Toon posts:

usb externe harddisk op 50PT81

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een LG plasma 50 inch met ingebouwde harddisk 80 Gb. Nu heb ik een externe USB harddisk van Western Digital gekocht van 500 Gb met de bedoeling om mijn videocassetten via de interne harddisk te kopieren en ze dan over te plaatsen op de externe USB harddisk. Vervolgens die dan aan te sluiten op mijn PC om van daaruit een DVD ( van de videocassette ) te maken. maar hier knelt het schoentje. De origineel USB hardisk ( met FAT32 partitie) word op mijn PC herkend en kan daar vanop mij PC gelijk wat mee doen. Wanneer ik daarna de USB harddisk origineel aansluit op mijn plasma , dan word die wel herkend maar kan geen bewerkingen doen behalve USB-format. Als ik die dan formateer via de plasma , dan kan ik films via de interne harddisk kopieren maar dan wordt die naderhand NIET meer herkend op mijn PC. ( PC vraagt dan om te formateren en kan alleen ( in XP ) een NFTS partitie maken . Hoe los ik nu zoiets op , of wat doe ik verkeerd . Met dank

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Ik denk dat jou externe hard disk geformateerd is Ext3 (http://en.wikipedia.org/wiki/Ext3) door jou LG televisie.
Jou Windows computer kan dat niet lezen. Daarom vraagt hij of hij de schijf moet formateren.

Ga naar de volgende pagina en instaleer Ext2Fsd
Ext2Fsd is an open source linux ext2/ext3 file system driver for Windows systems (NT/2K/XP/VISTA, X86/AMD64)
http://sourceforge.net/projects/ext2fsd

Dat zou moeten werken.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
dank u wel , maar wat moet ik nu precies doen. Ik hen dit geinstaleerd , en nu ???

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Als het goed is wordt je externe HD nu wel herkent door je pc.
Net als toen voordat je LG hem geformateerd heeft.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten wordt dit programma Ext2Fsd als service geladen , doch mijn PC herkent het niet . Ik heb verschillende mogekijkheden in de menu en de partitie staat als fat32x en file system als RAW . Doch , wanneer ik mijn E drive aanspreekt vraagt hij nog steeds om te formateren. De enige mogelijkheid blijft NFTS . Thx