Draft n routers die dual band zijn:
wlan interfaces die op 5ghz band werken zijn nog dunner gezaaid.
Orginele post:
In het kort: Ik zoek een wlan acces point of router en kan er niet een vinden die aan mijn eisen voldoet, graag wil ik weten of iemand toevallig er wel eentje weet.
Situatie: Ben het ouderlijk huis uit en daar willen ze graag zelf de wlan in tact houden dus ik heb een nieuwe nodig maar ben niet nieuw met wlan's in het alg. Ik heb inmiddels een redelijk aantal prima weten op te zetten. De locatie die ik nu bevind is in een flat waar iedereen lekker dicht op elkaar zit en vanuit de flat hier tegenover word ook het nodige deze kant op gestraald. Een dagje scannen leverd zo'n 24-30 accesspoints op.
Zodoende wil ik naar de 5ghz band omdat die rustiger is en meer kanalen beschikbaar heeft. Ook wil ik graag naar draft n omdat ik grote bestanden nog wel eens versleep en ik ook video wil gaan streamen. Met over het alg gebruik ik veel verbindingen (dev alg, torrents etc) dus een router die wat verbindingen aan kan zou mooi zijn. Draft N gebruikt weer 2 kanalen wat weer nog meer motivatie is voor 5ghz.
Ik zoek dus een router/ap met:
Vereist:
support 5 ghz band
draft-n (2.0 wifi cerfified, of binnen kort gecertificeerd)
Heel graag:
gigabit poorten + ondersteuning jumbo frames.
support voor veel connecties. (nu weet ik niet in hoeverre dat opgaat bij AP en routers opgezet als AP)
fatsoenlijke troughput.
Bonus:
QoS support.
dual radio.
Zelf heb ik gevonden:
- D-link DIR-655 (helaas alleen 2.4ghz)
- D-link DIR-855 (helaas nog altijd niet gereleased)
- Belkin N1 vision (hellaas alleen 2.4ghz)
- Buffelo routers (deze zijn al moeilijk te vinden en ze hebben patent issues waardoor ze hellemaal geen wlan spul meer versturen.)
- Cisco Aironet 1250 (aan de prijs, 500 euro en up dacht ik ook kon ik niet zo 1.2.3.. een retailer in nederland vinden die hem ook op z'n product lijst heeft staan. edit: Daarnaast blijkt er ook nog een Wireless LAN Controller benodigd te zijn die waarschijnlijk nog meer aan de prijs is.)
O last but not least. graag in nederland verkrijgbaar bij een shop waar ik bonnetje met btw voor kan krijgen.
Als tijdelijke oplossing wil ik nog wel mijn bak met een wlan kaartje tot houtje touwtje AP tot de 855 gereleased is maar heb daar geen ervaring mee, graag hoor ik daar dan ook over. Bij de meterkast staan om te kunnen internetten is niet ideaal.
zal dingen die ik vergeten ben er morgen nog bij edit-en. Alvast bedankt.
| Routers | Opmerking |
| D-link DIR-855 | Nog niet gereleased zie ook: http://www.dlink.com/products/?pid=548 |
| Linksys WRT600N | zie ook: http://www.linksys.com/se...&lid=1175290404B02#widget |
| Buffalo WZR-AG300NH | Buffallo heeft patent issues en shipped op dit moment geen wlan equipment |
| Apple airport extreme | zie ook: http://www.apple.com/airportextreme/ |
| Cisco Aironet 1250 | Niet ontworpen voor thuis gebruik zie ook: http://www.cisco.com/en/US/products/ps8382/index.html |
| Siemens’ HiPath Wireless | Niet ontworpen voor thuis gebruik zie ook: http://enterprise.usa.sie...ress2008/press_012208.htm |
wlan interfaces die op 5ghz band werken zijn nog dunner gezaaid.
Orginele post:
In het kort: Ik zoek een wlan acces point of router en kan er niet een vinden die aan mijn eisen voldoet, graag wil ik weten of iemand toevallig er wel eentje weet.
Situatie: Ben het ouderlijk huis uit en daar willen ze graag zelf de wlan in tact houden dus ik heb een nieuwe nodig maar ben niet nieuw met wlan's in het alg. Ik heb inmiddels een redelijk aantal prima weten op te zetten. De locatie die ik nu bevind is in een flat waar iedereen lekker dicht op elkaar zit en vanuit de flat hier tegenover word ook het nodige deze kant op gestraald. Een dagje scannen leverd zo'n 24-30 accesspoints op.
Ik zoek dus een router/ap met:
Vereist:
support 5 ghz band
draft-n (2.0 wifi cerfified, of binnen kort gecertificeerd)
Heel graag:
gigabit poorten + ondersteuning jumbo frames.
support voor veel connecties. (nu weet ik niet in hoeverre dat opgaat bij AP en routers opgezet als AP)
fatsoenlijke troughput.
Bonus:
QoS support.
dual radio.
Zelf heb ik gevonden:
- D-link DIR-655 (helaas alleen 2.4ghz)
- D-link DIR-855 (helaas nog altijd niet gereleased)
- Belkin N1 vision (hellaas alleen 2.4ghz)
- Buffelo routers (deze zijn al moeilijk te vinden en ze hebben patent issues waardoor ze hellemaal geen wlan spul meer versturen.)
- Cisco Aironet 1250 (aan de prijs, 500 euro en up dacht ik ook kon ik niet zo 1.2.3.. een retailer in nederland vinden die hem ook op z'n product lijst heeft staan. edit: Daarnaast blijkt er ook nog een Wireless LAN Controller benodigd te zijn die waarschijnlijk nog meer aan de prijs is.)
O last but not least. graag in nederland verkrijgbaar bij een shop waar ik bonnetje met btw voor kan krijgen.
Als tijdelijke oplossing wil ik nog wel mijn bak met een wlan kaartje tot houtje touwtje AP tot de 855 gereleased is maar heb daar geen ervaring mee, graag hoor ik daar dan ook over. Bij de meterkast staan om te kunnen internetten is niet ideaal.
zal dingen die ik vergeten ben er morgen nog bij edit-en. Alvast bedankt.
[ Voor 26% gewijzigd door Mr_Light op 23-01-2008 18:22 . Reden: reactie Flippit verwerkt, verduidelijking, tabel toegevoegd ]
IceManX schreef: sowieso