Toon posts:

PC Reset

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een enorm probleem!

mijn pc reset als ik even bezig ben. ik zelf zat te denken aan het geheugen. Dus ik voer memtest uit.... krijg ik duizende errors.

ik meteen nieuw geheugen besteld... heb ik het binne.. precies het zelfde probleem... dus ik test de oude mem in een andere pc. en blijkt hij daar wel te werken -_-...

Waarom krijg ik zoveel errors?... ligt dit aan de geheugen poorten op het moederbord?... hoe kan ik dit testen?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kunnen ofwel de fysieke sloten zijn (controleer ze op stof, blaas ze eventueel even uit, en kijk of er geen connectoren zijn verbogen), maar het zou ook goed de geheugencontroller kunnen zijn.
Wat zijn de specs van je PC verder?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Zonder specs kunnen we vrij weinig vertellen. Heb je geheugen dat normaliter op 2.1v moet lopen en daar momenteel niet op loopt?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heeft het eerder wel gewerkt? Anders kun je denken aan incompatibility met geheugen en moederbord.

Het kan ook zijn dat de geheugencontroller defect is, dit ligt dan aan je cpu of moederbord (afhankelijk van wat voor cpu je hebt).

Verwijderd

Topicstarter
heb gecontroleerd op stoff heb geblazen...enzow... niks komt er uit .... daarom denk ik dus dat er een probleem met de sloten is... kan ik dit testen??

euhm.. specs :
CPU : 2.60 GHz
geheugen: 512 MB
zie hier net wel dat de kloksnelheid op 3.44 ghz staat =/...maar da kan niks temaken hebben met de errors vant geheugen he?

verder week niet al te veel over dees pc ( hijs niet van mij :P..moet um maken.. maar snap dr geen sikkepit meer van:(:P)

Verwijderd

Topicstarter
voorheen wel gewerkt..dusjah vind maar raar ...

Bitage: hoe check ik dit?

• Bitage
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:34:
voorheen wel gewerkt..dusjah vind maar raar ...

Bitage: hoe check ik dit?
Even met CPU-z of in het BIOS kijken. Maar als je al aangeeft dat eerder het geheugen wél werkte, denk ik niet dat het hieraan ligt, maar dat je mem gewoon brak is of incompatible is.

Verwijderd

Topicstarter
mem is niet brak ...werkt in andere pc wel zoals ik boven gezegd had...euhm

ik maak ff paar screens van cpu-z

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:33:
heb gecontroleerd op stoff heb geblazen...enzow... niks komt er uit .... daarom denk ik dus dat er een probleem met de sloten is... kan ik dit testen??

euhm.. specs :
zie hier net wel dat de kloksnelheid op 3.44 ghz staat =/...maar da kan niks temaken hebben met de errors vant geheugen he?
Tja, dit zijn geen specs natuurlijk, geef eens VOLLEDIGE specs.
Verder, als je het ding met zo'n 1.2GHz hebt geOCed dan kan het natuurlijk zijn dat het mem te snel loopt en hierdoor gezeur gaat geven.

• Bitage
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:38:
mem is niet brak ...werkt in andere pc wel zoals ik boven gezegd had...euhm
Ow, damn, verkeerd gelezen 8)7

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:33:
euhm.. specs :
Een CPU is niet "2.60 GHz"... Is het een AMD? Is het een Intel? Is het een single core, een dual core, een quadcore? Uit welke serie? Budgetmodel (Sempron, Celeron)? Normaal model (Athlon 64 (X2) / Pentium 4 / Pentium D / Core 2 Duo)? Quadcore (Core 2 Quad / Phenom X4)?
Dat kan er júíst mee te maken hebben... De geheugensnelheid is afhankelijk van de FSB/HTT, waar de CPU ook afhankelijk van is.
verder week niet al te veel over dees pc ( hijs niet van mij :P..moet um maken.. maar snap dr geen sikkepit meer van:(:P)
Download CPU-Z voor je CPU/geheugen informatie, of Everest voor alle informatie over het systeem. De CPU kun je overigens gewoon zien door Windowstoets + Pause te doen... Maar waarom ga je in hemelsnaam iemands pc "maken" als je er zelf (blijkbaar?) niets van snapt?

• Avalaxy
Zolang we niet weten of het DDR266 / DDR333 / DDR400 / DDR2-533 DDR2-600 of wat dan ook is weet nog niemand iets...

Daanaast: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 15-01-2008 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
bah..imageshack doet weer maar half ...kan 2e niet uploaden...

ik ben zelf met opleiding bezig voor ict ... *schaam schaam* ... enige is dak dus normaal altijd zo gefixed heb..dit is echter een probleem waar ik helemaal niet uit komt...

en over specs posten op forum..hek amper verstand omdak da normaal nooit doe.. im sorry

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Aan je DDR snelheid te zien heb je een CPU met 133MHz FSB. Dat wil dus meteen zeggen dat je waarschijnlijk een P4 of een Athlon XP hebt. Zet het geheugen eerst eens synchroon met de FSB. 1:1 dus.

Vervolgens, post eens welk moederbord dit om gaat, welke CPU en zorg dat alles op standaard specs draait. Je kan wel zeggen dat je het niet kan, maar probeer het eerst eens. Het is hier de bedoeling dat je zelf wat vooronderzoek doet, wij hebben ook geen glazen bol. :)

Je hebt dus PC2700. Dat wil dus zeggen dat hij 166MHz hoort te draaien, daar zit je nou een paar MHz boven. Dat is niet de bedoeling (vaak is synchroon gewoon sneller) maar lijkt me niet dat dat de oorzaak is van de instabiliteit.

Je kan je moederbord en CPU achterhalen met CPU-Z... zo moeilijk is dat niet...

[ Voor 46% gewijzigd door Mojo op 15-01-2008 22:48 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
tis DDR 512 MB pc 2700 CL 2.5 dus 333mhz

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:46:
En het loopt op 352 MHz. Zoals hierboven gezegd even synchroon zetten met de FSB. Als je een Intel processor hebt althans...

offtopic:
Nofi, maar je doet een ICT opleiding maar weet niet hoe je kunt opzoeken wat voor processor er in je PC zit :?

[ Voor 13% gewijzigd door Avalaxy op 15-01-2008 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok hier de specs:

CPU: intel celeron 4A
mobo: Asus P4S8X-X
geheugen: DDR 512mb PC 2700 CL 2.5

wat willen jullie nogmeer weten?

Verwijderd

Topicstarter
jah ...om een of andere wazige reden... hoe fix ik het =/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:46:
En wat voor moederbord heb je? Wat voor cpu?

[edit]staat er inmiddels.

Tja, reset de bios eens naar de standaard waarden om mee te beginnen.

[ Voor 20% gewijzigd door TERW_DAN op 15-01-2008 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:50:
[...]

En het loopt op 352 MHz. Zoals hierboven gezegd even synchroon zetten met de FSB. Als je een Intel processor hebt althans...

offtopic:
Nofi, maar je doet een ICT opleiding maar weet niet hoe je kunt opzoeken wat voor processor er in je PC zit :?
ik weet ut wel..maar bluhh ... moet dit ff snel fixen -_-.. im sorry for being suck stupid *ssh*le

heb bios gereset naar defaults echter staat nu de mhz van het geheugen nogsteeds te hoog =/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2008 22:58 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
heb gecontroleerd op stoff heb geblazen
Je zal niet de eerste zijn die "met consumptie" z'n mainboard kapot blaast...

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-05 20:31
Snel fixen? Zoals gezegd, CMOS reset zou al heel veel kunnen uithalen.

• Vaporized
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Maak eens een complete post in hemelsnaam, zo kunnen we je niet helpen..

Hier even een voorbeeldje.

Mobo : Asus P5N32 e SLi
Cpu : Intel C2D S775 E6850 @ 9*333Mhz
Mem Corsair Dominator PC6400C4DF 2x1Gb @ 2.1V

Ik moet de computer van iemand nakijken / reparen, want de computer reset plotseling tijdens normaal gebruik.

Ik ondervind de volgende dingen ;

- Ik krijg wel / geen foutmeldingen vooraf ( doorstrepen wat fout is )
- Plotselinge reset, geen BSOD / wel BSOD ( doorstrepen wat fout is )

Ik heb al gedaan ;

- De bios gecontroleerd op de juiste instellen van zowel cpu / geheugen / voltages.
- Ik heb de FAQ voor opstart en hangproblemen al nagekeken, en geen / wel herkenbare dingen in gevonden ( weer doorstrepen wat fout is )
- Mijn probleem ''gegoogeld'' en ook niets gevonden.

En nu ben radeloos en kom ik hier vragen of jullie misschien een idee hebben van dit vervelende probleem

Dit is een betere manier van werken, want anders wordt het nooit duidelijk..

Edit : net te laat, maar wel duidelijk

Lian Li PC70 - i7 860 @ 3.8Ghz- P7P55D-E - Xonar D2X 7.1 - 1600Mhz C7D Dominators - Mugen2 - Sapphire HD6950 2Gb - Intel Postville 80Gb & Samsungs 500Gb Raid 0 - Samsung 24'' 2443BW - Logitech Z5500 5.1

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

• Op GoT verwachten we dat je voordat je hier een topic opent je zelf op zoek gaat naar oplossingen, dan zelf dingen uitprobeert en als het dan nog niet werkt zoals je zou willen je op zoek gaat naar de meldingen die je dan krijgt. En dat alles hoort samen met je specs in een topicstart.
• 2x achter elkaar posten <24u is niet wenselijk. Meermaals 2x achter elkaar posten is gewoonweg asociaal :o
• 50% overclocken en dan opkijken van problemen getuigt van... tja... in ieder geval weinig realiteitszin.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.