en ook qua bbleeding, en dat het bij de 226BW minder zou zijn......ik zou gaan voor de 2232BW. betre kijkhoek en weinig tot geen bbleeding. In mijn geval dan...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik denk er ook over om een 22" te kopen,bij men pc winkel zag ik de acer vw222s voor 246 € staan en de samsung 223bw voor 283 €.Van die asus kan ik geen echte reviews vinden,iemand een idee welke ik het beste kan kopen?Die samsung is trouwens maar 21.6".Heeft die acer eigenlijk DVI én VGA?

[ Voor 6% gewijzigd door alikebap op 16-01-2008 18:49 ]

Verwijderd

deathchant ik heb ook een 2232bw en de bleeding vind ik vreselijk, heb helderheid enorm omlaag gedaan en nog merk je het als je een film kijkt met zwarte balken.
zal denk ik een review schrijven

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 21:43 ]

• TorpedoX_88
Heb gisteren de knoop doorgehakt en de LG gehaald. Vind het echt een schitterend ding, zal er wel aan liggen dat ik 15,4 inch laptopscherm gewent ben. Hij is echt groot, superscherp en er komt een enorme bonk licht vanaf. Contrast heb ik nog niet kunnen vergelijken met de Samsung, maar ik vind het prima zo.

Gelukkig nog geen dode pixels ontdekt. Heb er nog om gevraagd bij de Makro en ze doen daar totaal niet moeilijk, als je ze binnen 30 dagen ontdekt kan het scherm gewoon terug. Ik kan deze monitor zeker aanraden, ik denk veel waar voor je geld en een practig ding.

PS. Ik heb nog wel een vraagje in het algemeen over breedbeeldmonitoren. Ik heb gisteren ook een film proberen te kijken, maar nu heb ik nog steeds zwarte randen boven en onder. Hoe los ik dit op ?

• FreddyFish
Je monitor heeft een 16:10 formaat en de film die je kijkt waarschijnlijk 16:9, je zult dus sowieso onder en boven een kleine rand hebben.

En je hebt ook nog superbreedbeeldfilms (weet niet of dat de officiele benaming is :P) en daar hou je, ook op een breedbeeldmonitor, flinke randen mee.

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Veel films zijn ook nog bioscoopformaat(2,35;1) zodat die zwarte randen nog groter zijn.

Met oa VLC kan je dat wel wegwerken maar dan heb je echt wel gaar gestretched beeld _O-

specs

Verwijderd

Heb je die randen nu nog steeds na het afkijken van de film? Of alleen als je de film zelf bekijkt?

• ksi
  • Laatst online: 23-12-2025

ksi

gewoon scalen na 16:10
of een klein beetje inzoomen met bv media player classic dmv 9 en 1 op je keypad.
mis je wel net de randen maar de verhoudingen blijven wel goed.

Verwijderd

Nu kost deze monitor zo'n 200 euro, omdat de volgende zaken ontbreken volgens de website van een pc-winkel zou ik deze zeker niet kopen !

# Protectie glas Nee
# Ingebouwde speakers Nee
# Auto-adjust Nee
# Automatische helderheid Nee
# Automatische power-off Nee
# Ingebouwde webcam Nee

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen ingebouwde webcam een probleem? WTF gaat dit over :?

Sowieso:

Oude koe? Ja
Onnodig geschopt? Ja
Sowieso "welke moet ik kopen?" topic? Ja
Slotje? Ja

[ Voor 29% gewijzigd door dion_b op 15-07-2008 12:03 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.