Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Zolid MP4 speler] Ondanks opladen continu Low Power melding

Pagina: 1
Acties:
  • 3.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
In november heb ik bij de Aldi een Zolid MP4 spelertje met 2GB opslagcapaciteit gekocht.

Ding is hardstikke leuk, maar hoe lang ik hem ook oplaadt, na ongeveer tien minuten tot een half uur (wisselend) spelen komt de melding "Low Power!" en springt hij op zwart.

Je kunt hem opladen door hem met het bijgeleverde USB kabeltje aan de PC te hangen en zo te laten liggen, of door de bijgeleverde adapter (ene kant standaard stekker, andere kant USB female) op het kabeltje aan te sluiten en dat zo in het stopcontact te steken. Hij geeft overigens bij beide methoden wel netjes aan dat de batterij aan het opladen is.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Doe ik misschien iets verkeerd bij het opladen?

Mijn Library Thing catalogus

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:04

Theo

moederbord

Dit lijkt mij een geval RMA. Je heb ongeveer alles gedaan om en externe fout uit te sluiten (kapotte lader, niet goed laden) waarmee alleen een fout in de speler overblijft (waarschijnlijk half dode accu)

7400 Wp op het dak

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een batterij opladen is nogal straightforward, ik denk dus niet dat je iets verkeerd doet. :) Wat theodouma zegt is waarschijnlijk waar. Gezien de over het algemeen brakke kwaliteit van die apparaten is een brakke accu niet verwonderlijk.
Een eventuele andere mogelijkheid is dat de software de batterijmeter niet goed kan uitlezen, en dat dit te fixen is met een firmware-upgrade. Al verwacht ik niet dat het apparaat firmware-upgradeable is.

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Topicstarter
Het ding is wel firmware-upgradeable, maar of dat het op zou lossen? Ik ga in ieder geval eens even kijken, bedankt voor de tip...

Mijn Library Thing catalogus

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is altijd het proberen waard :) Over het algemeen is het aan te raden om de nieuwste firmware te hebben zodat de bugs er een beetje uit zijn.