MacWorld 2008 Nabeschouwing

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:50:
Die Timecapsule is een leuk ding maar ik vind hem veel te duur, zeker in vergelijking met de concurrentie. Bovendien nogal hufterig dat Timemachine met een standaard NAS of SMB share dienst weigert, behalve met dit overpriced kastje van Apple.
Dat valt toch wel mee? De Time Capsule combineert bijvoorbeeld een AirPort Extreme ($179,-) en een LaCie 1 TB externe HDD ($369,-) voor minder, namelijk $499,- i.p.v. $548,-. Hoewel nog niet duidelijk is hoe (of) je die schijf op een andere manier dan met Timemachine kan gebruiken vind ik het geen verkeerde prijs voor een, Apple kennende, kinderlijk eenvoudige manier om eenvoudig meerdere (!) apparaten te backuppen.

Het is met een paar aanpassingen overigens ook mogelijk om Timemachine i.c.m. een NAS aan te steken. :)

edit:

Ik zie net dat hij gewoon mount als een normale netwerkschijf in Windows XP of Macs met Mac OS X < Leopard. Helemaal netjes dus, nu alleen nog benieuwd naar de snelheid van het ding. Die vind ik met netwerkschijven tot nu toe altijd teleurstellend laag :P

[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 16-01-2008 01:09 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:19

Gerco

Professional Newbie

TimeMachine werkte altijd al over een netwerk naar een Leopard machine, niet naar Tiger. Dat impliceert dat Leopard iets doet met zijn sharing wat Tiger niet doet (fatsoenlijke data integriteit gegaranderen bijvoorbeeld). Dat was tenminste de reden dat het naar een Airport Express niet werkte volgens Apple.

Als ze nu die feature van Leopard (wat dat ook mag zijn geweest) ook in Timecapsule gebouwd hebben, is het niet vreemd dat TM nu "opeens" wel wireless kon, dat kon namelijk altijd al naar servers met die feature.

Of die feature nuttig is en of blokkade van servers zonder die feature terecht is heb ik het niet over. Ik ben van mening dat ik zo'n risico toch zeker zelf wel mag nemen. Steve waarschijnlijk niet, want als het niet werkt zal niemand denken "eigen schuld", maar zeggen ze "kut Apple, moeten ze maar fatsoenlijk programmeren".

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:40:

nee sorry, maar die macbook zou hoooguit een overweging zijn puur enkel en aleen vanwege het uiterlijk, maar de zwakkke specs voorkomen dat je zoiets ook maar ietsjes langer serieus gaat afwegen...
Nogmaals... :O Niemand zal dit ding overwegen als desktop replacement, daarvoor is het ook niet op de markt gezet. (alhoewel het voor een overgroot deel van de consumenten prima zou voldoen als desktop replacement. Enige wat die doen is mailen en internetten, en muziekje luisteren)

Dit ding wordt NAAST een desktop gebruikt. Resource intensieve apps op de desktop, on the go op de Air. Dit ding kan je tenminste met één hand vastnemen zonder een polsblessure op te lopen. Handig in de trein, handig op vakantie, in het hotel, naar de les, noem maar op. Ik zie voor dat gebruik géén nadelen en enkel maar voordelen.

Traag? Who cares met wat ik (en het doelpubliek) erop willen doen. Tekstje bewerken, muziekje luisteren, video afspelen (in elk geval ram genoeg om allerhande taken en documenten te bufferen), wat rondbrowsen (gebeurt volledig in ram) en beetje IM..

Ik overweeg het in elk geval. Deze of de Macbook, afhankelijk van of ik er het geld ervoor over heb. Macbook pro trekt me helemaal niet en is totale overkill.
zefs de gewone macbook presteert gewoonweg veel beter, en is dan ook nog 50% goedkoper.
Snap het dan, ander product, ander doelpubliek. Macbook is 2.2 kg, en vrij dik. Als ik nu de dvd drive in de macbook niet nodig heb, en graag een led display wil... enz...

Je moet de macbook Air niet zien als een gestripte macbook, eerder als een gestripte macbook pro, want het deelt veel eigenschappen met die laptop-lijn. En de macbook pro is nog steeds een stukje duurder dan dit.

Alu behuizing/led backlight/backlit toetsenbord => allemaal 'macbook pro-formfactor' eigenschappen.

De zwarte macbook kost trouwens bvb al 1300 euro, dan wordt het verschil nog kleiner. Genoeg mensen voor wie 1200 of 1700 euro 'hetzelfde soort bedrag is'. Die geven dat gewoon uit aan een hp laptop in de mediamarkt. En dan kijken ze nog eens niet naar de specs, maar gewoon : een laptop = een laptop. Daarnet vernam ik dat sommigen deze 'air' voor hun verjaardag gevraagd hadden. Sommige gezinnen kunnen dit soort dingen nu eenmaal gemakkelijk betalen. Prijszeikerij is zo een 'non-issue'. Als je het niet wil of kan betalen dan koop je toch de macbook? (wat ik waarschijnlijk ook zal doen)

Voor veel mensen is dit ook een laptop. Tja, daar hoef je helemaal geen woorden aan vuil te maken. Ik hou van ontwerp, design, goed bedachte en goed gemaakte apparaten. Merken dat de producent veel tijd en energie in het ontwerp heeft gestoken, er goed over heeft nagedacht en dat met passie doet. Wie liever deze dell koopt hoort niet tot de doelgroep en begrijpt het toch niet. Die kunnen dan beter hun mond houden (niet speficiek op jou bedoeld, maar op de meeste onzin reacties in deze en andere threads en op de FP)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:31

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

alvi, je hoeft niet gelijk jezelf 'beledigd' gaan voordoen, inclusief zulke gaap-smilies...
ik geef gewoon mn mening, en onderbouw die ook met argumenten

Ik ben zelf enthousiast apple-gebruiker en had gewoon veel meer verwacht ..
Jij mag wat mij betreft het een fantastisch aanbod vinden en je geld er graag voor over de balk smijten..

Ik hou ook van doordachte producten en daarom ben ik ook zeker vaak enthousiast over appe-producten..
maar deze macBook air is wat mij betreft niet goed doordacht maar hangt overal 'tussen' ....
een macboook is veel goedkoper en presteert al beter. Een macbook Pro heeft juist die extra prestatie en is niet eens zoveel duurder.

'goed design' stopt mijns inzien niet enkel bij uiterlijk en looks, althans, bij de mijns inziens best gelukte apple-producten gaat het samen met een zeer innoverende toepassing van hun producten en een hele gebruikservaring...
De innovatieve waarde van de mavcbook air is weing behalve dat het een soort van 'hoeveel-engelen-passen-er-op-de-punt-van-een-naald' wondertje is dat imponeert, maar geen blijvende waarde heeft (en dat alles is gewoon imho)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik snap wel dat de Macbook Air weinig mensen aanspreekt, dat is het hele probleem van de subnotebook markt (en ook de tablet PC markt). Maar, het is op zich knap dat Apple dit voor elkaar heeft gekregen. De dunheid is ongeëvenaard en de prijs is helemaal niet slecht vergeleken met subnotebooks van andere merken.

Daarom, RM-rf vind ik je argumentatie zwak. Je stelt dat de specs zwak zijn. Terwijl dit gewoon inherent is aan de grote van het apparaat. Een smartphone of PDA heeft nog slechtere specs. Dat is logisch, want je wil hem in je broekzak stoppen én anders kocht je wel een notebook. Dat is, mijns inziens, hetzelfde verhaal met de Macbook Air. Het is geen desktopvervanger... het is wel een ultraportable notebook voor onderweg :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:01:
maar deze macBook air is wat mij betreft niet goed doordacht maar hangt overal 'tussen' ....
een macboook is veel goedkoper en presteert al beter. Een macbook Pro heeft juist die extra prestatie en is niet eens zoveel duurder.
Daar zag je het: die MacBook Air hangt overal tussen : er was nog iets niet op de markt. En ik versta niet dat iedereen reutelt over 'slechte' prestaties en trage processor: een C2D op 1,6 Ghz is toch niet traag? Mijn Amd athlon xp in mijn dekstop is trager en daar heb ik tot op heden nog nooit last mee gehad dat iets traag gaat (behalve videocoderen en gamen, maar die doe ik niet en videocoderen zal met die C2D wel snel genoeg gaan :) )

Probleem bij velen is denk ik (vooral bij de tweakers) dat er het nieuwste en beste moet inzitten. Staat de MacBook Air jou niet aan omdat hij 'te weinig kracht' heeft koop dan iets anders :p
Ikzelf, moest ik het geld hebben, zou mij ook graag een afschaffen maar als arme student :(

Ik vind het wel weer het bewijs dat Apple iets doet wat een ander niet doet : innoveren en producten AFWERKEN en design leveren.... In mijn gsm zit er ook geen dvd-drive: dat is wat hem zo ultraportabel maakt, net als er geen brandkast in mijn portefeuille zit :d Doet me beetje denken aan de eerste pc's zonder diskettedrive's: alle reacties waren toen ook van huh?

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:01:
alvi, je hoeft niet gelijk jezelf 'beledigd' gaan voordoen, inclusief zulke gaap-smilies...
ik geef gewoon mn mening, en onderbouw die ook met argumenten
Ik ben helemaal niet beledigd? Hoe kan ik nu beledigd zijn ivm een materieel product dat ik nog niet eens heb (heb voorlopig zelfs helemaal geen mac) :? Snap de redenering niet, maar goed :)
Ik ben zelf enthousiast apple-gebruiker en had gewoon veel meer verwacht ..
Jij mag wat mij betreft het een fantastisch aanbod vinden en je geld er graag voor over de balk smijten..
Dan heb je het over mij en dan gebruik je zelf dergelijk denigrerend waardeoordeel? Jammer :( Iedereen beslist zelf wel waar ze geld aan uit geven. (ik ga het waarschijnlijk niet doen) maar ik kan me voorstellen dat er een markt is die het wel doet. Genoeg mensen die graag wat meer uitgeven voor een apparaat dat beter aan hun behoeften voldoet. Alsof mensen die graag een Air willen nutteloze sukkels zijn met geld te veel. Tja, jaloezie goes a long way...
Ik hou ook van doordachte producten en daarom ben ik ook zeker vaak enthousiast over appe-producten..
Wel, dan snap je het gewoon niet, imho ;) Ik ga er dan verder ook niet veel woorden aan vuil maken. Als je om het even welke <insert random laptop> vergelijkt met de Air dan zie je gewoon het punt niet. Verschillende laptops, verschillende markt, verschillende prijs en toepassingen.

Hoe kan een macbook pro nu vergeleken worden met een macbook Air? Jij zet duidelijk alleen specs en geld naast elkaar. Wel, een macbook pro is het voor mij helemaal niet. Ik vind ze ten eerste vrij onelegant (persoonlijk), ze zijn veel zwaarder (3.4 kg) , duurder, en er zit een sloot features op waar ik toch helemaal niets aan heb. Daarnaast zijn ze groter (15"+) dus minder praktisch.

Kijk, tweakers zijn grote spec-navelstaarders. We bevinden ons hier op GoT dus dat mag je prima doen. Maar specs zijn voor een groot publiek al lang niet meer de beslissende factor bij de aanschaf van een pc, vermits alles wel alles aankan als het op doorsnee apps aankomt. Hier geldt dus hetzelfde, en hier is het nog meer uitgesproken want niemand verwacht hier monsterprestaties van.

Specs specs specs specs... Dat is alles wat belangrijk is. Wel, er zijn bepaalde features die zich niet meteen in specs laten uitdrukken maar die toch een bepaalde meerwaarde hebben. Of iemand dat 200-300-400 euro meer waard vind is helemaal z'n eigen beslissing.

Als je dit gelijkwaardig vind aan dit, of dit met dit, dan snap je gewoon de finesses en nuances niet. Dat mag, maar voor sommigen gaat een goed product uitkiezen véél verder dan alleen maar droge specs naast elkaar afwegen. Beetje heen en weer gaan tussen 1200 euro en 1700 euro is dan niet zo een probleem. (dan koop je maar geen coole gsm bvb)

IMHO :)

edit: het zou hier meer moeten gaan over de toepassingen en apparaten zelf, niet of jan x of jan y wel of niet dit ding z'n geld waard vindt. Want dat kan me werkelijk eigenlijk niets schelen :) Iedereen kent de prijs en kent de specs, de rest maak je zelf maar uit dan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 02:34 ]

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:19:
[...]

Daar zag je het: die MacBook Air hangt overal tussen : er was nog iets niet op de markt.
ehm, er is weinig aan de macbook air dat nog niet in de markt was, het is gewoon een openklapbare laptop ... zoals bv de macbook zelf. En dat is nu net mogelijk een probleem, Apple beconcurreert zichzelf ermee.

Mensen die zulk een product overwegen, gaan voor de gestilde en goed ontworpen en mooi afgewekte notebook, en hadden sowieso al een apple gekocht.
Hooguit overtuigd de air bepaalde macbook-overwegende kanten net ook een prijsklasse hoger te gaan (maar mogelijk kan het ook betekenen dat ze een prijsklasse lager stappen; de air kopen ipv een macbook pro)

er zit verder geen grote innoverende gebruikswaarde die opeens een andere toepassing 'vrijgeeft', die al niet voorheen door de macbook bedient werd...
En ik kan me nauwelijks overtuigen dat ze er wel een klantenkring winnen die nu bediend werden door Sony e.d., de iets hogere prijsklasse aan laptops, maar die geen intersse hadden in een gewone macbook.

alles leuk en aardig, maar die mensen die nu doen alsof de air een grote 'revolutie' is laten ze zich imho een klein beetje het hoofd op hol brengen door de marketingpraat.. het is een erg mooi en slick design, maar ook niets meer dan dat.
En de tech-specs zijn wel degelijk gewoon absoluut matigjes, in die prijsklasse al helemaal (en doe niet alsof 'dat voor apple niks uitmaakt', dat vind ik eerder een belediging van Apple én zijn klanten)

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 16-01-2008 02:39 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:37:
[...]

Hooguit overtuigd de air bepaalde macbook-overwegende kanten net ook een prijsklasse hoger te gaan (maar mogelijk kan het ook betekenen dat ze een prijsklasse lager stappen; de air kopen ipv een macbook pro)

er zit verder geen grote innoverende gebruikswaarde die opeens een andere toepassing 'vrijgeeft', die al niet voorheen door de macbook bedient werd...
En ik kan me nauwelijks overtuigen dat ze er wel een klantenkring winnen die nu bediend werden door Sony e.d., de iets hogere prijsklasse aan laptops, maar die geen intersse hadden in een gewone macbook.
Daar ben ik het wel met je eens. Maar laten we het erop houden dat het eigenlijk niet uitmaakt en dit zien als een 'verbreding van het aanbod'? Waarom zou het zo erg zijn als ze nu misschien een product kunnen aanbieden dat nog beter toegespitst is op de wensen van een bepaald type klant? Apple verliest er dus niets mee en kan er alleen maar mee winnen. (volgens uw uitgangsprincipe)

Dus ik snap het negativisme niet?Of hij er nu wel of niet is, je kon en kan nog steeds uw macbook (pro's) kopen als je wil. Alleen maak je met dit ding misschien wel veel mensen extra blij. Dat is toch alleen maar een positief punt? Het is niet zo dat een technisch hoogstande meteen iets is om je als merk voor te schamen :s

En of het nu een verkochte macbook is, of een macbook pro, of een macbook air, in alle gevallen is het kassa voor apple en een extra gebruiker op osx. (uitgaande van je eigen stelling dat ze binnen dezelfde apple minded klanten vissen)
alles leuk en aardig, maar die mensen die nu doen alsof de air een grote 'revolutie' is laten ze zich imho een klein beetje het hoofd op hol brengen door de marketingpraat..
Geen revolutie nee, wel een aardige evolutie als je het mij vraagt. Hoofd op hol? Helemaal niet. Als ik een lijstje had gemaakt met alle eigenschappen die een laptop voor mij moest hebben, dan wordt deze nu helemaal waargemaakt door deze nieuwe Air. Beetje logisch dat ik dan enthousiast ben? Of ik 'em daarom koop (of uberhaupt een laptop koop zolang ik de air niet kan veroorloven, want de air is voor mij de enige optie om een laptop te vinden die volledig aan al m'n eisen voldoet) weet ik zelf ook nog niet. Dit is enkel de invulling van de voor mij perfecte laptop. Ik heb de keynote niet gezien. Dus veel marketing heb ik nog niet meegepikt.

Ik kan best wel zelf lezen en nadenken, dank u :)
het is een erg mooi en slick design, maar ook niets meer dan dat.
true, is dat dan niet genoeg dan? Specs zijn voldoende, uitwerking is waar het mij om gaat.
En de tech-specs zijn wel degelijk gewoon absoluut matigjes, in die prijsklasse al helemaal (en doe niet alsof 'dat voor apple niks uitmaakt', dat vind ik eerder een belediging van Apple én zijn klanten)
Dat heb ik uitdrukkelijk NIET gezegd. :X Ik heb gezegd dat het voor mij (en voor de doorsnee klant) niet uitmaakt bij deze laptop in het bijzonder. De air haalt z'n aantrekkingskracht op andere fronten dan specs. OSX zal hier gewoon z'n ding op doen zoals het hoort, en dan zijn de meeste (niet-tweaker) klanten al tevreden. Bij een ultraportable 'road laptop' maakt het echt niet uit. Of hij dan RAW images kan photoshoppen, of HD materiaal editen met 40 layers, of gamen, of... zal me worst wezen

Uiteraard verwacht ik van een worstation zoals een mac pro wel snoeiharde prestaties, apple of niet.

Verwijderd

je snapt echt niet wat de doelgroep is van de MacBook Air, oké de prijs is iets aan de hoge kant (tenzij je hem importeerd :p) maar dat is altijd zo voor de early adaptors. En ja ik vind dit een (kleine revolutie): het gebeurt niet elke dag dat intel hun processor verkleint met 60%. Maar misschien heb je gelijk en zal het gigantisch floppen.
Apple doet wat het altijd doet: een goed innoverend product met een lekkere design voor een net iets te hoge prijs op de markt brengen.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Jobs kreeg 't in ieder geval weer voor elkaar om alles extreem te overheerlijken terwijl er eigenlijk weinig nieuws was.

Movie rentales... tja
Wat nieuwe apples en wobbly icons... tja
Een ingebouwde HD bij de AEx... tja
Vernieuwde Apple TV wat de oude sloeg niet aan... tja

Het enige echt nieuws was de MacBook Air. Nadeel hiervan is dat de doelgroep erg klein is, en iedereen die vol verwachting aan 't hopen was op een ultradunne desktopvervanger of MacBook (Pro) updates is nu teleurgesteld omdat ze aan de Air niks hebben.

En geen 'one more thing' ;(

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Movie rentals warbij alle grote studio's meedoen, noem het maar een tja.
Updates komen nooit op een keynote, dus de Macbook pro kan binnenkort nog wel geupdated worden, zoals recent de Mac Pro en de Xserve een update kregen. Een ultradunne desktopvervanger bestaat niet, je zal altijd compromissen moeten maken. Als ze hem dikker hadden gemaakt met optische drive was er helemaal niets bijzonders aan geweest.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:19

Gerco

Professional Newbie

Serenity schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 03:37:
Jobs kreeg 't in ieder geval weer voor elkaar om alles extreem te overheerlijken terwijl er eigenlijk weinig nieuws was.
Wat verwacht je dan? Dat hij daar gaat staan zeggen dat ze eigenlijk weinig nieuws hebben, alleen maar deze paar dingetjes? Natuurlijk gaat hij daar staan roepen dat het beter dan ooit gaat en dat ze fantastische nieuwe dingen hebben, dat heet marketing. Microsoft roept ook constant dat ze revolutionaire nieuwe features hebben die al jaren in andere OSen te vinden zijn, zo werkt Amerika nu eenmaal.
En geen 'one more thing' ;(
Dat is inderdaad erg jammer, het was wel een beetje zijn signature ding. Misschien later op de MacWorld nog, maar dat lijkt me sterk.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 17:10

YellowCube

Wait...what?

om toch ook naar maar even de historie in te gaan met een mening over de MacBook Air.
ik zal het ding niet overwegen, daar is het mij net allemaal te "uitgekleed" voor. Maar ik weet dat er een groep van mensen is die 'm per direct zou aanschaffen. Mijn vader bijvoorbeeld. Die werkt nu al een jaar of 2 met volle tevredenheid op o.a. een FlyBook. Die neemt hij mee om op te werken, van tijd tot tijd een presentatie op te tonen en om mee te internetten en mailen. En hij is zeker niet de enige die op deze manier werkt met een laptop. Ik denk dat als hij dit ziet, hij Apple onmiddelijk zal overwegen

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ken zelfs erg veel mensen die een dergelijke laptop al tijden zoeken én overwegen. Zeer veel consultants en sales mensen komen hier binnen met steeds kleinere en compactere laptops. Er is zeker een markt voor. Dat deze markt níet de upgrade-grage-power-hungry Tweaker is mag duidelijk zijn.

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Toch ben ik bang dat de MBA gaat floppen. De prijs zal voor veel bedrijven geen probleem zijn, voor consumenten echter wel. Aan de andere kant draaien de meeste bedrijven gewoon op Windows, en willen ze ook ondersteuning van Windows op hun computers. Apple geft dat niet, waardoor de MBA in een hoekje gedrukt wordt. Het bedrijfsleven wil hem niet vanwege het gebrek aan ondersteuning, en consumenten vinden hem te duur.

Dat neemt niet weg dat het een kunststukje is. Voor mij is hij echter niet geschikt: ik zoek een Apple voor naast mijn pc. Desktopreplacement mag je het niet noemen, PC-replacement wel. Daarvoor is een MBA domweg ongeschikt. Als ik een iMac had gehad, dan kocht ik hem denk ik wel, maar wel met 1,6Ghz en 80GB. Dat is overigens ook jammer: voor het echte hoogstandje mag je 900 euro meer neertellen. :(

[ Voor 7% gewijzigd door Krisp op 16-01-2008 08:16 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• heron
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:01
Movie rentals pas later dit jaar buiten de VS. Prijzen zullen hier wel weer in een 1:1 verhouding met de USD liggen, en pas ook 30 dagen na dvd release hier in NL. Erg jammer, want dit is nu net een stuk van de movie-industrie waar Apple een verschil kan maken.

• Servor
  • Niet online
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:15:

en consumenten vinden hem te duur.
Jaja, als Apple iets nieuws maakt is het gelijk weer te duur. Wat koste de Vaio TZ ook alweer bij introductie?

nieuws: Sony plant ultradraagbare Vaio voor high-end markt

2200 euro's. En voor een versie met SSD mag je dus ook over de 3 mille gaan bij Sony.

En sinds Bootcamp/Parallels/Fusion is Windows geen issue meer natuurlijk.

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 01:26:

Dit ding wordt NAAST een desktop gebruikt. Resource intensieve apps op de desktop, on the go op de Air. Dit ding kan je tenminste met één hand vastnemen zonder een polsblessure op te lopen. Handig in de trein, handig op vakantie, in het hotel, naar de les, noem maar op. Ik zie voor dat gebruik géén nadelen en enkel maar voordelen.
Dan lijkt me zoiets:
http://www.tigerdirect.co...?EdpNo=3422407&CatId=2814

toch geschikter, lichter , kleiner, goedkoper, touch screen,even lange batterij duur ,...

Daarnaast heb nu ook al laptops van 1,5kg die even draagbaar dus zijn als deze nieuwe apple notebook.
Traag? Who cares met wat ik (en het doelpubliek) erop willen doen. Tekstje bewerken, muziekje luisteren, video afspelen (in elk geval ram genoeg om allerhande taken en documenten te bufferen), wat rondbrowsen (gebeurt volledig in ram) en beetje IM..
Idd, maar dan is 1800 tot 2800euro wel redelijk duur.
Ik overweeg het in elk geval. Deze of de Macbook, afhankelijk van of ik er het geld ervoor over heb. Macbook pro trekt me helemaal niet en is totale overkill.
Deze air zeker hoor, je betaald hopen voor zijn ultraplatte design dat eigenlijk geen extra functionaliteit brengt (of je moet echt weinig plaats hebben in je boekentas/rugzak of zo)
De zwarte macbook kost trouwens bvb al 1300 euro, dan wordt het verschil nog kleiner. Genoeg mensen voor wie 1200 of 1700 euro 'hetzelfde soort bedrag is'. Die geven dat gewoon uit aan een hp laptop in de mediamarkt. En dan kijken ze nog eens niet naar de specs, maar gewoon : een laptop = een laptop. Daarnet vernam ik dat sommigen deze 'air' voor hun verjaardag gevraagd hadden. Sommige gezinnen kunnen dit soort dingen nu eenmaal gemakkelijk betalen. Prijszeikerij is zo een 'non-issue'. Als je het niet wil of kan betalen dan koop je toch de macbook? (wat ik waarschijnlijk ook zal doen)
Denk dat weinig mensen een 500euro niks vinden hoor, denk dat die vooral naar deze apple kijken voor zijn design, niet naar de mogelijkheden. Net zoals de ipod in het begin en de iphone nu, apple is gewoonweg heel goed in zulke hypes te creeren.
Voor veel mensen is dit ook een laptop. Tja, daar hoef je helemaal geen woorden aan vuil te maken.
Het is toch een laptop? Ik heb hier een D820 van het werk en die gebruik ik ook op de trein hoor, en nee ik hou die niet de hele tijd vast, ik zet die gewoon op mijn benen dan maakt het weinig uit dat die 3kg is. Design is kwestie van smaak en over smaken kan je moelijk discusieren.
Ik hou van ontwerp, design, goed bedachte en goed gemaakte apparaten. Merken dat de producent veel tijd en energie in het ontwerp heeft gestoken, er goed over heeft nagedacht en dat met passie doet. Wie liever deze dell koopt hoort niet tot de doelgroep en begrijpt het toch niet. Die kunnen dan beter hun mond houden (niet speficiek op jou bedoeld, maar op de meeste onzin reacties in deze en andere threads en op de FP)
Er zit natuurlijk veel energie in dit ontwerp maar ikvraag me af hoe nuttig dit was. Waarom de dunste notebook ter wereld? Het lijkt me een beetje als een FULL HD 20 inch TV die ook nog eens de platse ter wereld is. Hoe nuttig is dit ? voor 99,999999% van de kopers niet echt iets extra, maar je betaald er wel voor. Blijft over het design dus .

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:54:
[...]

Dan lijkt me zoiets:
http://www.tigerdirect.co...?EdpNo=3422407&CatId=2814

toch geschikter, lichter , kleiner, goedkoper, touch screen,even lange batterij duur ,...
da's een UMPC en imo toch wel even wat anders dan een laptop met een 13"scherm en volwaardig keyboard. Vergelijkingen zijn prima, maar doe dat dan niet met appelen en peren.
:)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:55:

Apple verliest er dus niets mee en kan er alleen maar mee winnen. (volgens uw uitgangsprincipe)
Nee, apple kan ook veel verliezen ..... ze hebben een groot deel van publiek en 'momentum' nu te danken aan revolutionaire producten met nieuwe toepassing...

de 'Hype' die ze voor deze macworld Expo creeerden was dat er weer een 'Killer-app' gelanceerd zou worden en vanuit dat idee was ik nieuwsgierig...

Ik zie de macbook niet als een killer app, enkel een verdieping van hun laptop aabnd, van twee modellen gaan ze nu naar drie waarbij de macbook air een vreemde en lastig positie kent, qua specs is het het laagste model, qua prijs het midden, en qua design en looks het duurste...(mogelijk, als je de SDD variant enkel zou zien zou ik het al meer een 'revolutionair' product vinden, maar kennelijk durfde ze bewust niet aan op compleet daarop in te zetten)...
Dus ik snap het negativisme niet?
Misschien zie jij dat als 'negativisime' .. maar ik zie het juist als een hoge verwachting die ik aan apple stel ...
geen enkele fabrikant krijgt de media-aandacht voor hun modellen voor elkaar, die Apple wel lukt ...
dat is niet zomaar, maar ook omdat ze er gewoon uitstekende en zoals ze zelf al zegt 'goed doordachte' producten lanceren die veelal verder gaan dan enkel 'looks'...

Mijn mening is gewoon dat dit bij de macbook air niet gelukt is, hoe mooi het design ook is, verder steekt het niet duidelijk uit boven soortgelijke producten van Sony en Toshiba, en op specifieke unten is het qua techspecs niet overtuigend (sorry maar je kunt niet beweren dat iets als techspecs opeens bij apple 'niks uitmaakt' dat maakt altijd wel iets uit, mooie looks is nooit een goedmakertje voor echt schrale specs, minimaal moet er sprake zijn van een zeker evenwicht dat mijns inziens bij de macbook air ontbreekt, daar slaat de weegschaal enkel uit in de richting van loooks)

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 08:26:
[...]

Jaja, als Apple iets nieuws maakt is het gelijk weer te duur. Wat koste de Vaio TZ ook alweer bij introductie?

nieuws: Sony plant ultradraagbare Vaio voor high-end markt

2200 euro's. En voor een versie met SSD mag je dus ook over de 3 mille gaan bij Sony.

En sinds Bootcamp/Parallels/Fusion is Windows geen issue meer natuurlijk.
En is dat een succes? :P

Natuurlijk is de prijs voor wat je aan techniek krijgt scherp, maar het blijft Apple, en die ondersteunen geen Windows. En dat je Windows erop kan zetten, wil nog niet zeggen dat je Windows ondersteund krijgt. :)

• Servor
  • Niet online
RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:15:

de 'Hype' die ze voor deze macworld Expo creeerden was dat er weer een 'Killer-app' gelanceerd zou worden
Bron? Link? De *rumor* sites maken elkaar gek, Apple zelf brengt NIKS naar buiten voor een Expo.

• PLeX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik vind het fix zuur dat er geen Penryn in de MBP is gekomen. Deze zat ik op te wachten, maar helaas is hij niet geintroduceert.

:'( :'( :'(

Nu maar een 2.6Ghz MBP bestellen dan :X :P

Hoi.

• Servor
  • Niet online
Geen idee, geen verkoopcijfers van bekend bij mij.
Natuurlijk is de prijs voor wat je aan techniek krijgt scherp
Dus kunnen we het onzin-argument dat het 'duur' is schrappen?
maar het blijft Apple, en die ondersteunen geen Windows. En dat je Windows erop kan zetten, wil nog niet zeggen dat je Windows ondersteund krijgt. :)
Beetje flauw. Apple doet flink z'n best om drivers beschikbaar te maken, en Bootcamp is een normaal ondersteund product. Daarnaast, binnen een virtuele machine maakt het helemaal niks meer uit: dan draai je Windows gewoon op een virtuele laag (alleen de CPU wordt niet gevirtualiseerd) met generieke drivers.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:25:
[...]

Geen idee, geen verkoopcijfers van bekend bij mij.

[...]

Dus kunnen we het onzin-argument dat het 'duur' is schrappen?
Ik weet het ook niet, maar het lijkt mij een product wat niet heel veel verkoopt. De meeste laptop's zijn nog altijd gewoon ongeveer 15", ruim 2 kg zwaar, enz. omdat dat soort laptops rond de 1000 euro kosten. Daardoor is de prijs van de MBA, die bijna 2 keer zo hoog ligt, gewoon te hoog in vergelijking met dat soort laptops. Als ik binnen een bedrijf mocht beslissen tussen een Macbook en een Macbook Air, dan werd het de Macbook. Als je 20 laptops moet kopen (en dan praat je over kleine bedrijven), dan spreek je over een bedrag van bijna 12.000 euro EXTRA, alleen om het gewicht, en het design. Dan moet je wel enorm zwaarwegende argumenten hebben om een mooiere, en lichtere laptop te kopen, die ook nog eens minder presteert.
[...]

Beetje flauw. Apple doet flink z'n best om drivers beschikbaar te maken, en Bootcamp is een normaal ondersteund product. Daarnaast, binnen een virtuele machine maakt het helemaal niks meer uit: dan draai je Windows gewoon op een virtuele laag (alleen de CPU wordt niet gevirtualiseerd) met generieke drivers.
Het is misschien flauw, maar Dell, HP, Toshiba, enz leveren allemaal ondersteuning op Windows. Je wilt geen problemen met laptops, zeker niet op hoog niveau. Dat is ook een issue voor bedrijven.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Overigens is het timemachen via het draaidloos netwerk wel retetraag. Via 100mbit netwerk is het al traag...

• k995
YellowCube schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:04:
[...]

da's een UMPC en imo toch wel even wat anders dan een laptop met een 13"scherm en volwaardig keyboard. Vergelijkingen zijn prima, maar doe dat dan niet met appelen en peren.
Het ging hierover :
"Dit ding kan je tenminste met één hand vastnemen zonder een polsblessure op te lopen. Handig in de trein, handig op vakantie, in het hotel, naar de les, ... Tekstje bewerken, muziekje luisteren, video afspelen (in elk geval ram genoeg om allerhande taken en documenten te bufferen), wat rondbrowsen (gebeurt volledig in ram) en beetje IM"

ALs je perse een notebook wil pak dan gelijk welk merk en ze hebben allemaal ultra light notebooks , hier is een review van 2 jaar geleden van notebooks met gelijkaardige specs (buiten CPU) : http://www.tomsguide.com/...p-champ,review-630-3.html Geen zin om meer recente te zoeken maar dit bestaat al heel lang en is veel goedkoper verkrijgbaar dan bij apple, niks nieuws dus.

• k995
RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:15:
[...]

Nee, apple kan ook veel verliezen ..... ze hebben een groot deel van publiek en 'momentum' nu te danken aan revolutionaire producten met nieuwe toepassing...
Euh zoals? Dit product past naar mijn inziens perfect bij wat apple doet, ze pakken bestaande producten verbeteren die ligt, maken er een hype rond met wat marketing termen en verkopen.

Ze hebben geen slechte producten, verre van je betaald er voor, maar om te spreken van "revolutionaire producten met nieuwe toepassing "gaat veeeeel te ver
Ik zie de macbook niet als een killer app, enkel een verdieping van hun laptop aabnd, van twee modellen gaan ze nu naar drie waarbij de macbook air een vreemde en lastig positie kent, qua specs is het het laagste model, qua prijs het midden, en qua design en looks het duurste...(mogelijk, als je de SDD variant enkel zou zien zou ik het al meer een 'revolutionair' product vinden, maar kennelijk durfde ze bewust niet aan op compleet daarop in te zetten)...
Brengt ook weinig extra en de prijs swingt teveel de pan uit voor diegene die het kopen voor het design.
Misschien zie jij dat als 'negativisime' .. maar ik zie het juist als een hoge verwachting die ik aan apple stel ...
geen enkele fabrikant krijgt de media-aandacht voor hun modellen voor elkaar, die Apple wel lukt ...
dat is niet zomaar, maar ook omdat ze er gewoon uitstekende en zoals ze zelf al zegt 'goed doordachte' producten lanceren die veelal verder gaan dan enkel 'looks'...
Tja, ze weten idd de media goed te bespelen met uitstekende producen, zoals er zoveel zijn .
Mijn mening is gewoon dat dit bij de macbook air niet gelukt is, hoe mooi het design ook is, verder steekt het niet duidelijk uit boven soortgelijke producten van Sony en Toshiba, en op specifieke unten is het qua techspecs niet overtuigend (sorry maar je kunt niet beweren dat iets als techspecs opeens bij apple 'niks uitmaakt' dat maakt altijd wel iets uit, mooie looks is nooit een goedmakertje voor echt schrale specs, minimaal moet er sprake zijn van een zeker evenwicht dat mijns inziens bij de macbook air ontbreekt, daar slaat de weegschaal enkel uit in de richting van loooks)
Ik vind dat dit altijd het geval is bij apple, kan je eens wat producten opsommen die er echt boven de concurenten uitspringen?

• Servor
  • Niet online
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:38:
[...]

Ik weet het ook niet, maar het lijkt mij een product wat niet heel veel verkoopt. De meeste laptop's zijn nog altijd gewoon ongeveer 15", ruim 2 kg zwaar, enz. omdat dat soort laptops rond de 1000 euro kosten. Daardoor is de prijs van de MBA, die bijna 2 keer zo hoog ligt, gewoon te hoog in vergelijking met dat soort laptops. Als ik binnen een bedrijf mocht beslissen tussen een Macbook en een Macbook Air, dan werd het de Macbook. Als je 20 laptops moet kopen (en dan praat je over kleine bedrijven), dan spreek je over een bedrag van bijna 12.000 euro EXTRA, alleen om het gewicht, en het design. Dan moet je wel enorm zwaarwegende argumenten hebben om een mooiere, en lichtere laptop te kopen, die ook nog eens minder presteert.
Ik denk dat we het gewoon eens moeten afwachten. Er zijn consumenten die zonder blikken of blozen 3 mille neerleggen voor een MacPro (terwijl je in raw performance misschien goedkopere keuzes hebt), er zijn consumenten die met een Canon 1D2MkIII lopen voor 3 snapshots per jaar op vakantie, etc. Ik geef direct toe dat dit waarschijnlijk niet Apple's bestseller of all time gaat worden, maar het afschrijven voordat er ook maar 1 geleverd is lijkt me wat voorbarig.
Het is misschien flauw, maar Dell, HP, Toshiba, enz leveren allemaal ondersteuning op Windows.
Eh ja, en Apple levert ondersteuning op Mac OS. Misschien moet je ook geen Mac kopen als je een Windows machine wilt.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:53:
[...]

Euh zoals? Dit product past naar mijn inziens perfect bij wat apple doet, ze pakken bestaande producten verbeteren die ligt, maken er een hype rond met wat marketing termen en verkopen.

Ze hebben geen slechte producten, verre van je betaald er voor, maar om te spreken van "revolutionaire producten met nieuwe toepassing "gaat veeeeel te ver

[...]

Brengt ook weinig extra en de prijs swingt teveel de pan uit voor diegene die het kopen voor het design.

[...]

Tja, ze weten idd de media goed te bespelen met uitstekende producen, zoals er zoveel zijn .

[...]

Ik vind dat dit altijd het geval is bij apple, kan je eens wat producten opsommen die er echt boven de concurenten uitspringen?
De iPod was bij introductie bijzonder innovatief, en dat is de iPod Touch en de iPhone ook. :) De iPod Touch is daarbij ook nog redelijk concurrerend geprijsd, de iPhone (in Frankrijk €600) ook. De Macbook is niet baanbrekend, maar is ook redelijk geprijst. De MPB is een professionele laptop, maar prijst zich ook niet uit de markt t.o.v. naaste concurrenten.

Laat ik het zo zeggen: in de doelgroep, zeer lichte, kleine, maar dan ook dure laptops zal de MBA scoren. Helaas is de markt voor dit soort laptops erg klein, en ik zie hem niet groter worden doordat deze laptop erbij is gekomen.
Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat we het gewoon eens moeten afwachten. Er zijn consumenten die zonder blikken of blozen 3 mille neerleggen voor een MacPro (terwijl je in raw performance misschien goedkopere keuzes hebt), er zijn consumenten die met een Canon 1D2MkIII lopen voor 3 snapshots per jaar op vakantie, etc. Ik geef direct toe dat dit waarschijnlijk niet Apple's bestseller of all time gaat worden, maar het afschrijven voordat er ook maar 1 geleverd is lijkt me wat voorbarig.
Apple leeft op bestsellers. Hun kracht is dat ze weinig producten maken, die veel verkopen. Zo worden je ontwikkelingskosten laag, en kun je meer winst maken. Deze past totaal niet in die filosofie.
[...]

Eh ja, en Apple levert ondersteuning op Mac OS. Misschien moet je ook geen Mac kopen als je een Windows machine wilt.
Laten bedrijven nu vrijwel altijd Windows draaien. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Krisp op 16-01-2008 10:02 ]

• Servor
  • Niet online
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:00:

Apple leeft op bestsellers. Hun kracht is dat ze weinig producten maken, die veel verkopen. Zo worden je ontwikkelingskosten laag, en kun je meer winst maken. Deze past totaal niet in die filosofie.
Niet mee eens. Volgens Steve Jobs zelf (interview Mac Format van een tijdje geleden, toen duidelijk werd dat Apple TV niet hét succes was) zijn er een paar soorten producten binnen Apple, waaronder bestsellers (iMac, MacBook, iPhone) en 'products you grow affectionate with' en als voorbeeld werd Apple TV en de Mac Mini genoemd. Er zijn dus producten waarvan Apple donders goed weet dát het geen bestseller gaat worden, en toch worden deze gemaakt en verkocht (ter illustratie: de Mac Mini is nog steeds niet doodverklaard, ondanks alle hardnekkige geruchten). De MBA zou zomaar eens zo'n product kunnen zijn.
Laten bedrijven nu vrijwel altijd Windows draaien. ;)
En daarom is het marktaandeel van Windows veel hoger dan dat van Apple. Maar binnen die beperkte bandbreedte die Apple nu heeft, zou ook bij die bedrijven - die dus al Apple minded zijn - de MBA best aan kunnen slaan. Zou kunnen he.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:53:
[...]

Dat vind ik juist echt een onderschatting van de meerwaarde van Apple als leverancier (en zou niet verklaren waarom productreleases van apple opeens meer aandaccht krijgen dan de standaard Sony of Toshiba release, zelfs Dell of HP) .. Je lijkt nu te beweren dat behalve een dun laagje chroom en wat marketing, Apple niks meer extra's bied.
Als dat zo zou zijn, zou apple nooit zo groot zijn en gewoon een klein 'design-bedrijfje' zijn.

vrijwel al hun producten komen met een specifieke filosofie over hun toepassing, en het design ervan en de keuzes die de designer maakt heeft vrijwel altijd ermee te maken om juist de toepassing voor gebruikers zeer instinctief en eenvoudig te maken... iets dat veelal ook absoluut lukt.
Apple-producten zijn niet zomaar 'mooi' waarbij het mooi-zijn geen functionele waarde heeft, maar juist schoolvoorbeelden van een aloud-principe 'form-follows-function'..

de ipods waren niet enkel zomaar de zoveelste draagbare muziekspelers, ze boden een zeer goed geintegreerde en instintieve bediening, waarbij het uiterlijke design én de software (zowel die op de ipod zelf, alswel op de PC waarmee gesynched werden) met een eenduidige visie ontworpen werden.

hetzelfde bij de iPhone waar men bv nieuwe, inoovatieve ideen heeft over de schermweergave en men zo softwarematig bepaalde hardware-eigenschappen kan simuleren, met succes én met meerwaarde...
Dat zijn nu net innovaties dat bedrijven die enkel in hardware/design of enkel in.

Precies om die reden zie ik de macbook air geenszins als nieuw product of innovatie op juist het gebied war appel sterk is, namelijk de intergatie van verschillende terreinen, de bediening/besturing etc... daaraan is eigenlijk niks...
Het ding zou eigenlijk net zogoed windows vista kunnen draaien en het zou net zozeer een mooi product zijn.. echter in die zin is het gewoon een product als ook Sony of Toshiba op de markt kunnen brengen ook bedrijven die goed overdachte designs kunnen afleveren, maar meestal net iets minder innovatief zijn dan apple...

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 16-01-2008 11:03 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:32:
Niet mee eens. Volgens Steve Jobs zelf (interview Mac Format van een tijdje geleden, toen duidelijk werd dat Apple TV niet hét succes was) zijn er een paar soorten producten binnen Apple, waaronder bestsellers (iMac, MacBook, iPhone) en 'products you grow affectionate with' en als voorbeeld werd Apple TV en de Mac Mini genoemd. Er zijn dus producten waarvan Apple donders goed weet dát het geen bestseller gaat worden, en toch worden deze gemaakt en verkocht (ter illustratie: de Mac Mini is nog steeds niet doodverklaard, ondanks alle hardnekkige geruchten). De MBA zou zomaar eens zo'n product kunnen zijn.
Dat klinkt een beetje makkelijk praten achteraf, voor de Mac Mini waren ook hoge verwachtingen. Het 'floppen' matige succes daarvan maakte voor Apple niet echt uit omdat hun MacBook zo'n gigantische hit was.

Maar Apple doet met de AppleTV eigenlijk best een interessante move: ze houden de specs gelijk (het is nog steeds een bijkans bejaarde Pentium-M intern) en verlagen de prijs. Dat zien we niet vaak bij Apple, dat in alles wat ze maken bovenin de markt zit. Da's een teken dat ze de AppleTV bij veel meer mensen naar binnen willen schuiven dan de gemiddelde Apple gadget. De AppleTV is dan ook een produkt met een veel grotere potentie: elke Windows gebruiker kan 'm immers ook gebruiken.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:32:
[...]

Owke, laten we stellen dat dit klopt. De Mini was om pc-gebruikers te trekken, de AppleTV was om het iTunes model uit te breiden naar de woonkamer, en zo ruimte te creëren voor de Movies, en mensen ervaring op te laten doen met Apple. Dat is slim, want zo verklein je de stap naar een echte Apple. Het voegde dus daadwerkelijk iets nieuws toe, en je kon er indirect veel mee winnen.

De MBA doet dat niet echt. Zeker, hij is nog lichter en nog kleiner dan de Macbook. Maar de prijs die er tegenover staat is imo echt te hoog. :) Je trekt er geen nieuwe gebruikers mee, en binnen de Apple-wereld heeft een groot gedeelte genoeg aan een Macbook. Je probeert dus binnen de Apple-wereld een markt te creëren, die in de pc-wereld al heel klein is. Hoe ver wil je het zoeken?

Apple had kunnen kiezen om een kleine, krachtige Macbook Pro op de markt te zetten, ik had die Macbook zo gekocht. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om een eenvoudige, grotere laptop op de markt te zetten, om het gat te overbruggen. Er was een markt voor geweest. Hier is nauwelijks een markt voor, dus het is of een designstatement (waar de computerwereld nauwelijks geschikt voor is), of ze hebben totaal andere gedachtes dan ik die heb. Ze nemen in ieder geval een grote gok. :)
[...]

En daarom is het marktaandeel van Windows veel hoger dan dat van Apple. Maar binnen die beperkte bandbreedte die Apple nu heeft, zou ook bij die bedrijven - die dus al Apple minded zijn - de MBA best aan kunnen slaan. Zou kunnen he.
Eensch. ;)
Dreamvoid schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:51:
[...]

Dat klinkt een beetje makkelijk praten achteraf, voor de Mac Mini waren ook hoge verwachtingen. Het 'floppen' daarvan maakte voor Apple niet echt uit omdat hun MacBook zo'n gigantische hit was.

Maar Apple doet met de AppleTV eigenlijk best een interessante move: ze houden de specs gelijk (het is nog steeds een bijkans bejaarde Pentium-M intern) en verlagen de prijs. Dat zien we niet vaak bij Apple, dat in alles wat ze maken bovenin de markt zit. Da's een teken dat ze de AppleTV bij veel meer mensen naar binnen willen schuiven dan de gemiddelde Apple gadget. De AppleTV is dan ook een produkt met een veel grotere potentie: elke Windows gebruiker kan 'm immers ook gebruiken.
Ik heb, zeker als het Movie's gedeelte geïntroduceerd is, een veel hogere verwachting van de AppleTV. Dit is het eerste apparaat wat HD-films naar de huiskamer brengt, zonder dat daar grote risico's aan vast zitten, bijvoorbeeld dat je apparaat straks niet meer ondersteund wordt door filmmaatschappijen. ;) Daarnaast is de prijs van de films aantrekkelijk: voor 5 euro koop ik regelmatig films op DVD, maar ik kijk ze meestal maar 1 keer. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Krisp op 16-01-2008 11:07 ]

• Zware Unit
  • Laatst online: 09-01 22:32
Zelf hoop ik dat de nieuwe iTunes HD film verhuur snel in Nederland beschikbaar wordt. Verwacht dat ze op termijn ook HD films gaan verkopen. Hoef ik ook geen HD/Blue-Ray speler te kopen.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• k995
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:00:
[...]

De iPod was bij introductie bijzonder innovatief
Ik had een archos jukebox 6000 denk een jaar voordat er een ipod op de markt kwam(en 2jaar voordat het op iets anders wekte dan mac). 6GB HDD player. Prijs was ongeveer evenveel als voor een IPOD .

De IPOD van 2002/3 was beter, ja (logisch) maar niet revolutionair, gewoon een evolutie van 2jaar.
, en dat is de iPod Touch en de iPhone ook. :) De iPod Touch is daarbij ook nog redelijk concurrerend geprijsd,
Een acer N311 kost evenveel(zelfs met extra geheugenkaart) heeft betere specs(3,7", 640x480) en je kan er alles op instaleren wat je wil. Een acer N310 (zonder wifi) is stukken goedkoper betere specs en kan meer.
Tom tom navigatie bijvoorbeeld .
de iPhone (in Frankrijk €600) ook.
Hetzelfde, de iphone is een zelfs nog geen smart phone op dit moment, ja je kan er niks extra op instaleren, en dan is 650€ toch wel duur hoor voor een telefoon waar je MP3 en filmpjes op kan zien en eens surfen.
En je moet dan nog eens importeren uit frankrijk . Zeg me eens wat er zo innovatief is aan deze producten?
De Macbook is niet baanbrekend, maar is ook redelijk geprijst. De MPB is een professionele laptop, maar prijst zich ook niet uit de markt t.o.v. naaste concurrenten.
De macbook ook 1050euro voor een 13" laptop is duur hoor, je vind hetzelfde 3-400 euro goedkoper. De pro versie is dan idd nog veel slechter qua prijs/specs.
Laat ik het zo zeggen: in de doelgroep, zeer lichte, kleine, maar dan ook dure laptops zal de MBA scoren. Helaas is de markt voor dit soort laptops erg klein, en ik zie hem niet groter worden doordat deze laptop erbij is gekomen.
Inderdaad
Apple heeft wel veel hoor, helemaal niet zo klein, in vergelijking met de heel grote misschien.

• Dreamvoid
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:26:
De macbook ook 1050euro voor een 13" laptop is duur hoor, je vind hetzelfde 3-400 euro goedkoper.
De Macbook is best een concurrend produkt, er zijn inderdaad 15.4" laptops met die specs (C2D, bluetooth, webcam) voor 300 euro minder, maar de vergelijkare 13" laptops zijn maar weinig goedkoper.

Wat ook wel interessant is, is de verschillende visie op thuis-servers tussen Microsoft en Apple. Bij Apple zitten alle intensieve taken op de 'clients': die nieuwe Airport met HD is niet meer dan 'domme' NAS, waar de 'slimme' OS X PC's hun backups naartoe schuiven, net als met de relatief 'domme' low-spec AppleTV die de iTunes/iPhoto libraries gebruiken op de clients. Microsoft werkt vanuit een krachtige Home Server, waar je media library centraal opgeslagen is en de backups vanuit de server worden geinitieerd, en met krachtige Media Center HTPC's met veel functies in 1 (PVR, media server, realtime transcoding voor extenders, etc). Allebei hun voor- en nadelen...

[ Voor 46% gewijzigd door Dreamvoid op 16-01-2008 11:50 ]

• k995
RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:48:
[...]

Dat vind ik juist echt een onderschatting van de meerwaarde van Apple als leverancier (en zou niet verklaren waarom productreleases van apple opeens meer aandaccht krijgen dan de standaard Sony of Toshiba release, zelfs Dell of HP) .. Je lijkt nu te beweren dat behalve een dun laagje chroom en wat marketing, Apple niks meer extra's bied.
Nee hoor zeg ik ook nergens, ik zeg dat ze gelijkaardige goed doordachte design gerichte producten dan anderen uitbrengen PLUS er in vele gevallen in slagen een hype er rond te creeren dat doet alsof dit het beste en enigste product is dat telt. Iets wat andere ook proberen maar nooit echt in lukken.

Het is de combinatie van deze 2 die apple uit het slop van eind jaren 90 haalde , Jobs zelfs heeft ergens rond die periode gezegd met de eerste imac dat ze meer design gericht gingen werken dacht ik. EN het is diezelfde imac die het eerste succes sinds lang was.
Als dat zo zou zijn, zou apple nooit zo groot zijn en gewoon een klein 'design-bedrijfje' zijn.
Waarom niet? Een design bedrijf kan niet groot worden? ALs de markt ervoor is en de producten deftig zijn.
vrijwel al hun producten komen met een specifieke filosofie over hun toepassing, en het design ervan en de keuzes die de designer maakt heeft vrijwel altijd ermee te maken om juist de toepassing voor gebruikers zeer instinctief en eenvoudig te maken... iets dat veelal ook absoluut lukt.
Apple-producten zijn niet zomaar 'mooi' waarbij het mooi-zijn geen functionele waarde heeft, maar juist schoolvoorbeelden van een aloud-principe 'form-follows-function'..
PR praat, 1 ik vind ze niet echt mooi (sommige gaan nog maar van het meeste wit gruwel ik)
2 zeg me eens wat het nut is van een 2cm dikke laptop die evenveel weegt en evengroot is als een concurent die 4cm dik is maar een stuk goedkoper?

Nogmaals ik zeg NIET dat apple slechte producten maakt maar hemel ze AUB niet op ik heb ook al met de meeste apple producten gewerkt of gebruikt en nog nooit heb ik gedacht "dit is nu eens goed in elkaar gestoken".
de ipods waren niet enkel zomaar de zoveelste draagbare muziekspelers, ze boden een zeer goed geintegreerde en instintieve bediening, waarbij het uiterlijke design én de software (zowel die op de ipod zelf, alswel op de PC waarmee gesynched werden) met een eenduidige visie ontworpen werden.
Euh het was om MP3's af te spelen? Je weet wel je klikt die aan en je luisterd? Weet niet wat jij doet met je MP3 speler maar het geluid en batterij is voor mij daar redelijk belangrijk in en laat de ipod het daar nu allebei in afweten.

Leuk een goede interfae te hebben, maar andere hebben die ook EN hebben daar soms beter geluid of betere batterij of ... bij. snap je?
hetzelfde bij de iPhone waar men bv nieuwe, inoovatieve ideen heeft over de schermweergave en men zo softwarematig bepaalde hardware-eigenschappen kan simuleren, met succes én met meerwaarde...
Dat zijn nu net innovaties dat bedrijven die enkel in hardware/design of enkel in.
Euh zoals? Heb de iphone een maand gebruikt en ik ben blij dat ik mijn nokia 6021 terug hebt, vind ik veel handiger . ALs pda heb ik een acer N310 ook veel handiger als PDA dan de iphone, die je eigenlijk zo niet kan noemen.
Precies om die reden zie ik de macbook air geenszins als nieuw product of innovatie op juist het gebied war appel sterk is, namelijk de intergatie van verschillende terreinen, de bediening/besturing etc... daaraan is eigenlijk niks...
Bedieinging veranderd NIKS, enkel de dikte , en wat geeft dat voor extra functie?
Het ding zou eigenlijk net zogoed windows vista kunnen draaien en het zou net zozeer een mooi product zijn.. echter in die zin is het gewoon een product als ook Sony of Toshiba op de markt kunnen brengen ook bedrijven die goed overdachte designs kunnen afleveren, maar meestal net iets minder innovatief zijn dan apple...
Ik zie nog steeds niet in wat buiten design een iets dunnere laptop brengt hoor. Kan je dat eens uitleggen? En liefst in niet PR gepraat :)

• k995
Dreamvoid schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:39:
[...]

De Macbook is best een concurrend produkt, er zijn inderdaad 15.4" laptops met die specs (C2D, bluetooth, webcam) voor 300 euro minder, maar de vergelijkare 13" laptops zijn maar weinig goedkoper.
Rare logica, met 14" heb je meer . Een laptop met 14" die dus goedkoper is en even goed is veel beter.

ALs ik eens zoek vind ik 12":700euro 13":800euro, toch nog 250euro goedkoper .

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00

Zoefff

❤ 

Bedieinging veranderd NIKS, enkel de dikte , en wat geeft dat voor extra functie?
Je maakt jezelf natuurlijk een beetje belachelijk door in hoofdletters te schreeuwen dat er niets veranderd terwijl de bediening wel degelijk veranderd is door het toevoegen van een multi-touch trackpad waarmee je eenvoudig vensters kan verslepen, in en uitzoomen, objecten draaien, etc.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Dreamvoid
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:50:
[...]

Rare logica, met 14" heb je meer . Een laptop met 14" die dus goedkoper is en even goed is veel beter.
Natuurlijk niet, kleine laptops met fatsoenlijke specs zijn duur. 15,4" is op het moment de 'sweetspot' in laptopland: alles met een groter scherm en dezelfde specs is duurder, alles met een kleiner scherm en dezelfde specs is duurder.
ALs ik eens zoek vind ik 12":700euro 13":800euro, toch nog 250euro goedkoper .
Wacht eens even, waar kan jij een 13" Core 2 Duo-laptop met bluetooth en webcam voor 800 euro vinden???

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Specificaties zeggen weinig als het lastig te bedienen is. De kracht van Apple is niet de specificaties, maar de bediening ervan. Die is vele malen beter. Ik heb met de Archos gewerkt, en ik vond het een verschrikkelijk apparaat. Met de iPod liep ik zo weg (nadat ik door had dat het een touchwheel was. :P ). Hetzelfde geldt voor de iPhone/Touch. Ik werk nu 1,5 jaar met Windows Mobile, en het werkt gewoon omslachtig. De bediening is niet intuïtief. Dat heeft Apple juist zo goed voor elkaar. :)

• k995
Zoefff schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:50:
[...]

Je maakt jezelf natuurlijk een beetje belachelijk door in hoofdletters te schreeuwen dat er niets veranderd terwijl de bediening wel degelijk veranderd is door het toevoegen van een multi-touch trackpad waarmee je eenvoudig vensters kan verslepen, in en uitzoomen, objecten draaien, etc.
Echt handig als je aan het surfen bent natuurlijk? Ik heb gewoon een kleine notebook muis erbij, heel handig en werkt ongetwijfeld beter dan gelijk welke multi-touch trackpad

Er word hier gezegd dat het geen gewone laptop/desktop replacement is en dus enkel voor simpele dingen op de weg, wat ben je dus met dit? Of heb jij op de trein 5 vensters tegelijk openstaan die je ook allemaal efectief wil zien?

• k995
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:04:

Ik heb, zeker als het Movie's gedeelte geïntroduceerd is, een veel hogere verwachting van de AppleTV. Dit is het eerste apparaat wat HD-films naar de huiskamer brengt, zonder dat daar grote risico's aan vast zitten, bijvoorbeeld dat je apparaat straks niet meer ondersteund wordt door filmmaatschappijen. ;)
ALs apple ermee stopt heb je pech natuurlijk. Jij bent bang om afhankelijk te zijn van enkele tientallen studios (met een 6 grote) maar je maakt je afhankelijk van 1 bedrijf.
Daarnaast is de prijs van de films aantrekkelijk: voor 5 euro koop ik regelmatig films op DVD, maar ik kijk ze meestal maar 1 keer. :)
5euro om een film te huren? Toch redelijk duur denk ik? Geen idee wat dat tegenwoordig kost in een videotheek.

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:02:
[...]

Specificaties zeggen weinig als het lastig te bedienen is. De kracht van Apple is niet de specificaties, maar de bediening ervan. Die is vele malen beter. Ik heb met de Archos gewerkt, en ik vond het een verschrikkelijk apparaat. Met de iPod liep ik zo weg (nadat ik door had dat het een touchwheel was. :P ). Hetzelfde geldt voor de iPhone/Touch. Ik werk nu 1,5 jaar met Windows Mobile, en het werkt gewoon omslachtig. De bediening is niet intuïtief. Dat heeft Apple juist zo goed voor elkaar. :)
Nou zeggen specificaties soms wel iets. Ik heb momenteel een dell axim x51v (heeft een 3.7 inch vga scherm met gpu erin, ontwerp is al 3 jaar oud maar tot op heden nog steeds de sterkste pda) en ik zou hem elk moment willen omruilen voor de iphone/ipod touch. Alleen zijn er een paar dingen die mij weerhouden. Ten eerste het feit dat er maar een videocodec gesupport wordt, op mijn dell kan ik bijna alles afspelen. Hij begint pas te haperen bij 720p en vga kan hij prima aan. Als tweede is het gemakkelijker voor de ogen om subtitles te lezen op vga dan op een lagere resolutie. En als derde de software. Ik heb op mijn dell excell, word, powerpoint etc. en vooral excell mis ik op de iphone/touch. Het enige waar je voor gaat bij apple is in principe het ontwerp maar je loopt zoveel mis bij het operating system. Toegegeven, de iphone/touch is makkelijk in gebruik maar het zal nog even duren voordat het in de buurt komt van mijn dell. Ik moet wel toegeven dat ik een ipod classic en mini heb (ik vind ze heerlijk :) ) maar die hebben naar mijn mening in europa geen echte concurrent.

• k995
Dreamvoid schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:54:
[...]

Natuurlijk niet, kleine laptops met fatsoenlijke specs zijn duur. 15,4" is op het moment de 'sweetspot' in laptopland: alles met een groter scherm en dezelfde specs is duurder, alles met een kleiner scherm en dezelfde specs is duurder.

[...]

Wacht eens even, waar kan jij een 13" Core 2 Duo-laptop met bluetooth en webcam voor 800 euro vinden???
tweakers pricewatch

pricewatch: Toshiba Satellite U300-11Y

OBCS € 809,28
Merk Toshiba
Productserie Satellite
Type U300-11Y
Technische Specificaties
CPU Type Intel Core 2 Duo T5500
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2
Videointerface
Video Chip Intel Graphics Media Accelerator X3100
Verbinding (Video) D-Sub
Diagonaal 13.3"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Opslag
Hardeschijf Grootte 120GB
Optische Drive Type CD-RW/DVD
Interfaces
Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 3x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11g
Verbinding (LAN) LAN 100Mbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 1.0
Card Interface (laptop) Expresscard
Verbinding (overige) Modem
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 1.9kg
Kleuren Zilver, Zwart
Verkoopstatus
Fabrieksgarantie 1 jaar carry in
Taal
Taal

• k995
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:02:
[...]

Specificaties zeggen weinig als het lastig te bedienen is. De kracht van Apple is niet de specificaties, maar de bediening ervan. Die is vele malen beter.
VInd ik echt overdreven hoor sorry . Is de ipod beter dan zijn concurenten? Niet echt elk systeem heeft voor en nadelen, is het beter dan gemiddeld ? Ja dat wel, heb een acer MP3 speler voor mijn vrouw gekocht en de bediening is heel simpel, maar wat wil je voor 30euro, een ipod nana had mij het 4voudige gekost en de bediening is wel beter, maar niet zo om die prijs te rechtvaardigen.

Een ipod shuffle is dan weer slechter qua bediening zonder scherm en nog steeds meer dan dubbel zo duur.
Ik heb met de Archos gewerkt, en ik vond het een verschrikkelijk apparaat. Met de iPod liep ik zo weg (nadat ik door had dat het een touchwheel was. :P ).
Oh kan ik geloven hoor, de bediening was idd een ramp :) maar ja het is en blijft maar een MP3 speler he ? bediening vind ik daar niet zo belangrijk. Misschien bij de echt grote 20+GB die massa's data erop staan hebben maar voor de rest ...
Hetzelfde geldt voor de iPhone/Touch. Ik werk nu 1,5 jaar met Windows Mobile, en het werkt gewoon omslachtig. De bediening is niet intuïtief. Dat heeft Apple juist zo goed voor elkaar. :)
Wat bedoel je "omslachtig"? Het basis windows systeem is niet slecht, en je kan het uitbreiden met 1001 programma's naar je eigen smaak. Ik heb nu bijvoorbeeld spb pocket erop staan en nu is alles in 1 klik te bereiken. Minder omslachtig kan niet denk ik.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:25:
[...]

VInd ik echt overdreven hoor sorry . Is de ipod beter dan zijn concurenten? Niet echt elk systeem heeft voor en nadelen, is het beter dan gemiddeld ? Ja dat wel, heb een acer MP3 speler voor mijn vrouw gekocht en de bediening is heel simpel, maar wat wil je voor 30euro, een ipod nana had mij het 4voudige gekost en de bediening is wel beter, maar niet zo om die prijs te rechtvaardigen.

Een ipod shuffle is dan weer slechter qua bediening zonder scherm en nog steeds meer dan dubbel zo duur.
In een markt waarin iRiver vooral (qua geheugen) kleine MP3-spelers maakt, Creative alleen maar volgend, en niet intuïtief bezig is, Archos te duur is, heeft Apple een marktaandeel wat echt wel gerechtvaardigd kan worden. Over de iPod Shuffle heb ik het even niet, dat is meer een weggeefapparaat voor bedrijven. :P
[...]
Oh kan ik geloven hoor, de bediening was idd een ramp :) maar ja het is en blijft maar een MP3 speler he ? bediening vind ik daar niet zo belangrijk. Misschien bij de echt grote 20+GB die massa's data erop staan hebben maar voor de rest ...
Bediening vind ik wel belangrijk. Ik wil makkelijk een album kunnen selecteren, of een artiest. Daar betaal ik dan ook graag voor, en velen blijkbaar met mij. :)
[...]
Wat bedoel je "omslachtig"? Het basis windows systeem is niet slecht, en je kan het uitbreiden met 1001 programma's naar je eigen smaak. Ik heb nu bijvoorbeeld spb pocket erop staan en nu is alles in 1 klik te bereiken. Minder omslachtig kan niet denk ik.
Omslachtig met smsen (je hebt of een toetsenbord, of een pennetje nodig), internetten (zeer beperkte functionaliteit), e-mailen (zie smssen + internetten ivm HTML e-mails), maar voor de bediening is niet makkelijk. Vrienden van mij kunnen mijn smsjes niet goed vinden op het moment dat ik mijn Outlook Mobile op email heb staan. :)

• k995
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:43:

In een markt waarin iRiver vooral (qua geheugen) kleine MP3-spelers maakt, Creative alleen maar volgend, en niet intuïtief bezig is, Archos te duur is, heeft Apple een marktaandeel wat echt wel gerechtvaardigd kan worden. Over de iPod Shuffle heb ik het even niet, dat is meer een weggeefapparaat voor bedrijven. :P
Iriver zijn geluid kwaliteit was (heb er al een tijde geen meer) stukken beter dan de IPOD op dat moment (jaar of 3 geleden) maar spijtig genoeg verkoopt dat niet, het design van apple heeft volgens mij veel meer gedaan voor de verkopen dan geluiod welk technisch feature van de ipod.
Bediening vind ik wel belangrijk. Ik wil makkelijk een album kunnen selecteren, of een artiest. Daar betaal ik dan ook graag voor, en velen blijkbaar met mij. :)
Hoeveel mensen hebben enkel een ipod geporbeerd voor ze er 1 kochten? Hoe kan je dan weten of het beter of slechter is? Zelfde voor geluid ed.
Omslachtig met smsen (je hebt of een toetsenbord, of een pennetje nodig),
Ik wilde een SMS sturen met de iphone naar een man of 10, gaat niet moet je dat 10 keer doen, dat alleen al was genoeg voor mij om de iphone niet te kopen (of is dat al opgelost met updates?)
internetten (zeer beperkte functionaliteit)
Wat bedoel je? Welke smartphone heb je trouwens? Meestal hebben die een heel klein scherm en dus is de functionaliteit van dat idd beperkt.
maar voor de bediening is niet makkelijk. Vrienden van mij kunnen mijn smsjes niet goed vinden op het moment dat ik mijn Outlook Mobile op email heb staan. :)
Geen idee, ik gebruik gewoon mijn GSM vind ik nog steeds handiger dan gelijk welke smartphone of de iphone.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Multi-smsen kan nu! Had Steve nog gedemonstreerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:53
ja inderdaad. Maar aangezien iedereen hier een gehackte versie heeft, zal niemand in NL deze kunnen gebruiken(nog niet iig ;) )

• Servor
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:06:
[...]

Echt handig als je aan het surfen bent natuurlijk? Ik heb gewoon een kleine notebook muis erbij, heel handig en werkt ongetwijfeld voor mij beter dan gelijk welke multi-touch trackpad
Echt, je mening als feit presenteren maakt het nog geen feit he?

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:57:
[...]

Iriver zijn geluid kwaliteit was (heb er al een tijde geen meer) stukken beter dan de IPOD op dat moment (jaar of 3 geleden) maar spijtig genoeg verkoopt dat niet, het design van apple heeft volgens mij veel meer gedaan voor de verkopen dan geluiod welk technisch feature van de ipod.

[...]
Hoeveel mensen hebben enkel een ipod geporbeerd voor ze er 1 kochten? Hoe kan je dan weten of het beter of slechter is? Zelfde voor geluid ed.

[...]
Ik wilde een SMS sturen met de iphone naar een man of 10, gaat niet moet je dat 10 keer doen, dat alleen al was genoeg voor mij om de iphone niet te kopen (of is dat al opgelost met updates?)

[...]
Wat bedoel je? Welke smartphone heb je trouwens? Meestal hebben die een heel klein scherm en dus is de functionaliteit van dat idd beperkt.

[...]
Geen idee, ik gebruik gewoon mijn GSM vind ik nog steeds handiger dan gelijk welke smartphone of de iphone.
De discussie wordt nogal offtopic. ;) Ik heb een I-mate Jam, met inderdaad een klein scherm. met het is niet alleen het kleine scherm, het is puur de rendering die niet lekker is. Het is dat de iPhone schil op mijn Jam niet goed werkte (je komt uiteindelijk alsnog in Outlook/Word/WMP/enz terecht, en heel veel iconen werkten niet), maar die schil maakte al heel veel verbetering. :)

Overall gezien vond ik deze keynote best interessant. Er zijn een aantal randproducten bijgekomen die echt iets toevoegen (Movies, Time Capsule), Apple TV is sterk verbeterd, alleen die MacBook Air weet ik even niet wat ik er mee aan moet. :P Op de MBA na zijn de prijzen naar mijn mening ook redelijk, maar daar verschillen de meningen kennelijk over. :P

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00

RD

focus

Wat ik mij afvraag is met de nieuwe APE met hardeschijf of deze ook is op te delen in backup en netwerkschijf bijvoorbeeld? Dat zou handig zijn, scheelt in extra externe schijven als je de 1TB zou kunnen splitsen voor backup/netwerkshare!

• k995
Rivanov schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:58:
Multi-smsen kan nu! Had Steve nog gedemonstreerd.
Hey nu nog in belgie op de markt komen zonder koppeling met abbonement open voor alle software en onder de 400euro en ik koop er misschien 1 :)
Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:14:
[...]

Echt, je mening als feit presenteren maakt het nog geen feit he?
Zie jij iemand werken met ene touchpad als hij een muis kan gebruiken? Een multi touch pad verbeterd weinig aan de problemen die de touchpads nu hebben en waardoor een muis beter is.

[ Voor 38% gewijzigd door k995 op 16-01-2008 13:52 ]

• Servor
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:51:

Zie jij iemand werken met ene touchpad als hij een muis kan gebruiken? Een multi touch pad verbeterd weinig aan de problemen die de touchpads nu hebben en waardoor een muis beter is.
Het ligt aan de omstandigheden: op de bank (hangend) een een touchpad prima, een muis amper bruikbaar. Zelf neem ik ook vaak amper de moeite om een muis aan te sluiten als mijn MacBook op mijn buro staat, het touchpad is erg goed. Nogmaals: geen meningen als feiten presenteren.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:51:
[...]

Hey nu nog in belgie op de markt komen zonder koppeling met abbonement open voor alle software en onder de 400euro en ik koop er misschien 1 :)

[...]

Ja, ik..
Mijn macbook pro touchpad werkt zo fantastisch goed, dat ik echt geen nood heb om een muis aan te gaan sluiten, ookal slingeren er hier velen rond in huis..
En geloof je zelf dat de iPhone hier in België gaat uitkomen onder de 400euro zonder abbo? grapjas :)

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-01 09:09
Om mezelf even te quoten uit het Verwachtingen topic >>
Anghell schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 21:20:
- Nieuwe Airport met ingebouwde harde schijf, voor al uw draadloze Time Machine backups
- Apple TV met ingebouwde TV tuner
- Subnotebook
- 10.5.2
- 1.1.3
- iTunes movie rental

Zoiets, gok ik
Toch gedeeltelijk gelijk gekregen :P

All in all ben ik best tevreden. Ik had graag de prijs van de Air iets lager zien liggen (2-300 dollar/Euro), maar ga 'm waarschijnlijk toch wel bestellen. Verder vind ik 't vreemd dat er niks over 10.5.2 is gezegd en ook weinig over de iPhone SDK, afgezien van het feit dat ie er eind februari dan zal zijn

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Net de keynote afgekeken en het enige waar ik echt naar uitkijk zijn de movie rentals.

Voor nieuwe titels slinger in DC++ aan en heb ik film+ondertitels in 5 minuten, maar vooral oudere titels zijn op internet vaak slecht te vinden, daar heb ik best 3 euro voor over :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• k995
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:15:
[...]

De discussie wordt nogal offtopic. ;) Ik heb een I-mate Jam, met inderdaad een klein scherm. met het is niet alleen het kleine scherm, het is puur de rendering die niet lekker is. Het is dat de iPhone schil op mijn Jam niet goed werkte (je komt uiteindelijk alsnog in Outlook/Word/WMP/enz terecht, en heel veel iconen werkten niet), maar die schil maakte al heel veel verbetering. :)
Dus je hebt een door iemand zelf gemaakt versie van Iphone interface op WM5 geinstaleerd? Kan geloven dat sommige dingen niet werken :)

Ooit al eens 1 van de echte programma's geprobeerd?

Eens voor de grap gezocht een een iphone skin is voor de meeste wel beschikbaar :)

• Zware Unit
Zelf heb ik een Sony Vaio Z600 gehad. Kosten toen nog ruim 2500 euro, dus vind ik de prijs voor de MacBook Air erg scherp. Je kan de Air deels vergelijken met een Vaio TX3, maar een essentieel groot verschil is de combinatie met OSX. Dit zien mensen die niet met OSX werken vaak over het hoofd. Het blijft veel geld, maar ik vind het een erg mooi apparaat. Toch blijft het beoordelen van dit soort spullen lastig, zonder het apparaat te hebben gezien.

Op het moment dat mijn MacBook wordt vervangen, zal ik hem zeker vervangen door een Air (of de opvolger). De €400 extra is het mij zeker wel waard. Een 1,6Ghz Core2Duo met 2GB is ook snel genoeg voor alle zaken die ik op reis doe. Ben benieuwd naar de benchmark van de kleine SSD disk :P . Denk dat de performance nog best een kan tegenvallen...

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:10:
[...]

[...]

5euro om een film te huren? Toch redelijk duur denk ik? Geen idee wat dat tegenwoordig kost in een videotheek.
Al een tijdje niet in de videotheek geweest?
http://www.videolandondemand.com/pced/
Videoland vraagt 5 euro voor de download van een C film.

In de videotheek betaal ik 4 euro 95 voor een DVD.
Die de volgende dag voor 18:00 terug moet zijn.

Als ik via iTunes fims kon huren had ik geen last:
- Voorraad: De films is beschikbaar.
- Krassen op de DVD; Veel huur DVD's hebben hier last van.
- Regen & sluitingstijd.
Voor 18:00 terugbrengen, in de stromende regen...
Handig als de videotheek in het centrum zit , en je moet tot 18:00 werken.
(vooraf terugbrengen op maandag ochtend is ook niet echt ideaal, en rond 18:"00 wil jij niet in het centrum zijn)

algemeen:
en je moet geen Apple producten kopen, je mag
205 reacties op de frontpage dat bagger merk xx een veel goedkopere Windhoos bak maakt, boeit mij niet.
Dit verbaasd me altijd van de tweakers in het algemeen.
Bij de lancering van de 206CC , de eerste betaalbare cabrio met een metalen kap, werd er ook toch niet geroepen dat er een vaag chinees merk is dat deze ook al had.
of dat de Ford Escort cabrio ook gewoon een cabrio is, met een 1.8 motor.
(of dat de fiat punto ook in cabrio te krijgen is, maar veel goedkoper.)

Bij de lancering van de nieuwe A4 wordt toch ook niet geroepen dat de Skoda "ook het zelfde doet als de Audi"
"maar veel goedkoper"

:(

[ Voor 4% gewijzigd door weeraanmelden op 16-01-2008 15:27 ]

• Servor
  • Niet online
weeraanmelden schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:24:
[...]

Al een tijdje niet in de videotheek geweest?
http://www.videolandondemand.com/pced/
Videoland vraagt 5 euro voor de download van een C film.
Echt, het blijft verbazingwekkend hoe mensen als een soort pavlov reactie "OMG WAT DUUR!" roepen als Apple iets nieuws presenteert zonder zich eerst te verdiepen in wat de markt verder aanbied.

• Zware Unit
Ik koop direct een AppleTV op het moment dat ik voor 5 euro HD Film kan huren. Lekker makkelijk, snel en top kwaliteit. Heeft iemand de specificaties van de HD films kunnen vinden? Waarschijnlijk 720p... maar dit is momenteel meer dan genoeg voor mij.

• Servor
  • Niet online
Zware Unit schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:37:
Ik koop direct een AppleTV op het moment dat ik voor 5 euro HD Film kan huren. Lekker makkelijk, snel en top kwaliteit. Heeft iemand de specificaties van de HD films kunnen vinden? Waarschijnlijk 720p... maar dit is momenteel meer dan genoeg voor mij.
Een Amerikaans iTunes accountje maken is echt niet moeilijk. Het nadeel is dat je alleen kunt betalen met iTunes gift certificates, maar die zijn op eBay simpel te koop. Het werkt dan volgens een prepay principe, je koopt een kaart van zeg $100 (lekker goedkoop ook nog eens nu!) en voor die $100 kun je dan content kopen in de iTunes store. Als het bijna op is, ga je weer een nieuwe kaart kopen. Ik doe dit ook al een tijdje zo (volgens mijn iTunes account woon ik in de Washington Zoo ;) ) en ik ben hier echt supertevreden over.

• lateef
  • Laatst online: 10-07-2025
RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 02:37:
[...]En ik kan me nauwelijks overtuigen dat ze er wel een klantenkring winnen die nu bediend werden door Sony e.d., de iets hogere prijsklasse aan laptops, maar die geen intersse hadden in een gewone macbook.
maar ik denk ook helemaal niet dat dat de primaire doelgroep voor deze laptop is. ik denk dat de MBA primair is gemaakt om meer verkopen binnen de huidige gebruikers te generen, een laptop voor mensen/bedrijven die al met iMac en/of Mac Pro werken. een nieuw product hoeft niet persé te concurreren met bestaande producten, een nieuw product kan ook een nieuwe vraag genereren.

zelf zou ik graag deze laptop naast mijn iMac gebruiken, klein, maar niet te klein, dus toch een goede ergonomie, licht, plat, goed scherm en natuurlijk Mac OS. dat de specificaties niet zo geweldig zijn (in vergelijking met dikkere, zwaardere, grotere laptops) vind ik niet zo heel erg, die heb ik voor een laptop toch niet nodig. of ik hem ga kopen is wat anders, ik weet nog niet of ik hem voor mij zelf als keine zelfstandige kan permiteren.

• Servor
  • Niet online
Idd, ik heb de omgekeerde weg bewandeld, eerst een MacBook toen een iMac, maar had ik nu een iMac gehad en was ik nu op zoek naar een laptop voor 'erbij' dan zou ik er toch ernstig over denken om wat door te sparen voor een Air.

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:08:
Idd, ik heb de omgekeerde weg bewandeld, eerst een MacBook toen een iMac, maar had ik nu een iMac gehad en was ik nu op zoek naar een laptop voor 'erbij' dan zou ik er toch ernstig over denken om wat door te sparen voor een Air.
Waar spaar je dan voor door? Wil je dan echt alleen voor het design, en het gewicht gaan? Het design zou ik eventueel nog kunnen snappen, maar over een half jaar komt er een nieuwe MacBook, en dan heeft die ook een nieuw design... Het gewicht is dan nog een voordeel, maar het is dan een duur dieet. :P

• Zware Unit
LED back-lite, verlicht toetsenbord, aluminium behuizing, lichter en compacter, waarschijnlijk ook stiller, Slim MacBook Pro design en nieuw muisgeval (naam vergeten).

• Servor
  • Niet online
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:11:
[...]

Waar spaar je dan voor door? Wil je dan echt alleen voor het design, en het gewicht gaan? Het design zou ik eventueel nog kunnen snappen, maar over een half jaar komt er een nieuwe MacBook, en dan heeft die ook een nieuw design... Het gewicht is dan nog een voordeel, maar het is dan een duur dieet. :P
Draagbaarheid, comfort (de MacBook wordt voor op schoot onaangenaam warm), accuduur, etc. Ik geef gelijk toe dat het prijsverschil enorm is, en me misschien wel in de richting van een MB zou dwingen, maar ik zou het wel overwegen iig.

• lateef
spk2go schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:11:
[...]Waar spaar je dan voor door?
gewicht, aluminium behuizing, beter scherm, platter (dat is naar mijn mening écht prettiger om mee te nemen in een schoudertas).

Verwijderd

Over die MacBook Air,

Volgens mij is het ook een beetje "wie heeft de grootste piemel", nja, dunste in dit geval. En dat alles ook voor de promotie, ik zag in een aantal kranten al een artikel staan over de laptop en dan om nog maar te zwijgen over het internet en de mond-op-mond reclame waar in het woord Apple wel 3 keer voor komt.

Mijn mening? Ik red me wel met mijn huidige MacBook!

• k995
MYST schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:15:
[...]

Ja, ik..
Mijn macbook pro touchpad werkt zo fantastisch goed, dat ik echt geen nood heb om een muis aan te gaan sluiten, ookal slingeren er hier velen rond in huis..
Tja ooit uitgeprobeerd maar nooit de indruk gekregen dat dit echt goed werkt, enkel in noodgevallen.
Krijg je daar geen zere polsen van? Zo gekrampt te zitten?
En geloof je zelf dat de iPhone hier in België gaat uitkomen onder de 400euro zonder abbo? grapjas :)
Je kan toch hopen :)

• lateef
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:19:
ik denk zelfs dat wanneer je 'alleen' een laptop hebt, je beter kan kiezen voor en MacBook. De Air moet je denk ik voornamelijk zien als laptop naast een desktop.

• k995
Servor schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Echt, het blijft verbazingwekkend hoe mensen als een soort pavlov reactie "OMG WAT DUUR!" roepen als Apple iets nieuws presenteert zonder zich eerst te verdiepen in wat de markt verder aanbied.
Ik kan films huren via belgacom TV van 2 tot 6euro. Ik vroeg(ja het was een vraag) enkel voor videotheken omdat ik daar lang niet meer geweest ben en dat ik weet dat de meeste daar dus naartoe gaan.

Kan je in nederland geen films huren via digitale TV? Wel hoeveel kost het daar, in belgie alvast goedkoper bij belgacom.

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:19:

Tsja, als het moet red ik me nog wel met een Dell van 3 jaar oud. Da's geen argument natuurlijk.

• Servor
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:32:

Kan je in nederland geen films huren via digitale TV? Wel hoeveel kost het daar, in belgie alvast goedkoper bij belgacom.
Pfoeh, geen idee eigenlijk. Ik ken alleen RTL Video, daar huur je films voor 4 euro maar dat is streaming via internet, geen offline mogelijkheid zoals nu bij iTunes.

• k995
weeraanmelden schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:24:
[...]

205 reacties op de frontpage dat bagger merk xx een veel goedkopere Windhoos bak maakt, boeit mij niet.
mij wel
Dit verbaasd me altijd van de tweakers in het algemeen.
Dat ze de beste bang for buck zoeken? Lijkt me normaal hoor, laat iemand anders maar achter de hypes lopen .
Bij de lancering van de 206CC , de eerste betaalbare cabrio met een metalen kap, werd er ook toch niet geroepen dat er een vaag chinees merk is dat deze ook al had.
vaag chinees merk? Wel het juiste vergelijken natuuurlijk. Je kan misschien opmerken dat cabrio X van honda even goed was zelfs al had die een stoffen dak en daarboven nog eens stukken goedkoper. Zou die reactie zo misstaan dan?
of dat de Ford Escort cabrio ook gewoon een cabrio is, met een 1.8 motor.
(of dat de fiat punto ook in cabrio te krijgen is, maar veel goedkoper.)
Toch goede opmerkingen?Zo kan iemand een geinformeerde keuze maken zonder enkel naar PR slogan te moeten kijken.
Bij de lancering van de nieuwe A4 wordt toch ook niet geroepen dat de Skoda "ook het zelfde doet als de Audi"
"maar veel goedkoper"

:(
ALs die skoda even betrouwbaar is (en dat zijn ze) even snel, groot en evenveel opties heeft EN dan nog eens goedkoper is zou ik dat zeker opmerken. Als iemand dan 20% meer wil betalen voor de naam audi en het design is dat zijn keuze.

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02 14:03
Man on Fiya schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 22:49:
Btw; geen One More Thing en de MacBook Air vielen bij wel meer mensen nie zo goed geloofk;

[afbeelding]

Zie het na 12 uur (in US natuurlijk) het inzakken! Niet normaal :|
Was het niet bij alle ICT gerelateerde bedrijven een drama door verwachtingen van Intel? Zelfs ASML (bedrijf die machines voor chipfabrikanten maakt) die met goede cijfers kwam ging naar beneden vandaag. Maar ik 'k ben niet zo kundig met die dingen, geen economie in mijn pakket enzo. :z

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 21:10
Wat ik me nu afvraag, komt er vóór augustus nog een update aan van de MB of MBP denken jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door --Christiaan-- op 16-01-2008 17:06 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
k995 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 16:30:
[...]

Tja ooit uitgeprobeerd maar nooit de indruk gekregen dat dit echt goed werkt, enkel in noodgevallen.
Krijg je daar geen zere polsen van? Zo gekrampt te zitten?

[...]

Je kan toch hopen :)
Nooit last van zere polsen, en ik moet zeggen dat ik gemiddeld dagelijks zo een 9 a 10uur "intensief" er gebruik van maak :)
En je kan zeker hopen, ik hoop zelfs met je mee, maar ik vrees er voor :)

Verwijderd

Is het bij Apple wel eens zo dat ze bijvoorbeeld, naar ik hoop, een iPhone 2 uitbrengen, zonder dat ze daar op de Macworld melding van maken? In het derde kwartaal ofzo? De 8gb loopt toch wel erg achter op de iPod Touch...

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-01 08:52

XiN-eViL

kzie-nie-veel

--Christiaan-- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:06:
Wat ik me nu afvraag, komt er vóór augustus nog een update aan van de MB of MBP denken jullie?
Als ze voor augustus geen update doen dan klopt er iets niet (iig met de MBP). Augustus is pas over 7 maanden, terwijl een MBP meestal binnen 6-9 maanden een update krijgt, en de laatste update kwam uit juni, dus dan zou er 14 maanden tussen zitten. Dat lijkt me heel stug.
Voor de MB geldt iets soortgelijks.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:50

Blaz0r

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:41:
Voor mensen die de keynote niet kunnen opstarten...

Jank deze url maar even in Quicktime en hij zou het moeten doen :D

lange url
Hiermee krijg ik de keynote ook niet aan de praat :S (Vista met quicktime 7.3)

Macbook Air lijkt me mischien wel interessant moet alleen nog even overwegen of hij het geld wel waard is

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Ik heb hetzelfde probleem, de keynote wilt niet afspelen in quicktime.
Open ik de link in VLC dan speelt deze wel af, maar dan hapert de stream en zitten er veel fouten in.

https://drinkwaterpunten.nl

Verwijderd

Zeg ... een domme vraag maar denken jullie dat het mogelijk zal zijn om meerdere HD's op je Time Capsule te steken via een USB hub ? Ik heb al gelezen op de demo page van Time Capsule dat er een USB hub op kan maar daar staat dan gewoon dat het voor een printer EN een HD dient.

'Wil je behalve de printer ook nog een extra harde schijf delen, dan sluit je gewoon een USB-hub op Time Capsule aan. Wat voor combinatie je ook kiest, met Time Capsule kan het allemaal.'

Dusjah .. iemand een idee? Kan het bv op een gewone Airport?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2008 19:55 ]

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

met de Airport Extreme kan het dus wellicht dat het met TC ook kan.

Verwijderd

Aha .. interessant :D Thx! Dat moest ik weten.

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:50

Blaz0r

Het is me eindelijk gelukt de keynote te kijken:

Voor iedereen die ook nog problemen heeft:

MP4:
http://events.apple.com.e...phone/972345688g_1_ip.mp4

3GP:
http://events.apple.com.e...phone/972345688g_1_ip.3gp

have fun

De macbook air ziet er nog wat indrukwekkender uit op video dan op foto :x

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Zijn er hier niet meer AEBS bezitters die zich na het kijken van de keynote en de introductie van de Time Capsule behoorlijk in de zeik genomen voelen?

Ik heb dat ding destijds voor dik geld gekocht om deze in combinatie met Time Machine te gebruiken. Op het moment dat Leopard aan het publiek werd voorgesteld heeft Steve het zelfs in z'n keynote genoemd en het heeft tot 3 dagen voor Leopard launch day als feature op de website gestaan. Bij de final blijkt het dan ineens geschrapt, maar niet alleen dat, de gewone AirDisk functionaliteit blijkt in Leopard dan ook nog eens haperen waardoor m'n share's onbruikbaar werden. En al die tijd lijkt Apple lijkt zich daar niet echt druk over te maken. Het schetst dan ook mijn verbazing dat ze vervolgens met een product durven te komen wat ze me eerder beloofd (en verkocht!) hebben, wat nog steeds niet werkt en waar ik nu nog een keer dik geld voor mag neerleggen.

Ik mag hopen dat ze tegen de tijd dat de TC beschikbaar komt met een upgrade voor de AEBS en/of Time Machine komen waarmee deze feature ook gewoon werkt voor huidige AEBS bezitters. Ze maken goede producten, maar zo iets kun je niet maken tegenover je trouwe klanten (want zo durf ik mezelf wel te noemen na voor een klein kapitaal aan Apple spul gekocht te hebben in de afgelopen twee jaar).

[ Voor 3% gewijzigd door froggie op 16-01-2008 20:29 . Reden: Typo's ]

• Cerberi
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-12-2024
Productnummer Productomschrijving Aantal Prijs Gesch. assemblagetijd

*********** TIME CAPSULE 500GB-INT 1 251.26 Februari

verwachte leverdatum: 4 maart :S

[ Voor 8% gewijzigd door Cerberi op 17-01-2008 09:29 ]

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
froggie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:27:
Zijn er hier niet meer AEBS bezitters die zich na het kijken van de keynote en de introductie van de Time Capsule behoorlijk in de zeik genomen voelen?

Ik heb dat ding destijds voor dik geld gekocht om deze in combinatie met Time Machine te gebruiken. Op het moment dat Leopard aan het publiek werd voorgesteld heeft Steve het zelfs in z'n keynote genoemd en het heeft tot 3 dagen voor Leopard launch day als feature op de website gestaan. Bij de final blijkt het dan ineens geschrapt, maar niet alleen dat, de gewone AirDisk functionaliteit blijkt in Leopard dan ook nog eens haperen waardoor m'n share's onbruikbaar werden. En al die tijd lijkt Apple lijkt zich daar niet echt druk over te maken. Het schetst dan ook mijn verbazing dat ze vervolgens met een product durven te komen wat ze me eerder beloofd (en verkocht!) hebben, wat nog steeds niet werkt en waar ik nu nog een keer dik geld voor mag neerleggen.

Ik mag hopen dat ze tegen de tijd dat de TC beschikbaar komt met een upgrade voor de AEBS en/of Time Machine komen waarmee deze feature ook gewoon werkt voor huidige AEBS bezitters. Ze maken goede producten, maar zo iets kun je niet maken tegenover je trouwe klanten (want zo durf ik mezelf wel te noemen na voor een klein kapitaal aan Apple spul gekocht te hebben in de afgelopen twee jaar).
Time Capsule schijnt voor de Time Machine functie OS 10.5.2 nodig the hebben. Rumor is dan ook nu dat de 10.5.2 update TM functionaliteit voor de AEBS AirDisk mogenlijk maakt.

Als dit niet zo is zou ik dat (als AEBS bezitter) zwaar :( :( :( vinden.

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

--Christiaan-- schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:06:
MacBook Pro zal zeker binnenkort een update krijgen, de laatste was in juni afgelopen jaar.
Apple heeft de gewoonte de modellen een keer per 6 maanden een update te geven.
die van de macbook was in november, zo tegen of rond mei dit jaar, zou dr een update aan kunnen komen.

Als je op dit moment een pro koopt loop je een zeker risico net voor de update te zitten, maar een macbook kun je nu heel goed kopen, zonder dat risico.

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
RAF1 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:34:
[...]

Time Capsule schijnt voor de Time Machine functie OS 10.5.2 nodig the hebben. Rumor is dan ook nu dat de 10.5.2 update TM functionaliteit voor de AEBS AirDisk mogenlijk maakt.

Als dit niet zo is zou ik dat (als AEBS bezitter) zwaar :( :( :( vinden.
dit zou betekenen dat de komende weken 10.5.2 uitkomt?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Rivanov
  • Nu online
Zitten hier nog meer grote updates aan verbonden?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
whitehouse schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 09:53:
[...]

dit zou betekenen dat de komende weken 10.5.2 uitkomt?
Gisteren heeft Apple een nieuw developpers build geissued (10.5.2. 9C16) :)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 21:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

RM-rf schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 00:40:
De Hype was deze keer imho veel groter vooraf dan achteraf...
ik vind het maar een teleurstelling..

Hoe mooi plat die macBoook air ook is, het is niets meer of mider dan een derde macboook-model, dat qua design wel knap is, maar qua prijs-prestatie niveau zachts gezegt 'het sullige en ietwat trage broertje is: 1.6 of 1.8 Gh, 80GB 4200 rpm (Wat een trage HDD, dat is een fikse bottleneck en duidelijk dat ze eigenlijk liever solidstate wilden gebruiken maar dat wer veels te duur was)
en geeneens een CD/DVD drive, maar enkel optioneel een externe DVD-driver/writer

nee sorry, maar die macbook zou hoooguit een overweging zijn puur enkel en aleen vanwege het uiterlijk, maar de zwakkke specs voorkomen dat je zoiets ook maar ietsjes langer serieus gaat afwegen... zefs de gewone macbook presteert gewoonweg veel beter, en is dan ook nog 50% goedkoper.

verder heb ik de aankondiging van Blu-ray spelers geheel gemist, ik had die zeker verwacht en de verkochtte films en de zwakke uitleg over een 'AppleTV Take Two' komen ook weinig overtuigend over....
daarmee gaat apple werkelijk geen grote deuken in pakjes boter slan ... natuurlijk hebben ze een erg goed product-spectrum, maar met deze macworld keynote is dr geen geen killer-toepasing bijgekomen.....

wel mogelijk een aantal boze iPod Touch-klanten die zich genomen gaan voelen, ik had tot nu toe gewacht met het jailbreaken, maar ga dat nu zeker doen, aangezien ik van apple niks meer verwacht aan extra ondersteuning daarvoor.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Mijn complimenten!

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Ik ben zeer geinteresseerd in die time capsul alleen ik vraag me af of de ingebouwede hdd wel een spin down functie heeft. Is daar iets over bekend?
Pagina: 1 2 Laatste