J.J.K. schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:13:
Ik snap dat je als je Engels bent je jezelf beter kan uitdrukken in het Engels dan in het Nederlands, maar ik ben wel van mening dat je als je een gedeeltelijk Engelse Nederlandse site krijgt het een rommeltje wordt.
De meeste mensen zullen inderdaad weinig moeite hebben met het Engels, maar de toegankelijkheid van de site gaat toch aardig naar beneden lijkt me. Zeker voor mensen die op het Life channel zitten en misschien wat minder in de IT wereld zitten.
Ook in de hele "Life"-tak is Engels bepaald geen exotische taal.

Daarnaast is de site juíst opgericht om nederlands te zijn, zoals zo mooi in de Tweakers.net FAQ staat:
Tweakers.net ging in september 1998 van start als een persoonlijk hobbyproject van Femme Taken, destijds met als doelstelling om een kleinschalig Nederlands alternatief te bieden voor buitenlandse hardwaresites zoals Tom's Hardware Guide en AnandTech.
Dat klopt toch sowieso niet meer. Hoe kleinschalig is t.net tegenwoordig nog? De hele site is in de loop van de jaren enorm gegroeid. En het is ook geen hobbyproject meer. Da's gewoon vooruitgang.
Overgins is er geen sprake van dat alle Engelse reacties op -1 gezet worden, hoogstens krijgen ze een punt lager dan een gelijkwaardige Nederlandse reactie.
Sommige mensen hier stellen wel degelijk dat ze een -1 uit willen delen, en daar richtte ik mij in eerste instantie op. Zelfs een punt lager uitdelen
omdat het geen Nederlands is vind ik een slechte zaak. Het zou om inhoud moeten gaan, niet om welke taal. Als het begrijpbaar is, kijk dan naar die inhoud en beoordeel de post. Niet dat je straks krijgt "goh, wat een inzichtvolle post, mooi verwoord, perfect genuanceerd en je punt belicht... alleen jammer dat ie in het Engels is joh, een 0 ipv een 1".
Overigens geldt mijn mening zoals ik 'm nu verwoord in eerste instantie voor incidentele posts in het Engels. Als de helft van de reacties ineens Engelstalig zou zijn, zou ik eerst eens gaan kijken waarom dat zo is en dan eens kijken of ik daar een andere mening over wil hebben.
[
Voor 6% gewijzigd door
Cyphax op 21-01-2008 14:21
]