Toon posts:

SubW X-540 lekt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee,

Dit is redelijk moeilijk uit te leggen maar ik zal het proberen :).

Ik merkte dat mijn bass het niet goed meer deed, ik ging dus kijken in mijn Realtek HD Audio Manager en ging even testen. Wat blijkt: Als ik gewoon op een speaker klikt komt er even veel geluid uit de subwoofer (hij lekt dus!) dan dat ik op de subwoofer zelf klik. Ik trek stekkertje van 1 speaker eruit en klik erop en er is geen volume verschil van de subwoofer (als ik dus op die speaker klik) met de subwoofer zelf.

Ik denk dat het een software-matig probleem is, ik draai XP en heb al gekeken bij de audio-opties van Windows zelf, maar alles lijkt daar goed te staan.

Groeten,

Stijn

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
Het eerste waar ik zelf aan denk: even kijken of je wel de laatste drivers hebt!

Verwijderd

Topicstarter
Yep, kheb net driver-update gedaan.

Verwijderd

Je subwoofer lekt? Wat bedoel je? Sorry als ik het niet helemaal volg :).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:26:
Yep, kheb net driver-update gedaan.
Net, als in net voor je dit topic opende, of meer in de zin van, een paar dagen geleden?
Als dat laatste het geval is, zou het wellicht daar in kunnen zitten?

Fysiek de aansluitingen al nagekeken? (Neem aan van wel, of als het eerder wel heeft gewerkt, en nu zonder dat er iets is veranderd/los geweest het niet meer werkt, dan heb ik niets gezegd).

Controleer in XP behalve de Realtek Audio Manager ook de speakersettings van XP zelf eens.
Die willen ook nog wel eens ruzie met elkaar hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 23:41:
[...]

Net, als in net voor je dit topic opende, of meer in de zin van, een paar dagen geleden?
Als dat laatste het geval is, zou het wellicht daar in kunnen zitten?

Fysiek de aansluitingen al nagekeken? (Neem aan van wel, of als het eerder wel heeft gewerkt, en nu zonder dat er iets is veranderd/los geweest het niet meer werkt, dan heb ik niets gezegd).

Controleer in XP behalve de Realtek Audio Manager ook de speakersettings van XP zelf eens.
Die willen ook nog wel eens ruzie met elkaar hebben.
3x Ja :). Driver-update ligt het niet aan :(. Want het was daarvoor al, ook alles fysiek lijkt te kloppen.

Verwijderd

Ik snap bijna niets van je verhaal.

Wil je zeggen dat je een soort testtoon afspeelt en dat je subwoofer die afspeelt in plaats van een sattelietje? Misschien komt dat door de hoge crossover... Of ben ik heel, creatief en bedoel je iets compleet anders?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hij bedoelt "gewoon" dat als hij een speaker test in de software, zijn sub ook geluid afgeeft..denk ik :P

Verwijderd

Het kan ook zijn dat de woofer zelf 'zijn' geluid eruit filtert en dat op de woofer afspeelt. Bij die logitech setjes komen de mid/high units niet laag genoeg voor een beetje bassweergave, dus neemt de woofer dit over (niet dat het daar beter op wordt, maar het is tenminste iets). Afhankelijk van de set die je hebt gebeurt dit ook bij een 2.0 signaal! Dus volgens mij niks aan het handje.
Pagina: 1